Hrvatska i regija tek su u početnoj fazi prodaje potrošačkih namirnica putem interneta no do 2030. godine čak polovica prodaje trebala bi se odvijati online. Pokazala je to analiza konzultantske tvrtke kuće AT Kearney predstavljena na prošlotjednoj regionalnoj konferenciji prehrambene industrije “FMCG&Retail Arena 2011. U Hrvatskoj od velikih igrača samo Konzum i Mercator nude mogućnost online kupnje, no nisu otkrili koliko iznose prihodi online maloprodaje ni koliki su njeni udjeli u ukupnoj maloprodaji. Konzumova Internet prodavaonica započela je s radom 2002., a danas robu dostavlja na širem području Zagreba, Osijeka, Rijeke i Splita.
“Naših 45.000 korisnika različitih je profila i potreba, a zajedničko im je da kroz uslugu internet kupovine štede vrijeme, energiju i novac”, kaže Ana Mitrović, Konzumova voditeljica službe za odnose s javnošću. Od nedavno je u ponudi i nova usluga “PoKuPi”. Radi se o usluzi u sklopu koje korisnici osobno preuzimaju unaprijed online naručenu robu. Sve narudžbe pristigle do 12 sati mogu se preuzeti isti dan od 16 sati. Iako za uslugu “PoKuPi” broj korisnika kontinuirano raste, najveći udio korisnika i dalje koristi klasičnu uslugu Konzum Internet prodavaonice koja uključuje narudžbu i dostavu. Dostava je moguća najranije idući dan od dana narudžbe, a moguće je i rezervirati termin dostave do sedam dana unaprijed. Najniža cijena potrošačke košarice prilikom dostave je 200 kuna, a povećanjem cijene košarice raste i cijena dostave. Konzum je razvio i mobilnu aplikaciju koja korisnicima omogućuje realizaciju internet kupnje bez obzira gdje se nalaze. Mercator je pak, s internet kupnjom započeo nešto kasnije, 2007. godine. Dostavljaju na području Zagreba i šire okolice. “Interes kupaca s godinama je sve veći, a prvenstveno govorimo o mlađim, zaposlenim ljudima, starosti između 25 do 45 godina, ženama i muškarcima podjednako,”, kaže Lea Marcijuš, Mercatorova direktorica službe za odnose s javnošću. U ponudi je trenutno oko 15.000 artikala robe široke potrošnje no moguće je naručiti i dodatne artikle iz najšire ponude hipermarketa. Najniža cijena Mercatorove potrošačke košarice niža je od Konzumove i iznosi 150 kuna. “Većina naših korisnika odlučuje se za tu varijantu dostave jer namirnice naručene isti dan do 14 sati stižu između 18 i 20 sati kada se većina odmara nakon radnog dana”, kaže Marcijuš. Mercator osim toga nudi i opciju “click and collect” odnosno robu naručena online ili putem smartphonea moguće je preuzeti na robnoj rampi Mercatora u Vukovarskoj ulici. U odnosu na prošlu godine broj tih korisnika povećao se za 15 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu