Porsche će automobile u svoj salon u Londonu dovoziti liftovima iz Zaprešića

Autor: Darko Bičak , 11. lipanj 2014. u 12:08
Dejana i Božidar Borevković/Anto Magzan/PIXSELL

Najviše su orijentirani na Njemačku i Veliku Britaniju. Specijalnost su im dizala po narudžbi, a u inozemstvu ostvaruju 80% prihoda.

Porsche, Victoria's Secret, Fendi ili pak Breguet iz Swatch grupe samo su neke od referenci zaprešičke tvrtke Borel.

Sve te kompanije odlučile su ugraditi dizala koja proizvodi obiteljska tvrtka Dejane i Božidara Borevkovića iz Zaprešića. Ovoga tjedna završili su specijalno dizalo za salon Porschea u Londonu koje će uskoro kamionima transportirati u Veliku Britaniju. Kako objašnjava direktorica Dejana Borevković, inženjerka strojarstva, riječ je o specijalnom dizalu na čijem su projektu radili više od godinu dana. "Ugovor smo dobili potkraj 2012., uslijedio je niz intervencija i poboljšanja, sada je sve spremno za isporuku. Riječ je o sustavu maksimalne nosivosti nešto manje od pet tona, koji je namijenjen prijevozu automobila", kaže Dejana. Njezin suprug i formalni vlasnik tvrtke Božidar Borevković, inženjer elektrotehnike, ističe da je posrijedi jedan od najsloženijih sustava na kojima su radili.

Da bi zgrada u kojoj će se nalaziti to dizalo dobila sve certifikate, dizalo mora biti energetski učinkovito. U Borelu su stoga osmislili sustav rekuperacije kojim će dizalo prilikom spuštanja stvarati električnu energiju, koja će se onda ispuštati u elektro-energetski sustav. Borekovići ističu da se 60 posto vrijednosti projekta odnosi na hrvatske inpute, bilo da je riječ o materijalu ili radu. Kad su sredinom 90-ih krenili u privatni biznis, u Borelu su uglavnom radili na hrvatskom tržištu, a prvi samostalni projekt im je bilo 14 dizala za jedan hotelski kompleks u Primoštenu.

Potom su realizirali niz projekta, neke u potpunosti samostalno, a u nekima su sudjelovali s elektronikom ili drugim dijelovima. Naime, velik broj dizala gotovo u cijelosti izradili su oni, ali za renomirane brendove. Njihov pečat danas ima više od 2500 dizala."Do 2008. u Hrvatskoj smo imali toliko posla da smo prihvaćali samo ono što smo željeli. Kriza je prisilila i nas da se okrenemo izvozu. Od 2010. smo orijentirani na globalno tržište, na kojem danas ostvarujemo oko 80 posto prihoda", kaže Dejana Borevković. Radili su na projektima u gotovo cijeloj Europi te u Čileu, no posljednjih godina najviše su orijentirani na Njemačku i V. Britaniju. Specijalnost su im dizala po narudžbi.

"Danas je sa serijskim dizalima teško konkurirati velikim igračima kao što su Otis ili Tyssen, no tu je i sve više proizvođača iz zemalja poput Kine i Turske s vrlo niskim cijenama. Zbog toga smo se orijentirali na specijalne narudžbe koje veliki igrači ne mogu prihvatiti", kaže direktorica Borela. Kao primjer navode dizala koja se ugrađuju po zgradama starima nekoliko stoljeća u centru Londona. Tehničke specifikacije tih prostora su takve da se ne može ugraditi nijedan serijski sustav dizala. Najskuplji projekt na kojem su radili bilo je servisno dizalo na poslovnoj zgradi Leadenhall u Londonu koje je stajalo oko milijun funti (1,23 milijuna eura). Prihod Borela varira između 10 i 15 milijuna kuna. 

U privatni biznis ušli 1994.

Zanat ispekli u Končaru, zapošljavaju 25 ljudi…

Tvrta Borel nastala je 1994., a njezin je vlasnik i prije uz redovni posao u Končaru imao obrt. "Supruga i ja radili smo godinama u Končar dizalima, kasnije i u ATM-u. Neposredno prije nego što je Siemens preuzeo ATM ponuđeno mi je mjesto direktora proizvodnje. U petak sam bio uvjeren da ću to prihvatiti, no preko vikenda sam sa suprugom prelomio da idemo u privatni biznis i u ponedjeljak nisam došao na posao", priča Božidar Borevković, čija tvrtka danas zapošljava 25 ljudi u pogonu u dijelu bivšeg Inkera. Zbog povećana obujma posla uskoro će zaposliti još barem pet ljudi.    

Komentirajte prvi

New Report

Close