U Nizozemskoj, dok je posjećenost kina postojano rasla nakon pandemije, u 2024. godine zabilježen je pad ukupne prodaje u usporedbi s 2023. Prodaja ulaznica pala je za 7 posto, s 29 milijuna prodanih u usporedbi s 32 milijuna ulaznica u 2023., U 2024. godini bilo je relativno manje velikih hitova, iako nizozemska industrija izvještava da su filmovi poput Inside Out 2, Despicable Me 4 i Wonka imali dobre rezultate. Promet kino blagajni iznosio je 312 milijuna eura, što je 8 posto manje nego 2023. godine, koja je bila globalno uspješna godina zahvaljujući velikim blockbusterima poput Barbie i Oppenheimera.
Američki box office prošao je slično, s Inside Out 2 koji je najbolje poslovao od svih filmova iz 2024. godine, donijevši više prodanih ulaznica na domaćem tržištu nego bilo koji film u 2023. godini, unatoč ukupnoj godini koja je zabilježila pad bruto prodaje od 5,9 posto, prenosi Euronews.
Francuski novi val
Dok je prodaja ulaznica pala u Nizozemskoj, Francuska je zabilježila napredak u odnosu na prethodnu godinu. Nakon uspješnog povratka na dobre brojke u 2023. s godišnjim rastom od 16 posto, prodaja ulaznica stabilizirala se u cijeloj zemlji, povećavši se za 0,5 posto, sa 181 milijunom prodanih ulaznica za ukupnu bruto zaradu na kino-blagajnama od 1,36 milijardi eura.
Francuska domaća filmska industrija također je zabilježila poboljšanu kontrolu nad tržištem, čineći 44,4 posto prodanih ulaznica, što je 15-godišnji rekord za francuske filmove.
Ulaganje u domaću filmsku produkciju već je dugo prioritet francuskog kulturnog sektora, s filmovima Un p’tit truc en plus i Le Comte de Monte-Cristo koji su prodali oko 10 milijuna ulaznica i svrstali se među filmove s najvećom zaradom u zemlji.
Stabilno u UK
Još jedno tržište koje je imalo jednu od svojih najboljih kinematografskih godina u dugom razdoblju prije pandemije bilo je UK, koje je zaradilo 1,63 milijarde eura, u 2019. godini.
Prodaja ulaznica i dalje je manja za oko 22 posto u odnosu na onu brojku prije pandemije, a 2024. je generirala 1,28 milijardi eura, što je i mali pad u odnosu na brojku iz 2023. godine.
Iako su francuski filmovi činili gotovo polovicu francuskog box officea, Britanci su daleko više uživali u holivudskim produkcijama. Samo Disneyjevi filmovi zauzeli su 20,9 posto tržišta.
Britanske produkcije činile su samo 23 posto tržišnog udjela, ali daleko ispod francuskog ukupnog udjela.
Drugdje u Europi
Stabilna ja ostala i prodaja kino ulaznica u Italiji. S oko 70 milijuna prodanih ulaznica i zaradom od otprilike 494 milijuna eura, brojke za 2024. unutar su milijun eura prihoda iz prethodne godine.
Također je zabilježen blagi, ali nezabrinjavajući pad španjolske blagajne. S padom od 2 posto u odnosu na 2023., španjolska su kina ove godine zaradila 477 milijuna eura. To je još uvijek gotovo 30 posto ispod prosjeka prije pandemije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu