Wizz Air objavio je rezultate za treći lanjski kvartal koji nisu oduševili analitičare. Prijevoznik je izvijestio o neto gubitku od 241,1 milijun eura s godišnjim povećanjem prihoda od 11,0 posto na 1,2 milijarde eura.
Promet raste, ali…
Osim toga, smanjio je svoju godišnju prognozu dobiti po drugi put u šest mjeseci, navodeći rastuće troškove povezane s prizemljenjem zrakoplova i gospodarskom nesigurnošću, prenosi Reuters.
“Wizz Air se nastavio boriti u složenoj situaciji nametnutoj smanjenim operacijama zbog tekućeg prizemljenja nekih 20 posto njegove flote, zbog kroničnog problema s GTF motorom. To se odražava na performanse naših jediničnih troškova,” rekao je izvršni direktor József Váradi. Unatoč izazovima, budućnost je optimistična, potkrijepljena strateškom vizijom budućeg širenja, kažu u kompaniji.
Dok je Wizz Air doživio blagi pad kapaciteta raspoloživih sjedala u kilometrima (1,7 posto niže u odnosu na prethodnu godinu), zračni prijevoznik ostvario je rekordan putnički promet, s 15,5 milijuna prevezenih putnika u trećem tromjesečju (u usporedbi s 15,1 milijunom prošle godine) te 62,7 milijuna putnika tijekom kalendarske 2024.
Ovo povećanje broja putnika pridonijelo je značajnom poboljšanju faktora popunjenosti, porastom od 2,7 postotnih bodova na 90,3 posto (sa 87,6 posto prošle godine). Zračni prijevoznik također je imao koristi od snažnijeg prihodovnog okruženja, s povećanjem jediničnog prihoda (RASK) za 12,4 posto na godišnjoj razini.
Ovo poboljšanje pripisuje se snažnoj potražnji i cijenama, kao i povoljnoj usporedbi s prethodnom godinom, na koju su utjecale prilagodbe kapaciteta u zadnji tren zbog situacije u Izraelu. Ukupni jedinični trošak (CASK) zabilježio je skroman porast od 3,6 posto na godišnjoj razini, potpomognut padom jediničnih troškova goriva od 18 posto.
Wizz Air održava zdravu gotovinsku poziciju od 1,6 milijardi eura. Unatoč pozitivnim podacima o prometu i prihodima, Wizz Air se suočava s neprestanim operativnim problemima. Problemi nastaju zbog stalnih problema s Pratt & Whitney GTF motorima.
Problem s GTF motorom i dalje je značajan čimbenik koji utječe na zrakoplovnu tvrtku. Trenutne projekcije kažu da će tijekom 2026. prosječno biti prizemljeno 40 zrakoplova. Međutim, ovaj broj ostaje podložan promjenama, ovisno o tekućim pregovorima za odabir motora za 177 zrakoplova A321neo.
Nadalje, rasporedi isporuke Airbusa su prilagođeni, sa 137 A321 koji se sada očekuju tijekom sljedeće tri godine zaključno s 2028. Ova prilagodba dovela je do revidirane prognoze rasta flote. To se kreće s 230 zrakoplova krajem ožujka 2025. na 305 zrakoplova do kraja ožujka 2028. To je pad u odnosu na prethodnu procjenu od 380. Unatoč trenutnim izazovima, Wizz Air ostaje optimističan u pogledu svojih budućih izgleda.
Izvršni direktor József Váradi dao je svoje viđenje nerevidiranih brojki. Naglasio je snažnu temeljnu potražnju na početku četvrtog tromjesečja. Značajno je da su RASK u siječnju i veljači bili u niskom dvoznamenkastom rasponu. Rezervacije također pokazuju pozitivan zamah, nadmašujući isto razdoblje prošle godine.
Očekuje se da će rezervacije za razdoblje Uskrsa 2025. utjecati na učinak u četvrtom tromjesečju. Upravljački tim Wizz Aira ostaje usredotočen na maksimiziranje prihoda i prepoznavanje prilika za uštedu.
Suzdržani optimizam
Zračni prijevoznik predviđa povratak održivog rasta u fiskalnoj 2026. godini i kasnije, s predviđenim godišnjim povećanjem kapaciteta od 15 do 20 posto u sljedećih pet godina. Ovo proširenje omogućit će Wizz Airu da zgusne svoju mrežu, ojača svoju poziciju na ključnim tržištima i u konačnici potakne troškovnu učinkovitost i povratak na povijesne neto marže i bilancu investicijske kvalitete.
Prilagođeni raspored isporuke Airbusa, zajedno s povratkom prizemljenih zrakoplova, pruža čvrst temelj za ovu ambicioznu putanju rasta, zaključuju iz kompanije
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu