Samoborka, Tondach i Enmon žele KIO Orahovicu

Autor: Biserka Ranogajec , 10. listopad 2010. u 22:00

Iako je popunjeno samo oko 60 posto kapaciteta KIO-a, zakupac Keramika Modus lako nalazi kupce

Kad se objavi javna prodaja KIO keramike u stečaju iz Orahovice i kad vidimo uvjete, tada će Uprava i vlasnici Keramike Modus odlučiti hoće li se javiti na prvi poziv za kupnju. Tvornicu smo zakupili i u njoj od lipnja organiziramo proizvodnju keramičkih pločica, izjavio je za Poslovni dnevnik Željko Radek, direktor Keramike Modus. Prodaja KIO Orahovica očekuje se uskoro nakon polugodišnjega stečajnog postupka.

Loše odluke Uprave
Najsuvremeniju i najveću tvornicu keramičkih pločica KIO Orahovica s pogonom u Rujevcu u teškoće su dovele pogrešne poslovne odluke bivše uprave na čelu s Darkom Krmpotićem koji je zbog toga završio i iza rešetaka. Obveze KIO-a iznose oko 590 milijuna kuna i iz prodaje imovine treba se naplatiti 460 bivših radnika koji potražuju 20-ak milijuna kuna. Odbor vjerovnika još je u svibnju za zakup tvornice izabrao Modus, dio grupe Samoborka koji u Vojniću ima također tvornicu keramičkih pločica, iako se javio i Enmon registriran u Orahovici. Oni predstavljaju Enmon grupu iz Beograda i za KIO su i dalje zainteresirani, a kao kupac spominje se još i Tondach iz Đakova.

Veliki planovi
Željko Radek direktor je za sada jedinog proizvođača keramičkih pločica u Hrvatskoj jer pod Modusom posluju tvornice u Vojniću s godišnjim kapacitetom od milijun i pol četvornih metara pločica, u Rujevcu od dva milijuna kvadrata te u Orahovici od 6 do 7 milijuna. Zanimljivo je da je sve tvornice osnovao Inker iz Zaprešića, odnosno nekadašnja Jugokeramika. Tvornicu keramičkih pločica u Vojniću Samoborka, odnosno njezina tvrtka Keramika Modus, kupila je 1999. i tamo pokrenula proizvodnju prvi put nakon 1988. godine. Modus je pokrenuo proizvodnju ponovno u Orahovici i zaposlio 120 radnika, a u Rujevcu 40. Radek kaže da su kapaciteti u Orahovici popunjeni sa 60% i da kupce nalaze diljem Europe. Posebice je bilo interesa za pločicama na nedavnom sajmu keramike u Italiji u Bologni gdje je Modus nastupio sa svojim proizvodnim programom. Radek kaže da je teško reći koliko je ukupan prihod od proizvodnji u sve tri tvornice, no pretpostavlja da će u ovoj godini to iznositi oko 30 milijuna kuna. Iako oko 70% ukupne proizvodnje pločica izvoze, cilj im je zauzeti domaće tržište.

Komentirajte prvi

New Report

Close