Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Njemačka protiv ‘oštre granice’ EU zabrane motora 2035.

Autor: Zrinka Gabelica Toplek
30. studeni 2025. u 21:00
Podijeli članak —
Foto: Reuters

Green Deal, ključna EU politika za “net zero” do 2050., suočava se s otporom zbog birokracije i troškova.

Njemački kancelar Friedrich Merz najavio je mandat za pregovore s Bruxellesom o opuštanju EU regulative koja zabranjuje prodaju novih vozila s CO2 emisijama nakon 2035., tražeći dozvolu za hibridna vozila. Istaknuo je da SPD popušta stav iz Scholzove vlade, nazivajući ovo “ključnom odlukom za Europu kao centar autoindustrije”.​

Njemački proizvođači Volkswagen, BMW i Mercedes-Benz suočavaju se s padom prodaje električnih vozila za 40 posto u 2025., gubitkom 15 posto tržišnog udjela u Kini te slabljenjem na američkom tržištu. BMW upozorava da trenutačna pravila “zanemaruju tržišne realnosti i ugrožavaju radna mjesta”.​

EU regulativa o zabrani prodaje novih vozila s motorima na unutarnje sagorijevanje od 2035. isključuje većinu plug-in hibrida i čiste motore na sagorijevanje, postajući ključni simbol za desničarske stranke u kampanjama protiv “zelenih” politika.​ U Češkoj je Motoristička stranka osvojila mjesta u parlamentu na anti-zabranskoj platformi, dok Manfred Weber (EPP) najavljuje “kraj faze isključivanja motora”.​ Europska komisija pomaknula je reviziju regulative s 2026. na 10. prosinca 2025., razmatrajući iznimke za hibride, range extendere i biogoriva te olakšice za vozila s niskougljičnim EU čelikom.

Green Deal, ključna EU politika za “net zero” do 2050., suočava se s otporom zbog birokracije i troškova. Revizija može zaštititi tri milijuna radnih mjesta u auto-sektoru, ali ugrožava ciljeve smanjenja emisija za 40 posto do 2030. Europska komisija predviđa rast pristupačnih EV modela 2026., dok njemački pritisak izaziva ravnotežu između industrije i klimatskih ciljeva.

Autor: Zrinka Gabelica Toplek
30. studeni 2025. u 21:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close