Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Trgovačke marke drže 15 posto tržišta, potrošačima najbolji K plus i Konzum

Autor: Ksenija Kale
06. rujan 2012. u 22:00
Podijeli članak —

Sve više hrvatskih građana kupuje proizvode trgovačkih marki, a manje klasičnih brendova. Najnovije istraživanje Best Buy Award za Hrvatsku, koji je proveo Centar za istraživanje tržišta Gfk, pokazuje da 76 hrvatskih građana kupuje trgovačke marke, a još osam posto razmišlja da ih počne kupovati.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

U istraživanju se 59,5 posto ispitanika izjasnilo da trgovačke marke u prosjeku nude jednaku razinu kvalitete kao i klasični brendovi, a 31,3 posto ih smatra da je riječ o proizvodima niže kvalitete. Najbolji omjer cijene i kvalitete na hrvatskom tržištu ima trgovačka marka K plus koja je dobila 30,5 posto glasova, navodi se u istraživanju. Slijede Konzum sa 8,8 posto te Kaufland i Clever sa po 7,3 posto glasova. Lidl je dobio 7 posto, a Interspar 4,8 posto glasova hrvatskih potrošača. Drago Munjiza, samostalni konzultant u tvrtki Jakov Viktor, pak smatra da će uskoro dobar dio tvornica u regiji prijeći na proizvodnju samo trgovačkih marki za Agrokor, Lidl-Schwarz ili neku treću jaku trgovačku grupaciju. Milica Rakuša-Martulaš, direktorica Sektora trgovine Hrvatske gospodarske komore, napominje da se tržišni udio trgovačkih marki na tržištu maloprodaje mješovite robe u Hrvatskoj kreće oko 15% te da su prisutne u gotovo svim kategorijama proizvoda. “Govoreći o cijeni trgovačkih marki, one su u prosjeku jeftinije, no treba naglasiti da trgovačke marke neće istisnuti A-brendove. Pojedini trgovci na malo uspješno razvijaju i ‘premium’ trgovačke marke”, smatra Rakuša-Martulaš. Slične ocjene iznosi i Luka Duboković, član Uprave marketinške agencije BBDO Zagreb.“Pogrešno je misliti da trgovačke marke ostaju u domenama samo jeftinih proizvoda. Na nekim razvijenijim tržištima postoje trgovačke marke koje konkuriraju brendovima i u premium segmentima pa se očekuje da će se i kod nas događati takvi primjeri. Primjer u Hrvatskoj je Spar Premium linija”, komentira Duboković.

Sve više hrvatskih građana kupuje proizvode trgovačkih marki, a manje klasičnih brendova. Najnovije istraživanje Best Buy Award za Hrvatsku, koji je proveo Centar za istraživanje tržišta Gfk, pokazuje da 76 hrvatskih građana kupuje trgovačke marke, a još osam posto razmišlja da ih počne kupovati.

U istraživanju se 59,5 posto ispitanika izjasnilo da trgovačke marke u prosjeku nude jednaku razinu kvalitete kao i klasični brendovi, a 31,3 posto ih smatra da je riječ o proizvodima niže kvalitete. Najbolji omjer cijene i kvalitete na hrvatskom tržištu ima trgovačka marka K plus koja je dobila 30,5 posto glasova, navodi se u istraživanju. Slijede Konzum sa 8,8 posto te Kaufland i Clever sa po 7,3 posto glasova. Lidl je dobio 7 posto, a Interspar 4,8 posto glasova hrvatskih potrošača. Drago Munjiza, samostalni konzultant u tvrtki Jakov Viktor, pak smatra da će uskoro dobar dio tvornica u regiji prijeći na proizvodnju samo trgovačkih marki za Agrokor, Lidl-Schwarz ili neku treću jaku trgovačku grupaciju. Milica Rakuša-Martulaš, direktorica Sektora trgovine Hrvatske gospodarske komore, napominje da se tržišni udio trgovačkih marki na tržištu maloprodaje mješovite robe u Hrvatskoj kreće oko 15% te da su prisutne u gotovo svim kategorijama proizvoda. “Govoreći o cijeni trgovačkih marki, one su u prosjeku jeftinije, no treba naglasiti da trgovačke marke neće istisnuti A-brendove. Pojedini trgovci na malo uspješno razvijaju i ‘premium’ trgovačke marke”, smatra Rakuša-Martulaš. Slične ocjene iznosi i Luka Duboković, član Uprave marketinške agencije BBDO Zagreb.“Pogrešno je misliti da trgovačke marke ostaju u domenama samo jeftinih proizvoda. Na nekim razvijenijim tržištima postoje trgovačke marke koje konkuriraju brendovima i u premium segmentima pa se očekuje da će se i kod nas događati takvi primjeri. Primjer u Hrvatskoj je Spar Premium linija”, komentira Duboković.

Autor: Ksenija Kale
06. rujan 2012. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close