Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Prodaja kamiona u prvih sedam mjeseci pala 65 posto

Autor: Saša Vejnović
27. kolovoz 2009. u 22:00
Podijeli članak —

Prijevoznici su suzdržani premda država potiče kupnju kamiona s normom Euro5 sa 70.000 kuna

Dok se velika panika diže zbog prepolovljene prodaje automobila, o tržištu teških teretnih vozila malo tko razmišlja. Zapravo je riječ o tržištu koje preciznije pokazuje stanje u gospodarstvu, pa prilično dramatično zvuči podatak da je ono palo za čak 65 posto u prvih sedam mjeseci.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Kriza i iduće godine
Prema podacima agencije Promocija plus, ove je godine do kraja srpnja registrirano ukupno 625 teških gospodarskih vozila, dok ih je u istom razdoblju lani prodano gotovo triput više, odnosno 1783 vozila. Dodatnu težinu statistikama daje i činjenica da prijevoznici ove godine od države dobivaju poticaje za zamjenu starih kamiona novima koja zadovoljavaju Euro5 normu, no očito ni to nije pomoglo posrnulom tržištu. I sami prijevoznici slažu se kako ti poticaji nisu dovoljni da bi znatnije potaknuli poduzetnike da kupe nove kamione. Marijan Banelli, predsjednik Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika, kaže da su subvencije isplaćene uglavnom za lani kupljene kamione. “Iznosi od 50 do 70 tisuća kuna nisu dovoljan poticaj za kupnju kamiona koji stoji daleko više”, kaže Banelli, koji vjeruje da se tržište neće početi oporavljati barem još godinu dana. Tržišni lideri su Iveco sa 174 prodana kamiona i Man koji je u prvih sedam mjeseci prodao 172 vozila. Za njima slijedi Mercedes sa 131 vozilom, dok su svi ostali daleko ispod njih. Jedan od većih gubitnika je Volvo koji je lani držao 10 posto tržišta sa 185 prodanih vozila. Ove godine švedski proizvođač drži tek nešto manje od pet posto tržišta sa svega 31 prodanim vozilom. Volvo je izvijestio da mu je globalna prodaja teretnih vozila u srpnju pala 54 posto u odnosu na lanjski srpanj. Pad je zabilježen na svim tržištima, najviše u istočnoj Europi, gdje su “potonuli” čak 88 posto u srpnju. U Hrvatskoj se prodaju kamioni ukupne dopuštene mase od 18.000 do 26.000 tona, kojih je ove godine prodano 220. No i taj je segment opasno potonuo. U istom razdoblju lani takvih je kamiona prodano čak 733. Najmanja je razlika u segmentu vozila do šest tona kojih je ove godine prodano 47, a lani 68. Slično je i u segmentu vozila od 12 do 18 tona kojih je prodano 87, a lani 118.

Dok se velika panika diže zbog prepolovljene prodaje automobila, o tržištu teških teretnih vozila malo tko razmišlja. Zapravo je riječ o tržištu koje preciznije pokazuje stanje u gospodarstvu, pa prilično dramatično zvuči podatak da je ono palo za čak 65 posto u prvih sedam mjeseci.

Kriza i iduće godine
Prema podacima agencije Promocija plus, ove je godine do kraja srpnja registrirano ukupno 625 teških gospodarskih vozila, dok ih je u istom razdoblju lani prodano gotovo triput više, odnosno 1783 vozila. Dodatnu težinu statistikama daje i činjenica da prijevoznici ove godine od države dobivaju poticaje za zamjenu starih kamiona novima koja zadovoljavaju Euro5 normu, no očito ni to nije pomoglo posrnulom tržištu. I sami prijevoznici slažu se kako ti poticaji nisu dovoljni da bi znatnije potaknuli poduzetnike da kupe nove kamione. Marijan Banelli, predsjednik Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika, kaže da su subvencije isplaćene uglavnom za lani kupljene kamione. “Iznosi od 50 do 70 tisuća kuna nisu dovoljan poticaj za kupnju kamiona koji stoji daleko više”, kaže Banelli, koji vjeruje da se tržište neće početi oporavljati barem još godinu dana. Tržišni lideri su Iveco sa 174 prodana kamiona i Man koji je u prvih sedam mjeseci prodao 172 vozila. Za njima slijedi Mercedes sa 131 vozilom, dok su svi ostali daleko ispod njih. Jedan od većih gubitnika je Volvo koji je lani držao 10 posto tržišta sa 185 prodanih vozila. Ove godine švedski proizvođač drži tek nešto manje od pet posto tržišta sa svega 31 prodanim vozilom. Volvo je izvijestio da mu je globalna prodaja teretnih vozila u srpnju pala 54 posto u odnosu na lanjski srpanj. Pad je zabilježen na svim tržištima, najviše u istočnoj Europi, gdje su “potonuli” čak 88 posto u srpnju. U Hrvatskoj se prodaju kamioni ukupne dopuštene mase od 18.000 do 26.000 tona, kojih je ove godine prodano 220. No i taj je segment opasno potonuo. U istom razdoblju lani takvih je kamiona prodano čak 733. Najmanja je razlika u segmentu vozila do šest tona kojih je ove godine prodano 47, a lani 68. Slično je i u segmentu vozila od 12 do 18 tona kojih je prodano 87, a lani 118.

U Sloveniji još gore
Nije hrvatsko tržište najpogođenije jer je, primjerice, u Sloveniji prodaja teretnih vozila ukupne dopuštene mase veće od šest tona u prvih pola godine pala za čak 76,8 posto u odnosu na lanjsko polugodište. Slovenci su u prvom polugodištu kupili tek 334 teretnjaka, dok je u istom razdoblju lani registrirano 1439 kamiona. Lider na slovenskom tržištu je Mercedes koji drži 24 posto s ukupno 81 prodanim kamionom. Slijedi Man sa 22 posto tržišta te Iveco sa 19 posto.




Autor: Saša Vejnović
27. kolovoz 2009. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close