‘Nadam se da ćemo svi ubrzo uživati u prednostima 5G-a koje nude brojni naši modeli’

Autor: Lucija Špiljak , 27. srpanj 2021. u 22:00
Boris Baketarić/PD

Ostvarili smo povijesno najveći tržišni udio i najbolji kvartalni rezultat u povijesti lokalnog ureda, za to dobili i posebno priznanje naše centrale u Koreji.

Južnokorejski tehnološki div Samsung Electronics lani je prema Forbesu proglašen top poslodavcem i među pet je najvrednijih svjetskih brendova prema Interbrandu.

U Adriatic regiji pokrivaju osam tržišta među kojima je i hrvatsko. Boris Baketarić, Head of IM Product management & Innovative Sales Lab u Samsung Electronics Adriatic otkrio je za Poslovni dnevnik na kojim su novim projektima i inovacijama radili te koje nove proizvode i trendove možemo očekivati.

Koliko je u Hrvatskoj rastao tržišni udio Samsunga i koliko iznosi? U čemu bilježite najveći rast?

Kada kažete Samsung, teško da ćete pronaći osobu koja se nije susrela s nekim od naših proizvoda, tako da nas ne treba čuditi što smo već dugo pri samom vrhu Interbrandove ljestvice. Ali, za nas kao kompaniju izuzetno je bitno da i renomirani stručnjaci poput Forbesa prepoznaju ono što je osnovna snaga Samsunga – njegovi ljudi i okruženje koje motivira na osobni i poslovni razvoj svakog pojedinca.

Iz zagrebačke centrale pokrivamo osam zemalja u regiji u kojima imamo urede, što nam omogućava da usuglašavanjem svjetskih strategija s potrebama lokalnih korisnika optimiziramo ponudu na lokalnom tržištu. Kada govorimo o tržišnom udjelu, postoje različita istraživanja i metodologije.

Mi kao kompanija pratimo istraživanje GfK, vodeće svjetske kompanije za istraživanje tržišta, koje prati udio u ukupnoj prodaji krajnjim korisnicima u Hrvatskoj. Postoje i druge metodologije koje prate koliko su lokalne hrvatske kompanije kupile određene robe od proizvođača, ali kako smo kao članica EU dio jedinstvenog tržišta, ako većina te robe ne završi u rukama hrvatskih potrošača, onda s naše strane ta istraživanja ne smatramo pretjerano relevantnim za lokalno tržište.

Nakon izuzetno visokog tržišnog udjela koji smo imali u drugoj polovici 2020., u rujnu, kad smo i postavili dotadašnji rekord od 54,9% korisnika koji su odabrali da im novi telefon bude Samsung, evidentan je i trend da se svijest korisnika u ovoj krizi koja traje već više od godinu dana mijenja te se korisnici okreću prema brendovima i proizvodima kojima dugoročno mogu vjerovati.

Samim time nije nas iznenadilo što od početka 2021. svaki mjesec nadmašujemo taj rezultat te je prema posljednjem svibanjskom izvještaju Samsungov udio u ukupnoj količini mobilnih telefona prodanih krajnjim korisnicima u Hrvatskoj bio rekordnih 58,1% što je za 9,3% više nego u svibnju 2020.

Situacija je slična u čitavoj regiji tako da nam se tržišno sudjelovanje, ovisno o zemlji, kreće od nekih 45%, dok u nekim zemljama bilježimo rezultate veće i od 60%.

Kakva je zasad 2021. za Samsung, koje trendove potrošača bilježite?

Ne samo da smo ostvarili povijesno najveći tržišni udio, nego je to popraćeno i najboljim kvartalnim poslovnim rezultatom u povijesti lokalnog ureda za što smo dobili i posebno priznanje naše centrale u Koreji.

Ovo je prije svega rezultat rada lokalnog tima na tržištu koje krajnjim korisnicima, i našim poslovnim partnerima ulijeva povjerenje da u tvrtki Samsung imaju stabilnog partnera koji nije orijentiran isključivo na kratkoročne prodajne ciljeve, već i na izgradnju i razvoj lokalnog tržišta te prilagođavanje ponude potrebama korisnika.

Ono što posebno veseli je da i u 2021. imamo trend okretanja korisnika prema premium segmentu pametnih telefona u kojima su i naša S i Note serija telefona kao i serija s preklopnim ekranom Fold i Flip, što govori u prilog tome da nam i kupovna moć raste.

Veseli nas i činjenica da su se u prvih pet mjeseci ove godine 2 od 3 korisnika u premium segmentu odlučila za kupnju Samsung pametnog telefona. Tomu je doprinijela i sjajna ponuda iz Samsung Galaxy S21 5G obitelji, koja s tri modela zadovoljava potrebe različitih segmenata premium korisnika.

58,1

posto udio Samsungovih uređaja u ukupnoj prodaji mobilnih telefona u svibnju 2021. u Hrvatskoj. To je novi rekord

Koliko je porasla online kupovina?

Godina 2020. i globalna pandemija koja, nažalost, i dalje traje sve nas je natjerala da se okrenemo kanalima prodaje koji su, barem u našoj regiji, većinom smatrani dopunskim ili alternativnim, a koji su sad postali mainstream.

Brza transformacija internih procesa i kreativnost lokalnog tima donijele su hrvatskom tržištu nove koncepte i kanale prodaje, kao što su Samsung ePromotor koji je osobni online asistent kojem se možete obratiti za savjet na većini web stranica koje prodaju Samsung proizvode, Live Social Commerce, preko kojega proizvode možete kupovati s posebnim pogodnostima i tijekom pregledavanja društvenih mreža.

Tu su i koncepti na koje smo posebno ponosni zato što se radi o prvoj implementaciji takvih sistema na svijetu poput eSiS, digitalni potpuno integrirani Shop in Shop koji na partnerskoj stranici nudi jedinstveno Samsung korisničko iskustvo od trenutka dolaska na početnu stranicu pa sve do trenutka dodavanja proizvoda u košaricu.

Kad su korisnici puno više aktivni online i morate biti blizu njih, brza implementacija bila je ključna za uspjeh čije rezultate i dalje vidimo. Od tržišta na kojemu je u pogledu pametnih telefona udio online prodaje bio na niskim jednoznamenkastim brojevima, u određenim razdobljima 2020. došli smo do toga da ona daleko premašuje klasičnu prodaju u maloprodajnim objektima.

Danas, s popuštanjem pandemije, situacija se donekle vraća u “normalu” koju poznajemo od ranije, ali očekivanje je da se udio online prodaje stabilizira na skoro dvostruko većem nivou od onog prije pandemije.

Na kojim novim lokalnim projektima i inovacijama radite, a koje ste pokrenuli u ovoj godini i gdje? U što ste još ulagali?

Naš najnoviji i najvažniji lokalni projekt koji smo lansirali je Lounge program vjernosti koji nagrađuje vjernost i odluku korisnika o kupnji Samsung Galaxy pametnih telefona. Kažem najvažniji zato što je korisnik uvijek bio u centru pažnje kompanije Samsung, a ovaj program je usmjeren upravo na njega i njegove potrebe.

To je naš način da korisnicima u suradnji s partnerima donesemo nešto što nisu očekivali od svog pametnog telefona. Svaki Samsung Galaxy uređaj ima aplikaciju koja se zove Samsung Members, a kada kupite neki od premium telefona iz prethodne tri generacije (S10/Note10 ili novije, kao i uređaje s preklopivim ekranom) ili ovogodišnje modele iz više srednje kategorije A52/A72, korisniku se otvara mogućnost korištenja Lounge programa vjernosti koji nudi popuste na ponude ili usluge naših partnera.

Kad smo lokalno razvijali ovaj program vjernosti, razmišljali smo o svim sferama života i potrudili se korisnicima osigurati ponudu po posebnim uvjetima, pa u okviru Lounge programa možete potražiti dodatne popuste za kupovinu različitih proizvoda, ali i različite medicinske usluge, osiguranje, školovanja uključujući i MBA programe, a kako mjere popuštaju, spremaju se i posebne ponude za putovanja unutar regije te još mnogo toga.

Novi uređaji i modeli, uz Samsung Galaxy S21 5G? Tu je i tzv. SmartHome?

S izuzetkom Note pametnih telefona i onih s preklopnim ekranima, svi modeli koje trenutačno prodajemo lansirani su ove godine. Već sam spomenuo Samsung Galaxy S21 5G obitelj koja je za nas uvijek najznačajniji proizvod u prvoj polovici godine i većina fokusiranih marketinških aktivnosti je usmjerena prema njoj.

Ove godine smo s prodajom počeli ranije, već u siječnju, i po dosadašnjim rezultatima čini se da je odluka bila odlična. Posebno kreativni smo bili u srednjoj i nižoj kategoriji uređaja gdje sad imamo modele koji su krojeni po mjeri svakog korisnika, uzimajući u obzir njihove potrebe i platežnu moć te zaista nude optimalan odnos cijene i kvalitete.

Spomenuli smo i kako je nakon početka pandemije uočljiviji tržišni trend prema kojem su korisnici usmjereni brendovima kojima mogu vjerovati, otuda i proširenje broja modela u nižim cjenovnim segmentima, tako da danas korisnik iz Samsung Galaxy ponude može odabrati telefon koji mu i financijski odgovara, bez kompromisa u kvaliteti.

Naša ponuda je proširena s čak pet modela u Samsung Galaxy A seriji. Nismo zaboravili ni korisnike kojima je potreban nešto izdržljiviji telefon tako da je osvježena i naša Xcover linija. Tržištu tableta dodali smo multimedijalni uređaj velikog zaslona Galaxy Tab A7 po dobroj cijeni, a koji upotpunjuje naš tablet portfelj predvođen modelima is Galaxy Tab S7 obitelji.

SmartHome se na našem tržištu može svrstati u teme koje su daleko od očiju šire javnosti, ali za nas u Samsungu ovo je tema kojom se bavimo već dugi niz godina. U ne baš tako dalekoj prošlosti Samsung je u specijaliziranim krugovima stručnjaka za kućnu automatizaciju bio poznat kao proizvođač jedinog upravljača za pametne kućne sisteme koji je mogao komunicirati s pametnim uređajima na sva tri vodeća protokola za povezivanje.

U posljednje dvije godine napravili smo zaokret u filozofiji pogleda na pametna kućna rješenja i odlučili da svatko ima pravo da njihov pametni telefon može biti i upravljač za njihov SmartHome sistem tako da svi modeli Samsung Galaxy linije, uključujući i cjenovno najniže u potpunosti mogu upravljati pametnim uređajima kroz SmartThings aplikaciju.

Tako svaki korisnik Samsung Galaxy pametnih telefona koji u sebi imaju Android 8.0 i minimalno 2GB radne memorije može reći da je ponosni vlasnik SmartHome sistema. Jedino što mu preostaje je da obogati svoj “arsenal” pametnih uređaja i da uživa u personalizaciji doma.

Što od novih proizvoda možemo očekivati u Hrvatskoj? Što konkretno pripremate i koje ste ciljeve zacrtali za 2021.?

Pitanje koje često dobivam, a ujedno i ono na koje najčešće ne mogu odgovoriti, barem ne konkretno, su nadolazeći proizvodi koji su uvijek pod velom poslovne tajne do njihova predstavljanja. Mogu reći da ćemo uskoro predstaviti mnogo zanimljivih stvari i kao dosad baviti se inovacijama.

Tržište i korisnici će od Samsunga vidjeti vrlo zanimljive nove proizvode, kako u osnovnom portfelju pametnih telefona, tako i kroz uređaje koji su dio našeg ekosistema, a bez kojih je danas život nezamisliv. Planovi su uvijek veliki. Godina 2021. je bila velika nepoznanica, ali sudeći po rezultatu prve polovice godine, u drugu ulazimo izuzetno optimistični i spremni za postavljanje novih rekorda.

U pandemijii je porastao i broj cyber napada. Koliko i kako se Samsung brine o cyber sigurnosti?

Drago mi je da ste ovo pitali jer bi prema mom mišljenju za sve nas ovo trebala biti jedna od najvažnijih tema svaki put kad uzmemo telefon, tablet, računalo u ruke, a čini se da je kod nas ona među onima o kojima se najmanje priča. Vaši podaci su samo vaši i tako treba ostati.

To je vrlo jednostavno! Nitko nema pravo pristupiti im, koristiti ih ili omogućavati pristup trećoj strani. Ovdje treba biti podvučena jasna linija! Svjedoci smo da je baš u našoj industriji na ovu temu bilo dosta turbulencija u posljednje vrijeme što je znatno doprinijelo trendu da se korisnici orijentiraju prema brendovima kojima mogu vjerovati. Samsung je bio i ostat će kompanija koja apsolutno poštuje korisničku privatnost i na našim uređajima njihovi podaci ostaju samo njihovi.

Kako pametni telefoni postaju sve pametniji, tako naravno krajnjem korisniku postaje sve teže kontrolirati sve aplikacije i njihove interakcije s različitim dijelovima sistema. Ovo, nažalost, otvara mogućnost da se zlonamjernim segmentom koda aplikacije pristupi korisničkim podacima koji se mogu zloupotrijebiti.

Na sam kod tih aplikacija, nažalost, nitko od proizvođača pametnih telefona ne može utjecati, ali Samsung i tu misli na svog korisnika. U zadnje dvije godine svi naši uređaji podržavaju rad s KNOX rješenjem za zaštitu podataka.

Naime, sam uređaj nudi mogućnost da korisnici u potpunosti podijele podatke i aplikacije na dva odvojena sistema. Jedan je standardni sistem koji svakodnevno koristite, a ono što je bitno zaštititi korisnici mogu stavljati u Secured by KNOX dio sistema koji u ovisnosti od uređaja podrazumijeva softversku ili softversku i hardversku zaštitu podataka.

Aplikacije koje su u osnovnom dijelu sistema nemaju pristup zaštićenom dijelu, tako da korisnik može biti siguran da su njegovi bitni podaci u potpunosti zaštićeni.

U Hrvatskoj traju pripreme za uvođenje 5G mreže. Kada se prvi put Samsung “susreo” s njom i što uvođenje za vas kao proizvođača predstavlja?

Za nas u kompaniji Samsung 5G mreža je odavno došla. Davno je to bilo kad smo na MWC sajmu u Barceloni u Samsung demo roomu u nevjerici na ekranu gledali brzine protokola podataka. Još 2018. smo na 5G tabletima streamali prijenos Olimpijskih igara u Pyeongchangu, ali da, konačno i na našem tržištu možemo koristiti sve blagodati 5G mreže.

Brži protok podataka, stabilnija mreža i čitav novi svijet mogućnosti korištenja pametnog telefona koji s prethodnim generacijama mreža nije bio dostupan. Sve u svemu, puno bolje korisničko iskustvo. S druge strane, za nas kao proizvođača to nameće obavezu da što većem broju korisnika ponudimo telefone koji omogućavaju rad s 5G mrežom te da s našim partnerima – tu mislim na mobilne operatere – kroz različite programe kupnje i promotivne ponude ove uređaje učinimo pristupačnijima.

Rekao bih da smo s te strane na jako dobrom putu jer smo uz premium uređaje koji u zadnjih par generacija imaju mogućnost povezivanja na 5G mreže, sada tu mogućnost dali i uređajima iz Samsung Galaxy A serije. Tako da danas u Hrvatskoj ako želite kupiti uređaj s kojim se možete povezati na 5G mrežu to možete učiniti i za manje od 2000 kn, čak i bez ugovora.

Naravno, naš posao je daleko od gotovog te i u budućnosti namjeravamo povećavati broj Samsung modela koji nude 5G povezivost. Nadamo se da će isti tempo pratiti i širenje mreže pokrivenosti 5G signalom te da ćemo svi ubrzo moći uživati u prednostima koje ta tehnologija nudi.

Komentirajte prvi

New Report

Close