Takvim vozilima se teže upravlja, slabije koče, više opterećuju gume i osovine – i ubrzavaju propadanje njemačkih starih mostova.
Upravo tu dolaze na red nove „nevidljive zamke“: potpuno automatski sustavi kontrole koji važu kamione u prolazu trebali bi u budućnosti uhvatiti znatno više prekršitelja – i natjerati ih na plaćanje kazni do 450 eura.
Središnji dio novog sustava kontrole su dvije piezoelektrične mjerne trake, koje su ugrađene u ravninu kolnika. Kada vozilo prijeđe preko njih, materijal pod pritiskom stvara električni impuls – što je teret veći, to je signal jači. Ako povezano računalo prepozna prekoračenje dopuštene težine, nekoliko stotina metara dalje na LED displeju pojavit će se registarska oznaka dotičnog vozila – zajedno s pozivom da se vozilo uputi na sljedeće odmorište.
Tamo djelatnici Saveznog ureda za logistiku i mobilnost (BALM) ponovno provjeravaju težinu, ovaj put na baždarenoj kontrolnoj vagi. Ako je prekoračena dopuštena ukupna težina, slijede novčane kazne od 30 do 452 eura. Ako prekoračenje prelazi pet posto, daljnja vožnja dozvoljena je tek nakon što se višak tereta iskrca. Kako bi se za to osigurao dovoljan prostor, trenutno se na odmorištima grade dodatna parkirna mjesta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu