Čuje se glazba ali zvučnika nema: Audio sustavi u automobilima kakve poznajemo odlaze u povijest

Autor: Poslovni.hr , 24. svibanj 2021. u 15:00
Foto: screenshot/youtube

Audio sustav pruža algoritam sa svojim surround sustavom koji može jednostavni stereo signal pretvoriti u trodimenzionalni.

Tonovi se stvaraju vibracijama, a to ne moraju nužno biti membrane zvučnika kroz koje zrak vibrira.

Glazba u automobilu bez zvučnika? To bi trebalo biti moguće u budućnosti, jer su Continental i Sennheiser predstavili audio sustav bez vidljivih zvučnika na CES-u u Las Vegasu.

Sustav koji je automobilski dobavljač nazvao Ac2ated koristi postojeće površine u automobilu kao rezonantne površine i vibrira s njima. Audio sustav je Continental već predstavio 2017., ali tek bi sada trebao moći iskoristiti svoj puni potencijal zahvaljujući Sennheiserovoj 3D tehnologiji Ambeo.

Audio sustav pruža algoritam sa svojim surround sustavom koji može jednostavni stereo signal pretvoriti u trodimenzionalni. Softver automatski pretvara klasični dvokanalni audio signal i prema proizvođaču sustav smanjuje instalacijski prostor i težinu zvučnog sustava do 90 posto.

Tonovi se stvaraju vibracijama a to ne moraju nužno biti membrane zvučnika kroz koje zrak vibrira. Continental je razvio posebne aktuatore (pretvornike) koji akustički koriste prethodno neiskorištene dijelove vozila.

Kako ističu, proizvođač je bio nadahnut klasičnim žičanim instrumentima, koji svoja drvena tijela koriste i kao prostor za rezonancu. U usporedbi s prvom verzijom Ac2ated koja je prikazana 2017. godine, Continental je poboljšao aktuatore kako bi mogao zadovoljiti premium zahtjeve svojih kupaca.

Bez vidljivih zvučnika, rešetke zvučnika u unutrašnjosti također nestaju. To nudi dizajnerima interijera sasvim nove mogućnosti dizajna i stvara više prostora u unutrašnjosti. Kako nema niti magneta zvučnika, štedi se i prostor i težina vozila. Primjerice, konvencionalni zvučni sustav teži do 40 kilograma, dok novom sustavu treba samo nekoliko kilograma.

Predviđeno je da sustav krene u serijsku proizvodnju, ali Continental ne očekuje da će biti predstavljen na tržištu prije 2022. godine. Do tada će se kupci morati zadovoljiti klasičnim sustavima, piše Revija HAK.

Komentirajte prvi

New Report

Close