ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Činjenice:
BVPS 631 kn (revalorizirana)
Trenutna vrijednost na burzi 240 kn

Trenutno brodova u vlasništvu ATPL 11
Dugoročne obveze 1,032 mln kn
Za jednokratno servisiranje duga prosječna cijena po brodu bi trebala iznositi 93,8 mln kn (13 – 13,4 mln USD po brodu)

Ukoliko bi se iz prodaje brodova uz dugoročni kredit servisirala jednokratna isplata dioničarima po trenutnoj tržišnoj cijeni 240 kn (335 mln kn / 48 mln USD) tada bi se brod trebao prodati po cijeni 124 mln kn / 17 mln USD

Nakon toga ostaje kratkoročni dug, većinom pokriven kratkotrajnom imovinom i ostala materijalna imovina (ATLANT CENTAR – dio u kojem je uprava i dio koji je u dugoročnom najmu, STARA UPRAVNA ZGRADA,HOTEL LAPAD, AGENCIJE, POVRAT SREDSTVA OD BRODOGRADILIŠTA…) – ne usudim se čak niti na ovako neozbiljnoj kalkulaciji procjenjivati ali vjerujem da vrijedi (dobar dio nije realno valoriziran u knjigama, odnosno knjigovodstvena vrijednost je niža od tržišne)

Ovo je naravno jedan iznimno plastičan primjer na današnji dan i kao takav nije pokazatelj za budućnost poslovanja ATPL (jer naravno nije uključen trošak rješavanja viška radne snage, niti je kalkuliran budući gubitak ispoštovanja određenih ranijih ugovora, kao niti buduća dobit iz turističkog i rentijerskog poslovanja) – namjera istome je čisto staviti u perspektivu na današnji dan šta znači trenutna cijena na tržištu

Neka svako procjeni sam za sebe, a evo mojih pitanja za razmišljanje
– danas u danima najnižih vozarina ikada da li bi ATPL mogla brodove prodati po cijeni 17 mln USD (time isplatiti dioničarima jednokratno trenutnu cijenu na burzi i zatvoriti dugoročni dug) te ostati sa ostalom imovinom koja je spomenuta?
– da li je to naravno interes ikome?
– ako bi do toga i došlo koliko je vremenski potrebno da se takav scenarij odvije, po cijenama koje sam naveo u trenutcima najslabijih cijena vozarina
– uz pretpostavljeni godišnji gubitak od 80 mln kn ATPL može izdržati 5 godina uz sustavnu prodaju imovine i još uvijek će biti u stanju isplatiti trenutnu vrijednost dioničarima – ovo je naravno užasan scenarij u kojem vozarine ostaju zakucane na ovim razinama sljedećih 5 god – koliko je taj scenarij opet realan?
– da li tržište uopće može ostati na ovim razinama obzirom na zahuktavanja koja nas očekuju, tržišta u razvoju, nove industrijske evolucije u proizvodnji električnih vozila, vremenom i brodova
– da li je realan toliki godišnji gubitak obzirom su cijene nafte pale, a pčekuje se i cijena radne snage obzirom na viškove koji će scrapom nastati na tržištu
– da li može izbiti rat sutra?

Ako naravno ikome išta od ovoga ima smisla molim komentar, ako nema opet molim komentar, hvala

Trenutni portfelj ATPL, RIVP, VPIK, ARNT, LRH, ..., a nekada nažalost INGR, DLKV, THNK...

Optimist osam, ne sjećam se niti jednog primjera na zse da je neka tvrtka rasprodala imovinu da bi dala dioničarima, ali se sjećam puno njih koji su radili dokape i umanjili kapital svojih dioničara. Dakle, ako se gubici nastave, kako teoretiziraš, pitam se koji je scenario realnije očekivati?[emo_palacg]

vranjo, sve stoji što ste rekli obzirom smo na ZSE

kao što sam i ja rekao plastičan primjer na današnji dan, samo da se dobije jasna perspektiva “trenutnog stanja”, naravno da nikome nije interes sada prodavati išta – to bi tek bilo na štetu dioničara, ali evo da onaj tko danas kupi i onaj tko danas proda otprilike zna kakvu imovinu je kupio, odnosno prodao na današnji dan (dobro ili loše vidjet ćemo) – ponavljam ne poslovanje već imovinu na današnji dan

naravno da teorija gubitka kako sam ga ja naveo je to teorija i ništa više jer realno sumnjam u takav scenarij no dobro to je moje osobno mišljenje…, a ako se i dogodi samo potvrđuje da brige nema

… također da se osvrnem i na dokapitalizaciju na štetu dioničara, moje mišljenje je da uprava ovdje nije tako jaka ukoliko uzmemo u obzir vlasničku strukturu koja će utjecati na odluke o dokapitalizacijama niske vrijednosti – neznam baš kako bi takav prijedlog prošao kod ATPL (ali naravno ostavljam mogućnost za sve ipak smo na ZSE)

Priznajem teško je gledati stanje na današnji dan i vrlo je lako uzeti samo negativne aspekte jer ih ima, evo i Vi ste uzeli samo negativno iz mog posta, i u redu podržavam aktivizam u oba smjera – moja namjera je izložiti činjenice i vidjeti feedback ako će ga biti

Trenutni portfelj ATPL, RIVP, VPIK, ARNT, LRH, ..., a nekada nažalost INGR, DLKV, THNK...

@optimist,,
niste racunali da svakom godinom tih 11brodova vrijedi manje 1.5-2 miliiona Usd po brodu. Tako da nemaju vremena 5 godina nego 2 ili 2.5 godine. Uz uvjet da amerika ne podigne kamatne stope i da ne podignu novi kredit, što je isto malo vjerojatno da nece.

@moegreen

opet ponavljam znači plastični primjer na današnji dan – pretpostavka

iako ste u pravu da nije uzeto potencijalno smanjenje tržišne vrijednosti brodova ipak se ne bi u potpunosti složio sa Vama, ali zahvalan sam na komentaru

zbog čega se “ne bi u potpunosti” složio sa Vama – pa prvo da li Vi mislite da će se brodovi prosječne starosti 7 do 8 godina stvarno vrijediti za dvije godine 14 – 13 mln USD.

Evo zašto ja mislim da neće, znači trenutno je značajno povećanje scrapa, uz cijenu novogranji od cca 22 mln USD bankroti brodogradilišta su sve učestaliji pa je pretpostavka da oni koji prežive neće proizvoditi barem ispod te cijene, ukoliko će biti smanjen kapacitet svjetske proizvodnje, a i smanjen ukupan broj brodova na tržištu zbog scrapa kako mislite da će se isto odraziti na vrijednosti scond hand brodova? Ja mislim pozitivno (pod time ne mislim naravno da će stariji brod imati veću vrijednost od 17 mln USD ali smatram da će efekt smanjenja vrijednosti barem u periodu koji Vi opisujete biti značajno ublažen)

Kad već spominjete dizanje kamatnih stopa po Vašem šta mislite kako će se to odraziti i na samu cijenu vozarina time naravno i vrijednost brodova (moja pretpostavka da će rasti – barem za taj dio povećanja) isto tako kao što su dijelom pale zbog smanjenja cijene nafte (direktno niži trošak energije i indirektno zbog niže cijene nafte brodovi ne plove u režimu štednje pa brže stižu na odredišta pa je i ponuda bruto tonaže veća na isti broj raspoloživih brodova) – tako da po meni dizanje kamatne stope može imati efekt od 0 pa prema većim cijenama vozarina

Sve ovo je naravno vračanje nas na ovome forumu šta će stvarno biti niti Vi niti ja možemo znati ali evo drago mi je da se raspravlja pa onda svi možda budemo malo pametniji kod budućih odluka…

Trenutni portfelj ATPL, RIVP, VPIK, ARNT, LRH, ..., a nekada nažalost INGR, DLKV, THNK...


Činjenice:
BVPS 631 kn (revalorizirana)
Trenutna vrijednost na burzi 240 kn

Trenutno brodova u vlasništvu ATPL 11
Dugoročne obveze 1,032 mln kn
Za jednokratno servisiranje duga prosječna cijena po brodu bi trebala iznositi 93,8 mln kn (13 – 13,4 mln USD po brodu)

Ukoliko bi se iz prodaje brodova uz dugoročni kredit servisirala jednokratna isplata dioničarima po trenutnoj tržišnoj cijeni 240 kn (335 mln kn / 48 mln USD) tada bi se brod trebao prodati po cijeni 124 mln kn / 17 mln USD

Nakon toga ostaje kratkoročni dug, većinom pokriven kratkotrajnom imovinom i ostala materijalna imovina (ATLANT CENTAR – dio u kojem je uprava i dio koji je u dugoročnom najmu, STARA UPRAVNA ZGRADA,HOTEL LAPAD, AGENCIJE, POVRAT SREDSTVA OD BRODOGRADILIŠTA…) – ne usudim se čak niti na ovako neozbiljnoj kalkulaciji procjenjivati ali vjerujem da vrijedi (dobar dio nije realno valoriziran u knjigama, odnosno knjigovodstvena vrijednost je niža od tržišne)

Ovo je naravno jedan iznimno plastičan primjer na današnji dan i kao takav nije pokazatelj za budućnost poslovanja ATPL (jer naravno nije uključen trošak rješavanja viška radne snage, niti je kalkuliran budući gubitak ispoštovanja određenih ranijih ugovora, kao niti buduća dobit iz turističkog i rentijerskog poslovanja) – namjera istome je čisto staviti u perspektivu na današnji dan šta znači trenutna cijena na tržištu

Neka svako procjeni sam za sebe, a evo mojih pitanja za razmišljanje
– danas u danima najnižih vozarina ikada da li bi ATPL mogla brodove prodati po cijeni 17 mln USD (time isplatiti dioničarima jednokratno trenutnu cijenu na burzi i zatvoriti dugoročni dug) te ostati sa ostalom imovinom koja je spomenuta?
– da li je to naravno interes ikome?
– ako bi do toga i došlo koliko je vremenski potrebno da se takav scenarij odvije, po cijenama koje sam naveo u trenutcima najslabijih cijena vozarina
– uz pretpostavljeni godišnji gubitak od 80 mln kn ATPL može izdržati 5 godina uz sustavnu prodaju imovine i još uvijek će biti u stanju isplatiti trenutnu vrijednost dioničarima – ovo je naravno užasan scenarij u kojem vozarine ostaju zakucane na ovim razinama sljedećih 5 god – koliko je taj scenarij opet realan?
– da li tržište uopće može ostati na ovim razinama obzirom na zahuktavanja koja nas očekuju, tržišta u razvoju, nove industrijske evolucije u proizvodnji električnih vozila, vremenom i brodova
– da li je realan toliki godišnji gubitak obzirom su cijene nafte pale, a pčekuje se i cijena radne snage obzirom na viškove koji će scrapom nastati na tržištu
– da li može izbiti rat sutra?

Ako naravno ikome išta od ovoga ima smisla molim komentar, ako nema opet molim komentar, hvala

Stari moj taj BVPS ps ti je stari podatak od prije godinu dana tu si oduzmi barem 30% [emo_palacg] dobra ti je bila fora ali nije prosla…

Prvi ce biti posljednj a posljednji prvi

@DATA

hahahaha, dobra je tvoja fora [emo_palacg]

ali evo radi znatiželje, a možda nešto i naučim udovolji mi pa izračunaj trenutni BVPS i ako nije problem prođi kroz korake svoje kalkulacije

book nakon revalorizacije: 881 mln kn
broj dionica: 1.395.520

meni ispada 631 kn

ako nije problem, pls tvoj izračun, hvala

Trenutni portfelj ATPL, RIVP, VPIK, ARNT, LRH, ..., a nekada nažalost INGR, DLKV, THNK...

eto ti tu od prošle godine 4 mj na to si oduzmi 30%

http://www.mojedionice.com/dionica/ATPL-R-A

ja ti ne raćunam prepuštam to ljudimima kojima je to struka!

Prvi ce biti posljednj a posljednji prvi

@DATA

bitno je da netko nešto nauči ja sam puno zadovoljniji

Znači ako se referirate na podatak 631,54 i kraj njega stoji 04/14 to Vam ne znači da se radi o 04. mjesecu (travnju) nego o 4. ili ti zadnjem kvartalu 2014. godine kada je revalorizacija i predložena – znači sa zadnjim kvartalom u 2014. godini.

znači BVPS 631 kn je trenutno važeći i ispravan podatak , stvarno je [emo_palacg]

Trenutni portfelj ATPL, RIVP, VPIK, ARNT, LRH, ..., a nekada nažalost INGR, DLKV, THNK...

Moguce no sumnjam da će se što promjeniti bolji ti je dokup na nižim razinama nego da se trudis dokazati nesto
ovo iovako tone prema dole…
pa dokupi ako vjerujes u ATPL ja ovdje ne vidim skoro kruha….

Prvi ce biti posljednj a posljednji prvi

Čisto da ostane zabilježeno….

S obzirom na rast Dolara i današnji tečaj od oko 7.2kn,,
trenutna cijena 33.47$ je zapravo ispod minimalne koja je bila 12/2012


eto ti tu od prošle godine 4 mj na to si oduzmi 30%

http://www.mojedionice.com/dionica/ATPL-R-A

ja ti ne raćunam prepuštam to ljudimima kojima je to struka!


Ovo je jedan od najacih postova na poslovnom…..ikada
Investitor [emo_smijeh][emo_vrtimise]

Sve će doći na svoje realne vrijednosti.Moji postovi nisu nagovor niti na kupnju niti na prodaju dionica!



@optimist
,,
niste racunali da svakom godinom tih 11brodova vrijedi manje 1.5-2 miliiona Usd po brodu. Tako da nemaju vremena 5 godina nego 2 ili 2.5 godine. Uz uvjet da amerika ne podigne kamatne stope i da ne podignu novi kredit, što je isto malo vjerojatno da nece.

Šta je ATPL kupovala neke kante od brodova, bar ovi koji su za sjeverna mora?

Hmmm, nedavno je pisalo da 3.Maj radi za Norvežane brod za oko 60 mil. dolara i to 2 komada,, to je neki spejšatl bulk??

ili ekipa iz ATPL nesto kemija interesantno, vidićemo za koju godinu

ko bi reko da ce se o jednoj velikoj atpl počet pisat o mogućoj propasti. koliko dana još do 200kn?

http://www.hellenicshippingnews.com/wp-content/uploads/2015/03/ALLIED-SnP-Statistics-Week-10-06_03_2015.pdf

skrepanje bulkera do 06.03.: 7.681.465 mdwt. polovica volumena cijele prošle godine. anualizirano 44 mdwt.

New Report

Close