Inovacija nije prototip nastao u odjelu razvoja, sposobnost tvrtki da nešto napravi ili osvojeno priznanje na sajmu inovacija. Ideja, otkriće, prototip ili proizvod mogu postati inovacija tek kada dođu do kupaca i kada ih dovoljan broj kupaca prihvati.
Tako govori Boris Golob, direktor Znanstveno-tehnologijskog parka Sveučilišta u Rijeci i autor knjige "Inovacija od ideje do tržišta". Tajna uspješnog stvaranja inovacije je u tome što je istodobno potrebno razrađivati ideju i promišljati komercijalizaciju. "Najbolji recept za neuspjeh je napraviti inovativni proizvod, a tek potom razmišljati kako do tržišta", poručuje Golob i dodaje. "Početno financiranje razvoja je uvijek kritično, ali i prelazak iz razvoja u komercijalizaciju je često nepremostiva zadaća. Inovatori vole inovirati, ali ne i prodavati. Stoga je često jednostavniji put naučiti inovirati poduzeća koja znaju prodavati inovativne startup tvrtke koje su osnovali bivši rukovoditelji i koja su uspješnija od drugih upravo zbog poslovnog iskustva osnivača."Inovatorima koji se tek otiskuju u poslovne vode na usluzi su razne vladine agencije i institucije, ministarstva, udruge, banke, komore i njihovi centri, tehnološki parkovi i inkubatori. Dostupna su i financijska sredstva, pa i u vidu nepovratnih poticaja. Primjerice, Ministarstvo poduzetništva i obrta je u projektu "Razvoj i primjena inovacija za 2012. godinu" zaprimilo prije ljeta 261 prijavu gospodarskih subjekata i 17 asocijacija inovatora. Od toga je odobrena 51 potpora za tvrtke od 10,2 milijuna kuna te osam za asocijacije inovatora u iznosu od 485.725 kuna. Sredstva nisu u potpunosti isplaćena, već se odobravaju dvjema isplatama.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu