Uz velika ulaganja u mrežnu infrastrukturu i novi podatkovni centar zabilježili pozitivne financijske rezultate

Autor: Poslovni.hr , 09. veljača 2022. u 10:47
Goran Manestar / Foto: PD

U odnosu na 2020., ukupni prihodi viši su 5,6% i iznose 452 mil. eura.

Oporavak gospodarstva u 2021. odrazio se na dinamiku telekomunikacijskog sektora. Porast prometa posjetitelja u roamingu zahvaljujući turističkoj sezoni iznad svih je očekivanja, a akvizicija frekvencija i pokretanje 5G mreže te izgradnja najmodernijeg regionalnog podatkovnog centra obilježili su poslovanje A1 Hrvatske.

Unatoč pritisku rastuće inflacije i poremećaja lanaca opskrbe te porasta cijena sirovina i čipova, A1 Hrvatska zabilježila je pozitivne financijske rezultate uz iznimna ulaganja.

U odnosu na 2020., ukupni prihodi viši su 5,6% i iznose 452 mil. eura. Osim prihoda od mobilnih i fiksnih usluga, zamjetan je rast prihoda od ICT usluga. Operativna dobit (EBITDA) od 155,7 mil. eura porast je od 8,6% u odnosu na godinu ranije. Uz povratak posjetitelja u roamingu, rezultat je to potražnje za konvergentnom MOZAIK ponudom, ulaganja u premium TV sadržaj poput sportskih Arena kanala, nastavka dobre prodaje Homebox usluge, kao i novih servisa poput glazbenog A1 Xplore music by Deezer.

Značajne investicije u radiofrekvencijski spektar za 5G mrežu, izgradnja mobilne i fiksne infrastrukture te novog podatkovnog centra, generirali su 93,7% viša ulaganja, odnosno 96,1 mil. eura.

Usmjereni na bolju digitalnu budućnost

Iza 2,8% rasta mobilnih korisnika je povećanje mobilnih pretplatnika za 6,2% te 2,6% manje korisnika na bonove. Porast mobilne baze prati i porast prosječnog prihoda po korisniku (ARPU) od 3,4%, odnosno iznosi 10,6 eura.

U segmentu fiksnih usluga ukupni broj linija je 2,1% viši zahvaljujući rastu širokopojasnih linija za 6,6%. Prosječni prihod po priključku (ARPL) iznosi 32 eura, što je 1,4% više nego lani.

“Dobri poslovni rezultati potvrda su održive poslovne strategije koja se najviše odražava u razumijevanju potreba privatnih i poslovnih korisnika, pametnim uštedama i značajnim investicijama u ključnu infrastrukturu i razvoj usluga. Izgradnjom u 10-ak gradova zaokružujemo 600.000 kućanstava s najmodernijem širokopojasnim pristupom. Cilj je da ih u iduće dvije godine dosegnemo više od 800.000. Da je to što gradimo kvalitetno i zalog za budućnost potvrđuje nam titula najbrže fiksne mreže u Hrvatskoj prema platformi Speedtest® kompanije Ookla®. Nakon ulaganja u frekvencijski spektar ubrzano gradimo i 5G mrežu, uz unaprjeđenje postojeće 4G mreže.

Upravo je ta infrastruktura i nedavno otvoreni podatkovni centar temelj digitalnog razvoja Hrvatske i realizacije nekih od strateških planova Vlade RH za oporavak i gospodarski razvoj. Pred nama je teško razdoblje gotovo galopirajuće inflacije i porasta cijena energenata što će sigurno utjecati u većoj mjeri na poslovanje u narednom razdoblju. Nastavila se i kriza lanaca opskrbe, kao i porast cijena ključnih sirovina i čipova. No, unatoč svemu A1 Hrvatska ostaje fokusirana na omogućavanje najboljeg korisničkog iskustva i pouzdan partner gospodarstvu prema boljoj digitalnoj budućnosti”, rekao je Goran Manestar, člank Uprave i glavni direktor za financije A1 Hrvatska.

Komentirajte prvi

New Report

Close