Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Tankerkomerc i Kepol ulažu 50 milijuna eura u biodizel

Autor: Sandra Livajić
03. rujan 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Tvornice će biti sagrađene na prostoru nekadašnje tvornice Polikem u industrijskoj zoni Gaženica u Zadru

Zadarska tvrtka Kepol-terminal do kraja godine kreće s gradnjom tvornice biodizela. Projekt je vrijedan između 10 i 15 milijuna eura. Tvornica će godišnje proizvoditi oko 25.000 tona biodizela, što zadovoljava tek četvrtinu potreba domaćeg tržišta, no direktor Kemo-terminala Božo Krce najavljuje postupno povećanje kapaciteta do 100.000 tona godišnje. “Još je rano reći koliki će točno biti kapacitet. Imamo ponude stranih investitora koji žele biti strateški partner u projektu, no još nismo odlučili hoćemo li sami u posao”, kaže direktor Kepola Bože Krce.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Planirani kapacitet
Postrojenje će niknuti na mjestu nekadašnjih pogona Polikema. Rušenje ostataka hale za proizvodnju PVC praha kreće čim stigne dozvola za rušenje koja je u postupku izrade, a početak gradnje tvornice biodizela očekuje se do kraja godine. Tvrtka Kepol-terminal kupila je bivši Polikem u stečaju prije tri godine za tri milijuna eura. Riječ je o nešto više od 50.000 četvornih metara uz Jadransku magistralu, na kojima se nalaze nekadašnji Polikemovi proizvodni pogoni, uključujući i stari i novi pogon za polimerizaciju s pripadajućim servisima. Preostali dio Polikema je prodan Tankerkomercu, a upravna zgrada salonu namještaja Interieur. Tankerkomerc, koji je kupio dio bivšeg Polikema, također u pogonima namjerava proizvoditi biodizel. Logistička okosnica tog poslovanja jest Tankerkomercov centar TTTR (Terminal i trgovina tekućom robom) koji se nalazi u lučko-industrijskoj zoni Gaženica. Tako će u zadarskoj luci Gaženici uskoro krenuti gradnja dviju tvornica za proizvodnju biogoriva. Planirani godišnji kapacitet tvornice koju će graditi Tankerkomerc iznosi čak 200.000 tona. Tankerkomercova investicija u tvornicu biodizela procjenjuje se na 35 milijuna eura, a prema najavama trebala bi biti dovršena već iduće godine. Kemo-terminal godinama posluje s ljubljanskim Petrolom i Euro petrolom iz Rijeke, dok Tankerkomerc posluje s Inom.

Zadarska tvrtka Kepol-terminal do kraja godine kreće s gradnjom tvornice biodizela. Projekt je vrijedan između 10 i 15 milijuna eura. Tvornica će godišnje proizvoditi oko 25.000 tona biodizela, što zadovoljava tek četvrtinu potreba domaćeg tržišta, no direktor Kemo-terminala Božo Krce najavljuje postupno povećanje kapaciteta do 100.000 tona godišnje. “Još je rano reći koliki će točno biti kapacitet. Imamo ponude stranih investitora koji žele biti strateški partner u projektu, no još nismo odlučili hoćemo li sami u posao”, kaže direktor Kepola Bože Krce.

Planirani kapacitet
Postrojenje će niknuti na mjestu nekadašnjih pogona Polikema. Rušenje ostataka hale za proizvodnju PVC praha kreće čim stigne dozvola za rušenje koja je u postupku izrade, a početak gradnje tvornice biodizela očekuje se do kraja godine. Tvrtka Kepol-terminal kupila je bivši Polikem u stečaju prije tri godine za tri milijuna eura. Riječ je o nešto više od 50.000 četvornih metara uz Jadransku magistralu, na kojima se nalaze nekadašnji Polikemovi proizvodni pogoni, uključujući i stari i novi pogon za polimerizaciju s pripadajućim servisima. Preostali dio Polikema je prodan Tankerkomercu, a upravna zgrada salonu namještaja Interieur. Tankerkomerc, koji je kupio dio bivšeg Polikema, također u pogonima namjerava proizvoditi biodizel. Logistička okosnica tog poslovanja jest Tankerkomercov centar TTTR (Terminal i trgovina tekućom robom) koji se nalazi u lučko-industrijskoj zoni Gaženica. Tako će u zadarskoj luci Gaženici uskoro krenuti gradnja dviju tvornica za proizvodnju biogoriva. Planirani godišnji kapacitet tvornice koju će graditi Tankerkomerc iznosi čak 200.000 tona. Tankerkomercova investicija u tvornicu biodizela procjenjuje se na 35 milijuna eura, a prema najavama trebala bi biti dovršena već iduće godine. Kemo-terminal godinama posluje s ljubljanskim Petrolom i Euro petrolom iz Rijeke, dok Tankerkomerc posluje s Inom.

Mjesto na tržištu
Obje zadarske tvrtke imaju potrebne skladišne prostore za skladištenje biodizela u luci Gaženica. “Konkurencija me ne zanima. Smatram da ima mjesta za sve. Neka svatko radi svoj posao, a tržište će pokazati ima li mjesta za više proizvođača”, smatra Božo Krce. Buduća tvornica biodizela će, prema planovima, u početku zapošljavati oko četrdeset radnika. Vlasnik poduzeća Kepol-terminal je austrijska tvrtka Basic Invest Consult iz Klagenfurta.

Neiskorišteni kapaciteti u Hrvatskoj

Hrvatska je Nacionalni program za proizvodnju biogoriva donijela 2000. godine. U ponudi hrvatskih crpki do 2010. trebalo bi biti barem 5,75 posto biodizela, goriva dobivenog od uljane repice, suncokreta ili palminog ulja. Europska unija od Hrvatske već ove godine očekuje proizvodnju biodizela, pa bi se na tržištu trebalo naći 2,75 posto tog ekološki prihvatljivog goriva. EU sadašnjim i budućim članicama nalaže smanjivanje potrošnje fosilnih goriva, odnosno postupnu zamjenu naftnih derivata biogorivima kao što su biodizel, bioetanol, bioplin i drugi. Zemlje EU do 2020. godine moraju 20 posto potrošnje goriva dobivenog iz nafte zamijeniti biogorivima. Danas Hrvatska proizvodi i koristi samo 22.000 tona biodizela, a trenutačni hrvatski kapaciteti za proizvodnju biogoriva iznose oko 28.000 tona godišnje. U Hrvatskoj se uljanom repicom zasije od 14 do 16 tisuća hektara zemlje, a trebalo bi oko 50.000 hektara kada bi sav biodizel dobivali samo iz uljane repice. Biodizel je biorazgradiv, nije otrovan i proizvodi oko 60 posto manje emisije ugljikova dioksida gledajući cijeli životni vijek. Energetska vrijednost biodizela je oko 90 posto energetske vrijednosti običnog dizela.

Autor: Sandra Livajić
03. rujan 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close