Mijenjaju se trendovi u maloprodaji. Naime, svjetska se trgovina ponovo okreće maloj prodavaonici", istaknuo je Darko Knez, predsjednik Uprave Konzuma, na 8. susretu trgovaca u organizaciji Hrvatske obrtničke komore (HOK).
Temeljem svjetskih trendova, Knez zaključuje kako, unatoč teškoj situaciji na hrvatskom tržištu maloprodaje, "trgovine malog formata imaju svjetlu budućnost". Da se trendovi okreću potvrdio je i Stipe Lovreta, profesor s Ekonomskog fakulteta u Beogradu. Na promjene koje se događaju u maloprodaji trgovci ne smiju gledati skršenih ruku, poručio je profesor iz Beograd. Svoje predavanje pak završio je zaključkom da je udruživanje jedina ispravna strategijska alternativa za male trgovce. "Nužno je spajanje i pripajanje na temelju vlasništva ili na ugovornoj, odnosno franšiznoj osnovi", savjetovao je profesor, dodajući kako se smatra da će franšizno udruživanje u budućnosti sudjelovati s otprilike 50 posto u maloprodaji. Ukoliko to trgovci ne žele, istaknuo je, tada bi trebali surađivati barem u nabavi te razvijati partnerstvo s lokalnim proizvođačima. Za velike trgovce, poput Agrokora, pak, smatra Lovreta, važne su investicije u razvoj trgovačke mreže izvan Hrvatske.Razvoj trgovačke marke kao i ponuda unikatnog paketa, odnosno dobro poznavanje navika kupaca, dodatne su stvari na kojima svi koji drže male prodavaonice moraju poraditi, nastavio je profesor koji je u svom predavanju prisutnima dao mnoštvo praktičnih savjeta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu