Novo istraživanje: Hrana koja se prodaje u Hrvatskoj nema isti okus kao ona koja se prodaje u Njemačkoj

Autor: Poslovni.hr , 24. ožujak 2021. u 12:30
FOTO: Pixabay

Kod deset od dvadeset uzorkovanih proizvoda, rezultat senzorne procjene otkrio je razlike u okusu, koje su uzrokovane različitim sastavom proizvoda.

Europska komisija objavila je novo istraživanje o različitoj kvaliteti proizvoda i to samo godinu dana nakon što je objavila istraživanje koje je pokazalo da su razlike u sastavu proizvoda koji se prezentiraju na isti način pronađene kod gotovo trećine ispitanih uzoraka u državama članicama EU. Novo istraživanje, koje se usredotočilo na senzorno ispitivanje 20 pakiranih prehrambenih proizvoda uzorkovanih u nekoliko članica EU, pokazalo je da prehrambeni proizvodi koji se stavljaju na tržište u istom pakiranju, ali se količinom ili vrstom sastojaka razlikuju u sastavu, mogu imati različite senzorne karakteristike, odnosno razlike u okusu. Kod deset od dvadeset uzorkovanih proizvoda, rezultat senzorne procjene otkrio je razlike u okusu, koje su uzrokovane različitim sastavom proizvoda.

Član Odbora za unutarnje tržište i zaštitu potrošača (IMCO), doc. dr. sc. Tomislav Sokol istaknuo je da je ovo istraživanje važno pogotovo zato što potrošači cijene okus hrane kao važnu sastavnicu kvalitete hrane.

‘Istraživanje Eurobarometra iz 2020. pokazalo je da je potrošačima prilikom donošenja odluke o kupnji prehrambenog proizvoda najbitniji okus hrane. Na drugom je mjestu sigurnost proizvoda, a cijena je tek na trećem mjestu. Činjenica je da smo temu različite kvalitete proizvoda, bilo da se radi o razlikama u sastavu ili okusu proizvoda koji se u različitim državama članicama nude u istom pakiranju vratili na dnevni red Europskog parlamenta. Nažalost, u prošlom je sazivu propuštena prilika da se različita kvaliteta proizvoda apsolutno zabrani uvrštavanjem takve prakse na takozvanu crnu listu Direktive o nepoštenoj poslovnoj praksi. To sada ispravljam i na način da sam kao izvjestitelj EPP-a za Mišljenje Odbora IMCO o Strategiji ‘od polja do stola’ uložio amandmane o tome da provedba Strategija mora jamčiti jednaku kvalitetu proizvoda. I ovo, recentno istraživanje Europske komisije koje se bavi senzorskom evaluacijom proizvoda, pokazalo je recimo da se okus čokoladnog kolačića Milke razlikuje po dojmu okusa u Njemačkoj i Hrvatskoj.’ – ističe Sokol.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Novo istraživanje 🙂 hahahaahha , pa to znamo već 30 godina

 

New Report

Close