Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Kraš namjerava povećati udio izvoza u prihodu na više od 50 posto

Autor: Snježana Vujisić-Sardelić
24. lipanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Zagrebačka tvrtka planira ove godine prodati 1500 tona proizvoda u Srbiji i realizirati 9,5 mil. eura prihoda

Ovogodišnji dobitnik nagrade Regionalni biznis partner 2008. za najbolju kompaniju iz Hrvatske je prehrambena industrija Kraš. Izbor za godišnju nagradu Biznis Partner, kojoj je cilj istaknuti kompanije iz regije koje se u svom poslovanju vode visokim profesionalnim standardima, u Srbiji se organizira od 1995. godine. Izbor provodi agencija MassMedia.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Odgovorna tvrtka
U Krašu kažu kako je nagrada potvrda uspješne realizacije planova kompanije temeljenih na jačanju izvozne orijentacije. Uostalom, to je i razlog zbog kojeg je udio izvoza u prihodu Kraša već iznad 40 posto s ciljem da u idućem razoblju premaši 50 posto. Pri tome poseban naglasak stavlja se na tržište regije na kojem su Kraševi proizvodi već tradicionalno prisutni i priznati. O tome najbolje svjedoče izvozni rezultati koji su tijekom protekle godine unaprijeđeni na svim regionalnim izvoznim tržištima, dok je izvoz na tržište Srbije povećan za 80 posto. Naime, iako je Kraš tržište Srbije otvorio odmah s poslijeratnim otvaranjem granica, veću realizaciju dugo vremena su priječila velika carinska opterećenja na uvoz konditorskih proizvoda u Srbiju. Međutim, od 2006. carine se bitno smanjuju što se direktno odražava na povećanje prodaje. Tako je Kraš Grupa tijekom 2006. u Srbiju izvezla 600 tona konditorskih proizvoda, a financijska vrijednost izvoza bila je četiri milijuna eura. Već 2007. količinska prodaja skočila je na 1100 tona, a vrijednosno na šest milijuna eura, dok je plan za 2008. iznimno ambiciozan – prodati 1500 tona proizvoda iz tri različite grupe proizvoda i realizirati oko 9,5 milijuna eura prihoda.U odnosu na prijeratno razodblje, kompanija je suzila asortiman proizvoda koje plasira na to tržište, ali je uvela i neke posve nove, tom tržištu prije nepoznate proizvode. Struktura realizacije prema grupama proizvoda, pak, varira od godine do godine. Recimo, tijekom 2007. zbog lakše dostupnosti brašna kao sirovine u Srbiji pojačan je bio pritisak lokalne konkurencije u segmentu proizvoda od brašna što je, posljedično, nešto smanjilo izvoznu realizaciju Kraša u tom segmentu. No postoje kategorije u kojima hrvatska kompanija nema konkurenciju (Kraš ekspres, čokoladice Životinjsko carstvo, Kiki bomboni) gdje je realizacija vrlo stabilna, s rastućim trendom. O vrsti proizvoda, pak, ovisi i i njihova cjenovna kategorizacija.

Ovogodišnji dobitnik nagrade Regionalni biznis partner 2008. za najbolju kompaniju iz Hrvatske je prehrambena industrija Kraš. Izbor za godišnju nagradu Biznis Partner, kojoj je cilj istaknuti kompanije iz regije koje se u svom poslovanju vode visokim profesionalnim standardima, u Srbiji se organizira od 1995. godine. Izbor provodi agencija MassMedia.

Odgovorna tvrtka
U Krašu kažu kako je nagrada potvrda uspješne realizacije planova kompanije temeljenih na jačanju izvozne orijentacije. Uostalom, to je i razlog zbog kojeg je udio izvoza u prihodu Kraša već iznad 40 posto s ciljem da u idućem razoblju premaši 50 posto. Pri tome poseban naglasak stavlja se na tržište regije na kojem su Kraševi proizvodi već tradicionalno prisutni i priznati. O tome najbolje svjedoče izvozni rezultati koji su tijekom protekle godine unaprijeđeni na svim regionalnim izvoznim tržištima, dok je izvoz na tržište Srbije povećan za 80 posto. Naime, iako je Kraš tržište Srbije otvorio odmah s poslijeratnim otvaranjem granica, veću realizaciju dugo vremena su priječila velika carinska opterećenja na uvoz konditorskih proizvoda u Srbiju. Međutim, od 2006. carine se bitno smanjuju što se direktno odražava na povećanje prodaje. Tako je Kraš Grupa tijekom 2006. u Srbiju izvezla 600 tona konditorskih proizvoda, a financijska vrijednost izvoza bila je četiri milijuna eura. Već 2007. količinska prodaja skočila je na 1100 tona, a vrijednosno na šest milijuna eura, dok je plan za 2008. iznimno ambiciozan – prodati 1500 tona proizvoda iz tri različite grupe proizvoda i realizirati oko 9,5 milijuna eura prihoda.U odnosu na prijeratno razodblje, kompanija je suzila asortiman proizvoda koje plasira na to tržište, ali je uvela i neke posve nove, tom tržištu prije nepoznate proizvode. Struktura realizacije prema grupama proizvoda, pak, varira od godine do godine. Recimo, tijekom 2007. zbog lakše dostupnosti brašna kao sirovine u Srbiji pojačan je bio pritisak lokalne konkurencije u segmentu proizvoda od brašna što je, posljedično, nešto smanjilo izvoznu realizaciju Kraša u tom segmentu. No postoje kategorije u kojima hrvatska kompanija nema konkurenciju (Kraš ekspres, čokoladice Životinjsko carstvo, Kiki bomboni) gdje je realizacija vrlo stabilna, s rastućim trendom. O vrsti proizvoda, pak, ovisi i i njihova cjenovna kategorizacija.

Konsolidacija marže
U Krašu smatraju da su planovi o povećanju izvoza realni jer su utemeljeni na ostvarenim rezultatima. Osim toga, u Srbiji je sada u tijeku proces konsolidacije trgovačke mreže koji je Hrvatska prošla koncem 90-ih zbog čega dolazi do ujednačvanja prodajnih kriterija i pozicioniranja na policama, ali i lakše uspostave partnerskih odnosa s trgovačkim tvrtkama. Nije tajna da je izvoznim pozicijama hrvatskih tvrtki na regionalnim tržištima uvelike pomoglo širenje pojedinih lanaca izvan državnih granica, a da su preduvjet tome bili dobri odnosi koje su s trgovcima imali na domicilnom tržištu.




Autor: Snježana Vujisić-Sardelić
24. lipanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close