Smart Industry
Bez ‘mačka u vreći’

Odlične vijesti za potrošače: Pri kupnji ćemo znati koliko je lako popraviti proizvod u slučaju kvara

Mobiteli i tableti u EU će od sredine 2025. morati imati oznaku popravljivosti.

Borivoje Dokler
12. rujan 2023. u 07:00
Čak 90 posto građana smatra kako su rezervni dijelovi preskupi/Shutterstock

Europska komisija predstavila je oznake popravljivosti tj. repair score za mobitele i tablete. To je prva kategorija proizvoda koja će od sredine 2025. nositi tu oznaku u cijeloj EU.

Potrošač će tako pri kupnji znati koliko je lako popraviti proizvod u slučaju kvara. Oznaka popravljivosti ili tzv. repair score razvijena je prema francuskom primjeru i odražava dostupnost rezervnih dijelova, cijenu rezervnih dijelova te dostupnost servisa.

“Potrošač će prilikom kupnje moći odabrati proizvod koji se lakše popravi, a proizvođači će se početi natjecati tko će proizvesti kvalitetniji proizvod. Do sada su nam prodavali mačka u vreći i silili nas da stalno kupujemo nove aparate”, kaže hrvatska europarlamantarka Biljana Borzan i nadodaje kako je njezino istraživanje pokazalo kako se i u Hrvatskoj oni najčešće kvare.

Borzan

U slučaju kvarenja čak 81 posto korisnika je kupilo novi uređaj jer je popravak starog bio neisplativ.

“Čak 94 posto građana smatra kako bi uređaji trebali trajati dulje te su im trajnost i dostupnost popravka najvažniji faktori pri kupovini.

U slučaju kvarenja čak 81 posto građana je kupilo novi uređaj jer je popravak starog bio neisplativ, a 90 posto građana smatra kako su rezervni dijelovi preskupi u odnosu na cijenu novog uređaja. Ovom oznakom moći ćemo lakše odabrati najkvalitetniji model”, smatra Biljana Borzan koja je glavna autorica i pregovaračica Europskog parlamenta za novi zakon o osnaživanju potrošača. Upravo u tom zakonu je osigurala da prije kupnje moramo biti informirani o mogućnostima popravka.

“Dok čekamo oznaku popravljivosti za sve proizvode, trgovci će morati informirati potrošača u trenutku kupnje o dostupnosti i cijeni rezervnih dijelova te dostupnosti servisa i uputa o popravku. To će vrijediti za sve proizvode na tržištu”, objašnjava Biljana Borzan.

New Report

Close