Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Rauch: Atlantic nam je širom otvorio Hrvatsku

Autor: Ksenija Kale
23. rujan 2010. u 22:00
Podijeli članak —

Jürgen Rauch, vlasnik i predsjednik Uprave Raucha, austrijskog proizvođača čajnih napitaka i voćnih sokova, govori o planovima i strategiji kompanije u Hrvatskoj i regiji

Austrijska tvrtka Rauch specijalizirana za proizvodnju čajnih napitaka i voćnih sokova u Hrvatskoj posluje od 2000. godine. Prisutna je u 90 zemalja s ukupno 1400 zaposlenika, a u Hrvatskoj, gdje zasad nema proizvodnju, ima ih šest. Ovih je dana Rauch s Atlantic grupom, ugovorom vrijednim 36 milijuna kuna, dogovorio distribuciju čitavog asortmana u svim distribucijskim kanalima u Hrvatskoj koji će se naći na 9000 prodajnih mjesta u maloprodaji. Tom smo prilikom razgovarali s vlasnikom i predsjednikom Uprave tog najvećeg proizvođača voćnih sokova u Austriji Jürgenom Rauchom (43), čiju je tvrtku osnovao njegov pradjed 1919. godine.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Kako se nosite s recesijom?
Najteža je bila 2009. kada nam je prihod pao dva posto. U nekim zemljama, poput Mađarske čije je gospodarstvo bilo najslabije, potrošnja je pala za oko 20 posto. Naša je prednost što smo kao međunarodna tvrtka prisutni na mnogim tržištima. Na nekima smo bilježili rast, pa su uzevši to u obzir rezultati vrlo dobri.

Austrijska tvrtka Rauch specijalizirana za proizvodnju čajnih napitaka i voćnih sokova u Hrvatskoj posluje od 2000. godine. Prisutna je u 90 zemalja s ukupno 1400 zaposlenika, a u Hrvatskoj, gdje zasad nema proizvodnju, ima ih šest. Ovih je dana Rauch s Atlantic grupom, ugovorom vrijednim 36 milijuna kuna, dogovorio distribuciju čitavog asortmana u svim distribucijskim kanalima u Hrvatskoj koji će se naći na 9000 prodajnih mjesta u maloprodaji. Tom smo prilikom razgovarali s vlasnikom i predsjednikom Uprave tog najvećeg proizvođača voćnih sokova u Austriji Jürgenom Rauchom (43), čiju je tvrtku osnovao njegov pradjed 1919. godine.

Kako se nosite s recesijom?
Najteža je bila 2009. kada nam je prihod pao dva posto. U nekim zemljama, poput Mađarske čije je gospodarstvo bilo najslabije, potrošnja je pala za oko 20 posto. Naša je prednost što smo kao međunarodna tvrtka prisutni na mnogim tržištima. Na nekima smo bilježili rast, pa su uzevši to u obzir rezultati vrlo dobri.

Kako se borite protiv krize?
Pokušavamo izbaciti nove proizvode, inovativne okuse i ambalažu te zadržati kvalitetu. Tu je i suradnja s Atlanticom kako bismo poboljšali distribuciju. I, razmišljamo pozitivno. Dobro pokrivamo cijeli Balkan, Češku, Poljsku, Rumunjsku, Bugarsku. No i tu postoji puno prostora za poboljšanje.

Kako ste lani poslovali?
Prihod tvrtke u 2009. godini iznosio je oko 700 milijuna eura. Manji je nego u 2008., no imamo razna područja poslovanja. Jedno od njih su voćni sokovi koji čine najveći dio, zatim prerada voća koje koristimo za vlastite proizvode ili ih prodajemo klijentima. Cijene voća u 2009. su padale, primjerice cijena jabuka se prepolovila. Sukladno tome je i naš pad prihoda uglavnom rezultat poslovanja prerade voća. Pad zabilježen u ukupnim prihodima dolazi od ovog dijela poslovanja koji se odnosi na preradu voća kojega je bilo u jednakim količinama, ali gotovo u pola cijene. To je normalan proces. Sada cijene voća ponovno rastu, pa će se povećati i prihodi od prerade voća. Istodobno, naše poslovanje s gotovim proizvodima je konstantno i s tim smo rezulatima zadovoljni. U Hrvatskoj je situacija lani bila teška, potrošnja je pala oko 20 posto.

Je li je bilo otpuštanja?
Nismo imali otpuštanja, jer nismo izgubili prihode. Prodajemo istu količinu voćnih sokova i istu količinu voćnih koncentrata iako za polovicu vrijednosti. No količine su jednake. U Hrvatskoj smo blago smanjili broj radnika u prodaji zbog suradnje s Atlanticom. No, to nema veze s recesijom. To je tek zbog strategije koju imamo u Hrvatskoj.

Kako ocjenjujete poslovanje vaše tvrtke u regiji?
Postoje razlike od tržišta do tržišta. U Hrvatskoj smo zadovoljni no ima još mogućnosti koje nismo realizirali i zato surađujemo s Atlanticom. Hrvatska je tržište na kojem je uzevši u obzir oblik države i blizinu obale, turizam, male dućane i ljetnu sezonu, vrlo teško raditi sam. Zato smo dublje krenuli u distribuciju s Atlanticom.

Što globalno očekujete za ovu i sljedeću godinu?
Definitivno osjećamo da ide na bolje. No, još ne možemo sigurno reći da je kriza gotova. Ove godine već osjećamo pozitivan razvoj. Dosegli smo najnižu točku i sada smo na putu prema gore. Pitanje je samo hoće li to biti već ove ili sljedeće godine. Stoga smo vrlo oprezni. Što se tiče potrošnje voća nismo toliko pogođeni krizom. Jer, mora se jesti i piti i u vrijeme krize. Znatno je teže proizvodite li elektroničku opremu ili nešto slično. U krizna se vremena manje kupuju automobili, no voćni se sokovi kupuju i dalje i u tome jest naša prednost.

Recite nam nešto o vašim planovima i stategiji.
Što se tiče planova za regiju, imamo dvije tvornice, u Mađarskoj za jabuke i u Srbiji, za bobičasto voće. Nadamo se ukidanju carina nakon ulaska Hrvatske u Europsku uniju, što nam sada predstavlja veliki problem. U Hrvatsku želimo dovesti sve naše proizvode Rauch kvalitete. Što se tiče globalnih planova, sigurno nećemo ići na tržište Sjedinjenih Država koje nam je predaleko. Rauch je u proteklih četrdeset godina rastao samo organski. Kada ulazite u akvizicije, kupujete drugu kompaniju i drugačiju kulturu i imate razne brendove. Naša je strategija imati isti proizvod na svim tržištima. Osobno se nadam da je kriza gotova. Nadam se da će potrošnja rasti i da ćemo dobiti distribuciju u svim zemljama. Imamo mnogo planova za nove inovativne proizvode.

Ulaganja

Planirate li investicije?
Trenutno ne. Prošle smo godine investirali u tvornicu u Srbiji kako bismo osigurali bolju opskrbu u toj i u susjednim državama. Međutim, moramo više ulagati u oglašavanje i izgradnju distribucije na ovom području te u nove proizvode. No, zasad nema novih planova investicija u tvornice jer s ove dvije postojeće možemo održati kvantitetu koja nam je potrebna. Jasno je da ćemo i ubuduće ulagati u opremu, ali u nove tvornice zasad ne.

Autor: Ksenija Kale
23. rujan 2010. u 22:00
Podijeli članak —
Komentari (1)
Pogledajte sve

Ajde- dosta više besplatne reklame i promiđbe !!!

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close