Iako se broj otkazanih letova blago smanjio, kašnjenja diljem Europe drastično rastu, a njemačke zračne luke posebno se ističu po lošim rezultatima. Prema najnovijoj analizi portala za prava putnika Flightright, situacija je daleko od idealne, s Münchenom i Berlinom kao predvodnicima negativnih trendova.
Zračna luka u Münchenu najviše je pogođena kašnjenjima i otkazivanjima letova. S udjelom od 1,29% otkazanih letova, ne samo da je na prvom mjestu u Njemačkoj, već zauzima i neslavno četvrto mjesto u Europi. Gore stope bilježe samo London Heathrow (1,35%), Bruxelles (1,36%) i Helsinki (čak 2,50%), gdje su glavni uzrok učestali štrajkovi osoblja.
S druge strane, Frankfurt pokazuje pozitivan trend smanjivši broj otkazivanja na svega 0,55%, čime se pozicionirao na 15. mjesto u Europi. Berlin (1,09%) i Düsseldorf (0,63%) nalaze se na šestom, odnosno dvanaestom mjestu po broju otkazanih letova.
Na europskoj razini, Njemačka se s 0,76% otkazanih polazaka nalazi na šestom mjestu, što predstavlja blago poboljšanje u odnosu na prvi kvartal. Međutim, kada se pogledaju apsolutne brojke, slika je manje optimistična: s 3.042 otkazana leta, Njemačka je odmah iza Ujedinjenog Kraljevstva (3.179) na drugom mjestu po ukupnom broju otkazivanja.
Posebno zabrinjava nagli porast kašnjenja. Dok je u prvom tromjesečju kasnilo između 12 i 15 posto letova, sredinom godine ta se stopa u njemačkim zračnim lukama popela na između 20 i preko 30 posto. Berlinska zračna luka BER pritom bilježi najgori rezultat s čak 30,75% letova koji kasne. Apsolutni europski rekorder je Portugal, gdje kasni gotovo 40 posto svih letova.
Velike razlike vidljive su i među samim avioprijevoznicima. Zbog štrajkova, finska kompanija Finnair ostaje najnepouzdanija u Europi s 3,15% otkazanih letova. Slijede je KLM (2,03%) i British Airways (1,3%). Njemačka Lufthansa stoji relativno dobro s manje od jedan posto otkazivanja, no pokazuje slabosti s oko 22% letova koji kasne.
Kada je riječ o točnosti, najlošije rezultate bilježi easyJet. S čak 40,3% letova koji kasne, ovaj britanski niskotarifni prijevoznik predvodi negativnu ljestvicu. Odmah iza njega su British Airways (37,8%) i Ryanair (37,2%). Pravna stručnjakinja iz Flightrighta, Feyza Türkön, ne očekuje značajnije poboljšanje situacije u drugoj polovici godine i upućuje jasno upozorenje: “Svatko tko leti u špici sezone mora biti spreman na znatna kašnjenja.”
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu