Agencija za zaštitu osobnih podataka (AZOP) potvrdila je da je kaznu od 4,5 milijuna eura izrekla Telemachu Hrvatska, zbog povreda odredaba Opće uredbe o zaštiti podataka, a Telemach je odbacio te navode.
AZOP je objavio tu kaznu zbog povrede odredbe, odnosno u ovom slučaju zbog obrade preslika osobnih iskaznica i uvjerenja o nevođenju kaznenog postupka zaposlenika bez pravne osnove, kao i nepoduzimanja odgovarajuće prethodne kontrole izvršitelja obrade.
Bez prava žalbe
Na upit Hine iz AZOP-a su u petak rekli da je takvo rješenje o kazni tom teleoperatoru uručeno u petak, da nije dopuštena žalba, nego se može pokrenuti sudski spor u roku od 30 dana. “Voditelj obrade, odnosno Telemach prenosio je osobne podatke svojih korisnika izvršitelju obrade u Srbiji (društvu unutar grupacije koje je održavalo softver) te je prijenos temeljio na standardnim ugovornim klauzulama od 16. travnja 2020. do najkasnije 27. prosinca 2022., ali nakon navedenog datuma voditelj obrade je propustio sklopiti standardne ugovorne klauzule s izvršiteljem obrade u Srbiji”, tvrde u AZOP-u. Telemach je u priopćenju oštro odbacio navode objavljene na internetskoj stranici AZOP-a te najavio da će poduzeti sva raspoloživa pravna sredstva u svrhu zaštite prava, integriteta i reputacije kompanije.
“U slučaju koji navodi AZOP nije došlo do povrede podataka. Podaci nisu prosljeđivani izvan Hrvatske niti EU te su pohranjeni isključivo na području Republike Hrvatske, sigurni su i nije bilo nikakvog curenja. Naime, riječ je o poslovnoj suradnji unutar United Grupe, u čijem sastavu posluje i Telemach. Kompanije koje su dio Grupe, sudjeluju u održavanju i razvoju poslovnih sustava, što u određenim situacijama uključuje pristup pojedinih stručnjaka izvan Hrvatske navedenom sustavima.
Sustavu se pristupalo isključivo u tehničke svrhe i pod točno određenim sigurnosnim uvjetima. Poslovne funkcije koje se odvijaju na razini United Grupe ne uključuju prijenos korisničkih podataka, već isključivo tehnički nadzor i razvoj sustava u strogo kontroliranim uvjetima te u skladu s najboljim tehničko-sigurnosnim europskim standardima. Napominjemo, svi korisnički podaci pohranjeni su i zaštićeni u Republici Hrvatskoj”, poručuju iz Telemacha.
Visoki standardi
Kompanija, dodaju, posluje u visoko reguliranom telekomunikacijskom sektoru, u skladu s najvišim standardima zaštite osobnih podataka. “Telemach redovito provodi revizije i edukacije zaposlenika te posjeduje međunarodne certifikate (ISO 9001, 27001, 22301), čime potvrđuje svoju predanost upravljanju kvalitetom, sigurnošću informacija i kontinuitetom poslovanja.
Također, kompanija ima jasno definirane politike zaštite osobnih podataka kao i specijaliziranu službu koja se time bavi uz redovito godišnje provođenje procjene rizika. Tijekom nadzora pokazali smo punu transparentnost i suradljivost te smo zatečeni načinom na koji nam je dostavljeno rješenje, što nije u skladu sa primjenjivim propisima. Takvo postupanje narušava ugled i poslovanje Telemacha i u tom segmentu ćemo poduzeti pravna sredstva koja su nam na raspolaganju”, zaključuju iz Telemacha.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu