Rastu ‘u inat’ Covidu: Posluju na tržištima od SAD-a do Novog Zelanda, a planiraju i nova zapošljavanja

Autor: Lucija Špiljak , 15. rujan 2020. u 14:12
Hrvatska smjelo kroči 
ka putu digitalizacije, kaže Kostovski, Foto: PD

Mate Kostovski, direktor Lemaxa, kompanije specijalizirane za turistički softver najavljuje otvaranje ureda u Osijeku i govori o poslovanju u korona pandemiji.

Domaća IT tvrtka Lemax, najveći hrvatski izvoznik turističkog “know-howa” specijaliziran za turistički softver, e slavi 30 godina rada, koje obilježavaju novim investicijama, rastom broja zaposlenih te nastavkom širenja poslovanja izvan granica Hrvatske. Tvrtku su osnovali u Šibeniku, podružnica joj je u Zagrebu, a najnovija vijest je da otvaraju novi ured u Osijeku gdje već imaju petero zaposlenih.

Više o novitetima i planovima tvrtke u intervjuu za Poslovni dnevnik otkrio je direktor tvrtke Mate Kostovski.

Prema najnovijim informacijama, u tijeku je otvaranje novog ureda koji će biti smješten u Osijeku. Kada očekujete useljenje i koliko ljudi ćete zapošljavati?

Otvaranje ureda u Osijeku pripremamo već neko vrijeme, i već imamo pet zaposlenika, no otvaranje fizičkog ureda, koje je inicijalno bilo planirano u svibnju, sada privodimo kraju. Ugovor za najam prostora je potpisan, u tijeku su radovi na uređenju prostora, a useljenje očekujemo krajem listopada.

Zaposleni u Osijeku trenutno rade od kuće, kao i dio naših zaposlenika u zagrebačkom uredu. Broj zaposlenika u uredu u Osijeku će se povećavati sukladno novim projektima i stvarnim potrebama te predviđamo kako ćemo u iduće tri godine doseći broj od 25 zaposlenih.

U veljači ste najavili da će se broj zaposlenika u tvrtki povećati s 85 na 130.

Naša se tvrtka kontinuirano širi te povećava broj zaposlenika. Zaposlenja su za vrijeme lockdowna u Hrvatskoj bila malo usporena, no od lipnja nam se pridružilo 11 novih kolega. Lemax trenutno ima 100 zaposlenih, a točan broj do kraja godine ovisit će o stvarnim potrebama koje ćemo prilagođavati situaciji u turističkom sektoru.

Uvijek smo otvoreni za zapošljavanje kvalitetnih ljudi za razvoj softvera, dok ćemo do kraja ove godine te u idućoj naglasak imati na zapošljavanju komercijalnih uloga, odnosno pozicija u odjelima prodaje i marketinga.

Očekujemo kako će se turizam na svjetskoj razini početi oporavljati u drugom kvartalu iduće godine, kada očekujemo pozitivan trend i značajna ulaganja u tehnologiju, što će kod nas stvoriti potrebe za pojačanim zapošljavanjem.

Prije dvije godine ostvarili ste prihod od 1,85 milijuna eura, što je bio rast od 85 posto u odnosu na godinu prije. Kakvi su bili rezultati u 2019. godini?

U 2019. godini, koja je bila najbolja do sada, ostvarili smo značajan rast prihoda. Iznosili su 2,54 milijuna eura i rasli su više od 40 posto. Ta je godina kod nas značajna i po tome što smo povećali broj zaposlenih na 85 te smo ostvarili preduvjete za otvaranje ureda diljem svijeta.

A prva polovica ove godine? Kakve su procjene dalje?

Bez obzira na Covid-19 situaciju koja je značajno utjecala na čitav turistički sektor, a samim time i na IT u turizmu, u prvom smo dijelu godine uspjeli ostvariti rast. Imali smo odličan prvi kvartal, ali nažalost pad u drugom. No sve u svemu, u prvoj polovici godine bilježimo rast prihoda, a očekujemo ga i na razini čitave 2020. godine.

25 ljudi

Lemax kani zaposliti u Osijeku, a trenutno imaju ukupno 100 zaposlenih. Taj će broj rasti simultano s oporavkom turističkog sektora.

Ova godina je poprilično specifična za sve, pa tako i za turistički sektor. Pandemija je turističke agencije primorala na smanjivanje troškova ali i na optimizaciju poslovnih procesa i razmišljanje o tome kako će iz ove krize izaći još jači.

Dakle, koliko god je stanje u turizmu teško, pandemija Covida-19 je zapravo poslužila kao katalizator promjena koji će dovesti do smjene vodećih kompanija na tržištu; brojne će tvrtke prestati postojati, a one koji budu ulagale u digitalizaciju iz ove će krize izaći kao pobjednici.

Najavili ste investicijski ciklus do 2023. uz ulaganje od deset milijuna eura u moderniju arhitekturu. Što točno investicija obuhvaća?

Investicija obuhvaća ulaganje u nove procese rada, koji će nam omogućiti da budemo produktivniji, te da brže i kvalitetnije možemo isporučivati nove module i funkcionalnosti proizvoda na tržište. Osim nove tehnologije i arhitekture, investicija se odnosi i na i potpunu promjenu korisničkog sučelja, koje će biti moderno te u skladu s trendovima.

U ovoj godini nam je glavni fokus na vlastitim procesima i infrastrukturi. S obzirom na velik rast koji smo imali u prethodne dvije godine, započeli smo intenzivno raditi na unaprjeđenju internih procesa kako bismo učvrstili temelje za daljnji rast te do 2023. godine postali vodeći svjetski ponuđač na tržištu softvera za turističke agencije i turoperatore.

Poslujete na desetak tržišta, od SAD-a do Novog Zelanda, Malezije i Italije. Prije dvije godine potpisali ste svoj najveći ugovor s tajlandskom najvećom turističkom agencijom Asian Trails, koja u sklopu tog posla podržava više od 700 zaposlenika i više od 4000 partnera na osam tržišta. Kakvi su rezultati projekta?

Asian Trails projekt je uspješno isporučen, te je klijent nastavio dalje ulagati u digitalizaciju vlastitog poslovanja. Unatoč teškoj situaciji u kojoj se danas nalaze, prepoznali su trenutno stanje kao veliku priliku, te su nastavili sa značajnim ulaganjem u digitalizaciju, kako bi spremni mogli dočekati povratak turista u jugoistočnu Aziju, koja je u ovom trenutku našeg razgovora, nažalost u potpunosti zatvorena za turističke posjete.

Je li se u ovoj godini posebno istaknula potreba turističkog sektora za IT uslugama?

Ovo je godina u kojoj su turističke tvrtke postale svjesne potreba za IT uslugama više nego u bilo kad ranije. Kako su turističke tvrtke u nedostatku prihoda prisiljene otpuštati zaposlenike, u ovom se trenutku više nego prije, pitaju postoji li efikasniji način obavljanja poslovanja te su spremne razmisliti o naprednim IT rješenjima kako bi u budućnosti isti posao obavljale s manje zaposlenih.

Kako je trend na svjetskom turističkom tržištu još negativan, odnosno većina zemalja diljem svijeta još je zatvorena i ne zna se kada će se granice otvoriti, tvrtke se u ovom trenutku uglavnom fokusiraju na očuvanje cash-flowa, a manje na investicije.

No, kada se zemlje počnu otvarati i kada se počnu osjećati prvi priljevi inozemnih putnika, očekujemo da će se trend okrenuti i da će sve više tvrtki krenuti s investicijama u IT rješenja jer već vide da je to jedini način da iz ove krize izađu kao pobjednici.

O digitalizaciji gospodarstva u Hrvatskoj već se godinama intenzivno priča. Koliki je po Vama stupanj te digitalizacije?

Sve više tvrtki, ali i javni sektor, razumiju potrebnu digitalnog poslovanja. Pandemija Covid-19 utjecala je na bržu digitalizaciju, a mi sa svojim rješenjem upravo omogućavamo proces digitalne transformacije poslovanja. Iz javno dostupnih podataka, Hrvatska smjelo kroči ka putu digitalizacije, vjerujemo kako će ona naići i na dobru primjernu kod krajnjih korisnika tih usluga te kako ćemo pratiti europske i svjetske standarde. Znanja i rješenja zasigurno imamo.v

Komentirajte prvi

New Report

Close