Oznaku ‘Digitalno potpisujem’ nosi sve veći broj pojedinaca i tvrtki

Autor: PD VL native tim , 17. svibanj 2022. u 22:00
Marko Emer, predsjednik Uprave servisa mojeRačun/MATIJA HABLJAK/PIXSELL

Uvođenje obaveznog eRačuna imalo je za cilj ojačati zajedničko europsko tržište i to kroz smanjenje troškova, veću sigurnost i jednostavnije poslovanje.

Jeste li informatički pismeni? Većina milenijalaca, a posebice generacije Z to bi smatrala retoričkim pitanjem jer su odrasli u vremenu najvećeg tehnološkog napretka. No, ovo pitanje ne odnosi se na korištenje gadgeta, nego na primjenu tehnoloških rješenja koja doslovno nosimo u džepu ili torbici -poput eOsobne iskaznice.

Servis mojeRačun jedna je od prvih tvrtki u Hrvatskoj koja je uvela isključivo digitalno potpisivanje poslovnih dokumenata sa zaposlenicima i partnerima. Dio je to strategije koju su donijeli kako bi do kraja 2022. godine postali bespapirni ured, što je sve češći trend među najuspješnijim svjetskim kompanijama.

“Za naše zaposlenike i poslovne partnere koji upotrebljavaju napredni elektronički potpis nedavno smo razvili posebnu oznaku ‘Digitalno potpisujem’. Istaknuta u e-mailovima, šalje jasnu poruku da njegovi nositelji koriste rješenje koje osigurava autentičnost i integritet, ali ono što je najvažnije – osigurava neporecivost. Potpisnik ne može opovrgnuti da je potpisao dokument”, ističe Marko Emer, predsjednik Uprave servisa mojeRačun.

Sve veći interes potpisnika

Oznaka ‘Digitalno potpisujem’ brzo se proširila elektroničkom komunikacijom, što je rezultiralo sve većim brojem upita građana i tvrtki prema najvećem informacijskom posredniku kako da i sami dobiju navedenu oznaku. Iz servisa mojeRačun ističu kako su pozitivno iznenađeni povratnim informacijama i brojem osoba i kompanija, koje čak i nisu korisnici servisa, a koji žele sudjelovati u popularizaciji naprednog elektroničkog poslovanja.

“Dobivamo veliki broj upita pojedinca i tvrtki koji su vlastoručni potpis na dokumentima zamijenili elektroničkim kako da i oni apliciraju oznaku u svoj e-mail. Iznenađujuće je da mnogi od njih uopće nisu naši korisnici, ali su kod svojih poslovnih partnera ili suradnika vidjeli oznaku i saznali da su i oni korisnici naprednog elektroničkog potpisa, što im je dalo do znanja da neke poslovne procese sada mogu obaviti daleko brže i sigurnije”, pojašnjava Emer.

Temelj digitalnog poslovanja

Apliciranjem elektroničkog potpisa jamči se da svaki dokument ostaje isti u trenutku zaprimanja, kao što je bio i u trenutku slanja, odnosno da se ugovor koji je sklopljen ili dokument koji je posredovan putem informacijskog posrednika i ovjeren elektroničkim potpisom ne može više mijenjati, a da to ne ostane zabilježeno.

“Digitalni potpis, odnosno digitalni certifikati temelj su digitalnog poslovanja jer se njima osigurava vjerodostojnost elektroničkog komuniciranja. Danas je svakom punoljetnom građaninu Republike Hrvatske omogućeno da sve vrste ugovornih odnosa sklapa svojim naprednim elektroničkim potpisom ugrađenim u eOsobnu iskaznicu. Prema tome, dok god vlastoručno potpisujemo papire, ne možemo govoriti o ePoslovanju, zato i ohrabruje saznanje da sve veći broj osoba želi nositi oznaku ‘Digitalno potpisujem’”, rekao je CEO servisa mojeRačun.

Papir gomila troškove

Emera je ideja o bespapirnom poslovanju potaknula da još 2012. godine počne razvijati priču oko eRačuna i pratećih digitalnih usluga zbog kojih je danas servis mojeRačun vodeći informacijski posrednik na tržištu.

“Kada znamo da više od 60 posto dokumenata koji se printaju u tvrtkama nemaju svrhu duže od pet minuta, a printaju se većinom računi i ugovori, onda je jasno da je riječ o bespotrebnom gomilanju troškova. Računi se printaju kako bi se podaci s njih opet prepisali u računalo, a dokumenti da bi ih se potpisalo. Svakim tim papirom stvaramo novi trošak uredskog materijala, prostora i vremena jer eRačun možemo učitati jednim klikom, a ugovori su puno sigurniji kada se potpišu naprednim elektroničkim potpisom i pohrane u cloudu”, pojasnio je Emer.

Zbog toga i Europska unija već dugi niz godina zagovara i potiče digitalnu transformaciju koju je prije gotovo deset godina započela kroz najrašireniju knjigovodstvenu ispravu, a to je račun.

Uvođenje obaveznog eRačuna imalo je za cilj ojačati zajedničko europsko tržište i to kroz smanjenje operativnih troškova, veću sigurnost i jednostavnije administrativno poslovanje. No, ta je priča davno nadrasla samo sferu smanjenja troškova, a sve više postaje neizostavan segment zelenog gospodarstva.

I servis mojeRačun, kao najveći informacijski posrednik, od samih početaka ističe očuvanje okoliša kao dio svog poslovnog identiteta. Tome u prilog govori i projekt Zeleni certifikat koji su pokrenuli 2021. godine.

Ured bez papira

“Kada se počelo govoriti o digitalizaciji poslovanja, odnosno digitalnoj transformaciji postojao je određeni otpor među tvrtkama jer su poduzetnici često smatrali da su za takvu promjenu potrebna značajna ulaganja, međutim to je pogrešno. Dokaz tome su tvrtke koje su danas nositelji Zelenog certifikata i koje su, kroz digitalizaciju poslovanja, smanjile svoj ekološki otisak”, rekao je Emer.

Danas su, dodaje, svakoj mikro, maloj ili srednjoj kompaniji dostupni informacijski sustavi koji se mogu koristiti bez ulaganja u kupovinu softvera. Primjer za to je mojDMS, sustav za digitalno upravljanje dokumentima koji je razvio servis mojeRačun i koji omogućuje potpuno digitalnu razmjenu dokumenata između odjela unutar tvrtke, ali i s vanjskim suradnicima kao što je računovodstveni servis.

* Sadržaj omogućio mojeRačun

New Report

Close