Za razliku od dosadašnjih regulativa koje su bile uglavnom prijedlozi, nova EU regulacija za infrastrukturu alternativnih goriva (AFIR) koja, bi trebala stupiti na snagu već tijekom ove godine AFIR obvezuje države članice EU što sve zapravo trebaju napraviti te im postavlja određene ciljeve – ako je električnih vozila u državi manje od 1%, smatrat će se da ih ima 1% i morat će se postaviti punjača od 3kW snage po vozilu. Hrvoje Prpić iz udruge za e-mobilnost Strujni krug, pojašnjava da u slučaju Hrvatske bi 1% ukupne flote iznosilo oko 15 tisuća vozila pa država mora osigurati oko 45.000 kW snage u punjačima, odnosno oko tisuću punjača. Uz to će se morati postavljati i dodatni punjači za plug-in hibride po jednakim pravilima, ali po 2kW snage po vozilu. Prema tome, uz tisuću punjača za električna vozila, Hrvatska će morati osigurati još 600-injak punjača za plug-in hibride ili 30.000 kW snage. “Hrvatska trenutno broji nešto više od 600 punionica za električna vozila, ove se godine očekuje postavljanje još otprilike 500 punionica pa bi ih prema tome trebalo postaviti oko još 500 kako bi se zadovoljili uvjeti nadolazeće regulacije. Vjerujemo da to neće biti problem s obzirom na to da u Hrvatsku dolaze brojne komercijalne tvrtke za postavljanje punionica”, kazao je Prpić.
Pojačanje infrastrukture
Također, AFIR-om se određuju ciljevi za znatno pojačanje infrastrukture na TEN-T koridoru – jedinstvenoj transeuropskoj mreži prometnica koja povezuje sve glavne prometne točke u Europi. To znači da bi se u Hrvatskoj i susjednim zemljama dodatno povećao broj punionica za laka i teška električna vozila na relacijama Ljubljana-Zagreb i Varaždin-Rijeka.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu