Zabrinjavajuće što vrlo malo agencija može planirati poslovanje za cijelu godinu

Autor: Lucija Špiljak , 15. ožujak 2022. u 22:00
Povećanje efikasnosti i optimizacija procesa prioritet su za više od polovice agencija, prema istraživanju hrvatske tvrtke Productive/Shutterstock

Istraživanje pregleda rada u 2021. otkriva da se mnogi vraćaju na razine iz 2019.

Hrvatska tehnološka kompanija Productive u suradnji s prestižnim udruženjem agencija SoDA (Society of Digital Agencies) provela je tijekom studenog i prosinca prošle godine istraživanje o promjenama u poslovanju 169 svjetskih agencija.

Ciljevi istraživanja bili su dobivanje pregleda poslovanja agencija u 2021. I prognoziranje razvoja u ovoj godini.

Problem interne komunikacije
“U odnosu na 2020. prošla je godina bila puno uspješnija, a sudeći prema istraživanju koje smo proveli sa SoDA-om, raste i optimizam pa su očekivanja od 2022. velika. Dio agencija već je došao do rezultata na pretpandemijskoj razini, a ostali se tome nadaju tijekom ove godine.

Agencijsko tržište bilo je ozbiljno pogođeno pandemijom, no ispostavilo se da je velik broj agencija relativno brzo reagirao i prilagodio se situaciji. Ipak, zabrinjava podatak da tek 4 posto njih može planirati svoje poslovanje za narednih godinu dana.

Tu su i pitanja pada kreativnosti i inovativnosti zaposlenika te slabija interna komunikacija. Svi znamo da je zbog pandemije rad na daljinu postao uobičajen pa čak i poželjan, ali on je ostavio i neke posljedice na poslovanje.

Interna komunikacija je slabija, tu je i problem zapošljavanja, odnosno potrage za talentiranim radnicima koja je sve teža jer je tržište postalo globalno – ako radite na daljinu, imate puno više izbora nego prije”, kaže Gabrijela Bošnjak, Senior Business Development Representative u Productiveu.

U rezultatima su primijetili kako manji broj agencija radi prema Time & Materials modelu, odnosno ne naplaćuju usluge prema utrošenim satima.

Bošnjak

Među glavnim ciljevima ulaganja ostaju potraga i zadržavanje talenta, tj. zapošljavanje.

Prema podacima koje Productive ima, vide da je riječ o modelu s kojim agencije garantirano ne preuzimaju financijski rizik na sebe, a iako često nisu odvažne predložiti ga klijentima, ispostavilo se da je taj model bolji ne samo za klijenta koji plaća točno ono što dobije, nego i za agenciju.

Za više od trećine agencije iz istraživanja 2021. je bila najbolja ili među najboljima. A kakva će onda biti ova godina? Bošnjak kaže da su prognoze optimistične i da se očekuje rast, premda će određeni problemi i izazovi ostati.

“Naši rezultati pokazuju da će među glavnim ciljevima ulaganja ostati potraga i zadržavanje talenta, odnosno zapošljavanje, koje se s uvođenjem rada na daljinu drastično promijenilo. Povećanje efikasnosti i optimizacija poslovnih procesa prioritet su za više od polovice agencija, a dobar dio njih fokusirat će se na rebrending.

Osim kvalitetnog proizvoda ili usluge koje uvijek treba razvijati i usavršavati, primjećujemo da je jedan od ključnih uvjeta mogućnost planiranja. Ako možete pratiti podatke o poslovanju u realnom vremenu, to će vam omogućiti donošenje boljih odluka za vašu agenciju, kao i kvalitetnu pripremu za budućnost.

Bolje planiranje sigurno će dovesti i do zdravije poslovne kulture i boljih uvjeta rada. S obzirom na to da znamo da je to jedan od najvećih problema agencija – 57 posto njih čiji zaposlenici osjećaju burnout – ovo je dobar put prema boljim uvjetima rada, što u konačnici dovodi do zadržavanja senior i drugih najboljih zaposlenika u industriji, što će vam pomoći da ostanete konkurentni”, kaže Bošnjak.

57

posto agencija tvrdi da im je jedan od najvećih problema što im zaposlenici osjećaju burnout

Praćenje ‘real time’
Međutim, značajan problem i dalje ostaje burnout, a naša sugovornica kaže da sve počinje kada je agencijama teško pratiti i planirati poslovanje pa i u kraćim razdobljima.

“Jedan od mogućih razloga krije se u činjenici da manje od polovice agencija obuhvaćenih istraživanjem prati svoju profitabilnost u realnom vremenu. Taj problem zatim povlači i druge za sobom, npr. teško je zapošljavati ako ne znate kakvi će vam prihodi biti za šest mjeseci.

Hoćete li imati dovoljno posla da platite nove zaposlenike, ili, s druge strane – što ako dođe do većeg rasta, a vi nemate dovoljno zaposlenika koji bi mogli obaviti posao? Upravo ovdje, recimo, dolazi do burnouta: oni koji su zaposleni često moraju preuzeti više obaveza na sebe jer preko noći je teško pronaći idealnog radnika.

Upravo zato nastao je Productive – kako bi agencije mogle na jednom mjestu imati sve poslovne procese i kontrolirati ih. Boljim planiranjem, organizacijom i praćenjem projekata u stvarnom vremenu stvara se i bolja radna atmosfera pa su sami zaposlenici sretniji i zadovoljniji, a tako postoji i veća šansa da budu produktivniji, kao i da ostanu”, ističe.

Pojasnila nam je i ključne razlike između europskih i američkih agencija koje se na početku najviše očituju u percepciji samog poslovanja. Tako u Europi, kaže Bošnjak, praktički nije poželjno reći da je cilj zarada, dok u SAD-u s time nemaju problema.

“No, zanimljiv je podatak iz našeg istraživanja da 63% agencija iz Europe već koristi integriranu platformu koja im u realnom vremenu pokazuje razinu profitabilnosti projekata, dok je kod američkih agencija takav slučaj kod njih 32%. Čini se pomalo paradoksalno na prvi pogled, a razlozi bi mogli biti organizacijski, kao i kulturološki.

U našem istraživanju sudjelovalo je 37% agencija iz SAD-a i 42% iz Europe. Prema našim rezultatima, vidimo da više agencija u SAD-u primarno radi na daljinu – 37% naspram 14% europskih, a možemo dodati i 35% onih koji rade prema hibridnom modelu u SAD-u. To je velika razlika u odnosu na pretpandemijski period, kad su remote i hibridni rad činili zanemarivi postotak”, kaže Bošnjak.

Productive je spin-off startup hrvatske IT tvrtke Infinum i jedinstveni alat za upravljanje poslovanjem agencija koji korisnicima nudi moderan user interface (UI). U posljednje dvije godine zabilježili su rast od 300%, i to bez vanjskih investicija.

“Ponosni smo što smo na trećem mjestu na izboru za najboljeg poslodavca u Hrvatskoj u kategoriji organizacija do 50 zaposlenika.

Productive je danas stabilna kompanija s više od 10.000 korisnika diljem svijeta, a očekujemo daljnji rast, s posebnim fokusom na američko tržište, gdje želimo ojačati prisutnost. SaaS industrija u cijelom svijetu je u kontinuiranom rastu i očekuje se da će se još razvijati pa u skladu s time očekujemo sve bolje rezultate i u Productiveu”, zaključuje Gabrijela Bošnjak.

Komentirajte prvi

New Report

Close