10 razloga zašto ići biciklom na posao

Naslovnica Forum Komentari članaka 10 razloga zašto ići biciklom na posao

Forum namijenjen komentiranju objavljenih članaka.

Načelno lijep tekst i poanta je dobra – vozite se biciklom! – ali je šteta što u par smjerova navodi ljude u krivom pravcu.

Prvo, bicikli od “nekoliko stotina kuna” su važan razlog zašto mnogo ljudi smatra bicikle neprikladnim prijevoznim sredstvom jer nisu pouzdani, jer su teški, loše rade i lako se kvare. Točno je da je bicikl najjeftinije prijevozno sredstvo i (novi) bicikli od 2-3 tisuće kuna mogu vjerno služiti praktički neograničeno dugo, ali ne treba hraniti iluzije da je bicikl od 500 kn išta više od zločina protiv prirode jer se troši materijal i energiju na proizvod koji za ništa nije dobar.

Drugo, “kacige i rukavice”?! Najnaprednije zemlje na svijetu su najbolji dokaz da su to gluposti. Statistički – na osnovu analize okolnosti nesreća i nastalih povreda glave – po istoj logici po kojoj se za bicikle predlaže korištenje kaciga, predlagalo bi se kacige i za vozače automobila. Što je, naravno, nečuveno, a tako bi trebalo biti i s kacigama za bicikle. Za sportske aktivnosti je kaciga važna, a to se vidi i na vozačima automobila – kad se vozi rally, svi imaju kacigu – ali u normalnoj vožnji nije potrebna. Rukavice se nose isključivo kao zaštita od zime i, kažem, za sport.

Također, nedostaje razlog broj 11, možda i najvažniji: ljudi smo i griješimo. Apsurdno je očekivati da možemo desetljećima svakodnevno sudjelovati u prometu bez grešaka. Međutim, za razliku od vožnje automobila, na biciklu gotovo nikada svojom nepažnjom nećemo uzrokovati tuđe stradanje. Naravno, može se dogoditi, ali je tisuće puta manje vjerojatno i manje opasno nego za volanom automobila.

moja je poruka suprotna i realna: ne vozite se biciklom. razlog? ovo podneblje nije podobno za bicikle, ljudi su neoprezni, ne poštuju propise i stoga ne riskirajte glavu. idite pješke ili motorizirano, nikako biciklom. biciklisti nisu svjesni opasnosti, a sami smatraju da se ne trebaju pridržavati nikakvih pravila zakona i kulture. stoga lijepo hodajte ako je do zdravlja ili vozite auto, ako je do brzine. bicikli nisu za balkan i točka.

...povijest se ponavlja...

za mene je bicikl , rekreacija….. i još ga nisam uključila u ozbiljno prijevozno sredstvo, makar imamo
fenomenalno uređene biciklističke staze i sve je smisleno povezano i uređeno….
Da li znate da je jedan od najvećih uvoznika i proizvođača bicikala,za RepHrvatsku iz naših krajeva .?

[color=blue][/color][b][/b]...prodajte dionice...-kupite nekretnine!

@delboy

> ovo podneblje nije podobno za bicikle

Praktički ne može biti podobnije, a povrh toga imamo i niz gradova koji su mahom ravni kao staklo (Zagreb, Varaždin, Osijek, Čakovec…), iako se sasvim lijepo može voziti i u brdovitijim gradovima.

> ljudi su neoprezni, ne poštuju propise i stoga ne riskirajte glavu. idite pješke ili motorizirano, nikako biciklom.

Koji su to ljudi neoprezni? Jesu li pješaci ili vozači automobila “sigurni” u prometu?

> biciklisti nisu svjesni opasnosti

Kakve veze ima čega drugi vozači bicikla jesu ili nisu svjesni? Ti voziš svoj bicikl i ili vodiš računa o sebi, ili ne: što drugi na biciklu rade nema nikakve veze s tobom.

> a sami smatraju da se ne trebaju pridržavati nikakvih pravila zakona i kulture

Ma da? Pitao si MUP za podatke pa zato kažeš? I u odnosu na koga ih ističeš kao problematičnu skupinu? Možda u odnosu na vozače automobila, koji, unatoč tome što upravljaju strojevima od 1000-1500 kg, praktički nikad nisu u skladu sa zakonom i “kulturom”, kad se pobroji nepropisno parkiranje, prebrzu vožnju (ne 10 km/h iznad ograničenja, nego 1 km/h, kako zakon kaže, ali policija ne kažnjava…), telefoniranje u vožnji, nategnute i potplaćene prolaske na tehničkom, korištenje žmigavaca isključivo za ostavljanje automobila “na sva 4” da blokira promet dok “skokneš” uplatiti kladionicu…?

Ja bih puno prije rekao da je stvar navike: na to da se pješaci i vozači automobila ponašaju “slobodno” su se ljudi navikli do te mjere da više ni ne primjećuju njihove neprekidne prekršaje koji čine prometnu svakodnevicu. Ali bicikl doživljava zamah pa je sad uprav on izvor svega zla i nereda u prometu…

> stoga lijepo hodajte ako je do zdravlja ili vozite auto, ako je do brzine. bicikli nisu za balkan i točka.

Ako se ti vidiš kao “balkanac”, tvoja stvar. Bicikli u prometu su u Hrvatskoj nasušno potrebni, i to u velikim brojevima da bi se povećala protočnost prometa, kvaliteta zraka, smanjio broj stradanja u prometu i odljev ionako skromnih novaca u razne Francuske, Njemačke, Saudijske Arabije koje stoje iza sjajnih reklama o novom automobilu koji ide točno uz tvoj karakter…


za mene je bicikl , rekreacija….. i još ga nisam uključila u ozbiljno prijevozno sredstvo, makar imamo
fenomenalno uređene biciklističke staze i sve je smisleno povezano i uređeno….
Da li znate da je jedan od najvećih uvoznika i proizvođača bicikala,za RepHrvatsku iz naših krajeva .?

kod vas je druga priča. imate staze, imate i kulturu među biciklistima, a i vozači su pristojniji. ja govorim za zagreb. on nije za bicikle stvoren i to ti je činjenica. sad će me ispljuvati bike-lobi , ali ja i dalje ne odustajem od toga stava sve dok ne čujem valjane argumente da sam u krivu, a znam da nisam jer sam prešao par milijuna km u životu i znam o čemu pričam. biciklisti smetaju svima. baš svima.

...povijest se ponavlja...

ako vozite na posao u isto vrijeme s automobilima, morate nositi i zaštitnu masku, štetne čestice iz ispušnog sistema automobila raspršuju se do 20-ak metara, najbolje je voziti pokraj kamiona, tada imate kompletan tretman za pluća i uši

bit svega je da naši ljudi ne znaju hodati po ulici i držati pravac, a kamoli onda da bi znali voziti aute. i onda među takve vozače tj. 98% njih (jer sebe ne ubrajam u loše nego u odlične vozače ) oni dođu sa biciklima, a ovi cijelo vrijeme na mobitelu, uopće ne paze niti su koncentrirani. možemo mi filozofirati, ali to su činjenice. u HR se jako loše vozi, u ZG još gore, prometne kulture nema i to nije prijateljsko okruženje za biciklista. zato pametni odustaju od bicikla u zagrebu, a i šire bogme, a uporni – oni će kad tad završiti na traumatologiji i to samo sretniji, oni drugi ići će direktno na mirogoj. pamet u glavu – bicikl nije nego za krugove po jarunu.

...povijest se ponavlja...

Od nekoliko stotina do stotina tisuća kuna?? Postoje bicikli vrijednosti nekoliko stotina tisuća kn??

www.e-knjigovodstvo.com


Od nekoliko stotina do stotina tisuća kuna?? Postoje bicikli vrijednosti nekoliko stotina tisuća kn??

Nego što, poznata francuska marka Preserans.

"Nature is always too strong for principle" - David Hume


Ma da? Pitao si MUP za podatke pa zato kažeš? I u odnosu na koga ih ističeš kao problematičnu skupinu? Možda u odnosu na vozače automobila, koji, unatoč tome što upravljaju strojevima od 1000-1500 kg, praktički nikad nisu u skladu sa zakonom i "kulturom", kad se pobroji nepropisno parkiranje, prebrzu vožnju (ne 10 km/h iznad ograničenja, nego 1 km/h, kako zakon kaže, ali policija ne kažnjava…)

Do ograničenja brzine 100 km/h, tolerancija je +10 km/h (dakle, ako je ograničenje 50, možeš voziti do 60). Iznad ograničenja 100 je 10% od ograničenja (ako je ograničenje 130, možeš voziti 130+13=143).

Ne znam otkud ti da je tolerancija 1 km/h, kad vozila nisu sposobna tako precizno izmjeriti vlastitu brzinu (obično “fulaju” za nekih 5 km/h), a tu je i nepreciznost mjernog instrumenta. Ne sumnjam da su pravnici sposobni donijeti takav nebulozan zakon jer ne razumiju kako prirodni svijet funkcionira, ali realnost tolerancije koju koristi policija je ona koju sam opisao.

"Nature is always too strong for principle" - David Hume


Do ograničenja brzine 100 km/h, tolerancija je +10 km/h (dakle, ako je ograničenje 50, možeš voziti do 60). Iznad ograničenja 100 je 10% od ograničenja (ako je ograničenje 130, možeš voziti 130+13=143).

Ne znam otkud ti da je tolerancija 1 km/h, kad vozila nisu sposobna tako precizno izmjeriti vlastitu brzinu (obično "fulaju" za nekih 5 km/h), a tu je i nepreciznost mjernog instrumenta. Ne sumnjam da su pravnici sposobni donijeti takav nebulozan zakon jer ne razumiju kako prirodni svijet funkcionira, ali realnost tolerancije koju koristi policija je ona koju sam opisao.

Zakon o sigurnosti prometa na cestama:

“za prekoračenje do 10 km/h na sat više od dopuštene ili prometnim znakom ograničene brzine propisana je novčana kazna u iznosu od 300,00 kuna.”

Ne može biti jasnije od toga: na prometnom znaku piše 50, ti voziš 51, u prekršaju si.

To što te policije tehnički ne može ili ne želi kazniti zbog toga ne znači da voziš po propisima: dobar dio vozača točno zna kolika je pogreška brzinomjera u odnosu na stvarnu brzinu, pa zna i točno koliko vozi preko ograničenja.


ako vozite na posao u isto vrijeme s automobilima, morate nositi i zaštitnu masku, štetne čestice iz ispušnog sistema automobila raspršuju se do 20-ak metara, najbolje je voziti pokraj kamiona, tada imate kompletan tretman za pluća i uši

Raširen je mit o tome da je zdravije ne voziti bicikl, nego ga voziti u prometu (osobito u Europi), ali je samo to – mit, što su pokazala istraživanja u zemljama u kojima se bicikl smatra ozbiljnim i vrijednim prijevoznim sredstvom pa se takva istraživanja rade.

ma vozite vi bicikle, ali vozite ih po stazi. ako nema staze, gurajte ga i riješena stvar. a inače je vožnja bicikla za muškarce iznimno štetna, što govore i istraživanja. rak testisa i rak debelog crijeva su neizbježni kod okorjelih biciklista. radije hodajte. to je zdravije. a i ne smetate pješacima i vozačima poput biciklista koji se smatraju povlaštenom kastom. protiv njih nitko ne smije ništa reći, odmah se dižu na zadnje noge. kad ih policija kažnjava, odmah se pišu novinski tekstovi. jednostavno, treba početi registrirati bicikle da mi znamo tko se to vozi, tko nam ruši djecu i starce i tko se bahati u prometu. i plaćati obavezno osiguranje. to bih ja uveo već jučer za bicikle. tek onda smijete na cestu

...povijest se ponavlja...

ja govorim za zagreb. on nije za bicikle stvoren i to ti je činjenica. sad će me ispljuvati bike-lobi , ali ja i dalje ne odustajem od toga stava sve dok ne čujem valjane argumente da sam u krivu, a znam da nisam jer sam prešao par milijuna km u životu i znam o čemu pričam. biciklisti smetaju svima. baš svima.

Nećeš ti problema prilagoditi grad! Izbaciti na 20 ključnih mjesta red uzdužnih parkirališta (ukupno 400-800 parkirnih mjesta), prenamijeniti 30-50 ulica tako da više nisu 3-4 trake za automobile, nego jedna manje (Nova cesta, Adžijina itd.), a umjesto nje dvosmjerna biciklistička, suziti i usporiti promet unutar stambenih naselja uvođenjem prepreka i krivudanja ceste (kako se to npr. radi u Beneluxu) i riješena stvar. Za 10-20% para sve zajedno, nego što će sad potrošiti na denivelaciju rotora prema Jadranskoj aveniji.

Druga je stvar što se to neće dogoditi dok se ne promijeni gradonačelnik, ali to nije nerješiv problem.

Ali i ovako se može voziti, što pokazuju deseci tisuća ljudi koji svakodnevno voze te – suprotno tvrdnjama strašila – razmjerno mali broj stradalih u prometu.

A to da “biciklisti” smetaju svima drugima – to je sasvim točno, kao što je točno da i pješaci i “automobilisti” smetaju svima… s tim da su automobilisti jedini kojima masovno smetaju svi drugi za volanom i s tim da nitko drugima ne smeta niti ih ugrožava niti blizu toliko koliko smetaju automobilisti, što jasno pokazuju između ostalog i MUP-ove statistike o smrtnim slučajevima.

New Report

Close