Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Kezele: Seoskom turizmu nedostaje suradnja s velikim turističkim agencijama

Autor: Darko Bičak
05. svibanj 2009. u 22:00
Podijeli članak —

Dragutin Kezele na obroncima Marče stvorio ogledan primjer seoskoga gospodarstva u Hrvatskoj

Da se hrvatski turizam ne bi trebao bazirati samo na “tromjesečnom moru i suncu”, smatra i Dragutin Kezele, vlasnik seoskoga gospodarstva Kezele u Šumečanima na obroncima Marče kod Ivanić Grada. Imanje obitelji Kezele je predstavljanjem na gotovo svim međunarodnim sajmovima postalo ogledan primjer Hrvatske turističke zajednice za ruralnu turističku ponudu naše zemlje.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Nepovratna sredstva
“Ono što je u Europi turistička praksa već pedesetak godina, a u Sloveniji posljednjih deset godina, sada je došlo i u Hrvatsku. Naime, dok je u glavama naših ljudi pojam odmora nužno vezan uz Jadran, na Zapadu su odavno shvatili važnost ruralne turističke ponude koja postaje obiteljska destinacija. Pozitivno je da su to u našoj zemlji napokon shvatili i turistički dužnosnici”, kaže Dragutin Kezele, koji je od ove godine i predsjednik Zajednica ruralnog turizma Hrvatske gospodarske komore. U posljednjih je nekoliko godina seosko gospodarstvo Kezele u nekoliko navrata dobilo nepovratna sredstva od Ministarstva turizma i Ministarstva poljoprivrede za razvoj poljoprivredne proizvodnje i turističke ponude. Imanje se prostire na ukupno sedam hektara od čega 4,5 hektara otpada na vinograd. “Više od 20 godina bavio sam se ugostiteljstvom. Prodavao sam svoje vino i pekao kotlovinu, gulaš te ‘vrtio’ janjce i odojke na sajmovima u Moslavini i Posavini. Kako sam oduvijek jako vezan za kulturnu baštinu ovoga kraja, želio sam napraviti nešto više i spojiti ljubav i posao. Godine 2001. kupio sam ovu lokaciju u Šumečanima te stvorio seoski turizam. Zamislio sam da će se moja ponuda bazirati na tradicionalnoj gastronomiji, rekreaciji, kulturnoj baštini i noćenju. Nakon osam godina gotovo sam uspio, za koji mjesec će biti završeno sve što mi je bilo u glavi”, objašnjava Kezele. Da bi stvorio autohtoni ruralni prostor, Kezele je u Moslavini i Posavini kupio pet tradicionalnih drvenih kuća i dvije staje s kraja 19. ili početka 20. stoljeća. U tim objektima, smještenim unutar uređenog parka, okićenog tradicionalnim građevinama i sitnicama, nalazi se restoran za 150 do 250 ljudi, deset soba sa 22 ležaja, suvenirnica i vlastita proizvodnja. No Kezeleu je posebno stalo do zbirke kulturne baštine Šumečana i okolice. Stoga je okupio više od 2000 artefakata povijesne baštine koje planira izložiti u vlastitoj galeriji u prizemlju bivše staje. Iako dijete sa sela, Kezele se veći dio života bavio trgovinom u svim oblicima. No kada je pokrenuo seosko gospodarstvo, odlučio je ozbiljnije prionuti i poljoprivrednoj proizvodnji. “Moje poljoprivredne aktivnosti bile su vezane uz vinogradarstvo i podrumarstvo. Vino Kezele je s vremenom postalo brend na ovom području. Ali kada sam krenuo sa seoskim gospodarstvom, znao sam da većinu ponude moram imati iz vlastitih izvora. Tako sam se okrenuo i stočarstvu te krenuo sa svinjama, kravama, konjima i peradi, posebno guskama i patkama”, kaže vlasnik seoskoga gospodarstva. Danas 70 posto ponude u njegovoj gastronomiji čine namirnice iz vlastitog dvorišta, a i ostalih 30 posto namirnica uglavnom kupuje u selu i okolici od drugih poljoprivrednika.

Da se hrvatski turizam ne bi trebao bazirati samo na “tromjesečnom moru i suncu”, smatra i Dragutin Kezele, vlasnik seoskoga gospodarstva Kezele u Šumečanima na obroncima Marče kod Ivanić Grada. Imanje obitelji Kezele je predstavljanjem na gotovo svim međunarodnim sajmovima postalo ogledan primjer Hrvatske turističke zajednice za ruralnu turističku ponudu naše zemlje.

Nepovratna sredstva
“Ono što je u Europi turistička praksa već pedesetak godina, a u Sloveniji posljednjih deset godina, sada je došlo i u Hrvatsku. Naime, dok je u glavama naših ljudi pojam odmora nužno vezan uz Jadran, na Zapadu su odavno shvatili važnost ruralne turističke ponude koja postaje obiteljska destinacija. Pozitivno je da su to u našoj zemlji napokon shvatili i turistički dužnosnici”, kaže Dragutin Kezele, koji je od ove godine i predsjednik Zajednica ruralnog turizma Hrvatske gospodarske komore. U posljednjih je nekoliko godina seosko gospodarstvo Kezele u nekoliko navrata dobilo nepovratna sredstva od Ministarstva turizma i Ministarstva poljoprivrede za razvoj poljoprivredne proizvodnje i turističke ponude. Imanje se prostire na ukupno sedam hektara od čega 4,5 hektara otpada na vinograd. “Više od 20 godina bavio sam se ugostiteljstvom. Prodavao sam svoje vino i pekao kotlovinu, gulaš te ‘vrtio’ janjce i odojke na sajmovima u Moslavini i Posavini. Kako sam oduvijek jako vezan za kulturnu baštinu ovoga kraja, želio sam napraviti nešto više i spojiti ljubav i posao. Godine 2001. kupio sam ovu lokaciju u Šumečanima te stvorio seoski turizam. Zamislio sam da će se moja ponuda bazirati na tradicionalnoj gastronomiji, rekreaciji, kulturnoj baštini i noćenju. Nakon osam godina gotovo sam uspio, za koji mjesec će biti završeno sve što mi je bilo u glavi”, objašnjava Kezele. Da bi stvorio autohtoni ruralni prostor, Kezele je u Moslavini i Posavini kupio pet tradicionalnih drvenih kuća i dvije staje s kraja 19. ili početka 20. stoljeća. U tim objektima, smještenim unutar uređenog parka, okićenog tradicionalnim građevinama i sitnicama, nalazi se restoran za 150 do 250 ljudi, deset soba sa 22 ležaja, suvenirnica i vlastita proizvodnja. No Kezeleu je posebno stalo do zbirke kulturne baštine Šumečana i okolice. Stoga je okupio više od 2000 artefakata povijesne baštine koje planira izložiti u vlastitoj galeriji u prizemlju bivše staje. Iako dijete sa sela, Kezele se veći dio života bavio trgovinom u svim oblicima. No kada je pokrenuo seosko gospodarstvo, odlučio je ozbiljnije prionuti i poljoprivrednoj proizvodnji. “Moje poljoprivredne aktivnosti bile su vezane uz vinogradarstvo i podrumarstvo. Vino Kezele je s vremenom postalo brend na ovom području. Ali kada sam krenuo sa seoskim gospodarstvom, znao sam da većinu ponude moram imati iz vlastitih izvora. Tako sam se okrenuo i stočarstvu te krenuo sa svinjama, kravama, konjima i peradi, posebno guskama i patkama”, kaže vlasnik seoskoga gospodarstva. Danas 70 posto ponude u njegovoj gastronomiji čine namirnice iz vlastitog dvorišta, a i ostalih 30 posto namirnica uglavnom kupuje u selu i okolici od drugih poljoprivrednika.

Starinski ‘teambuilding’
Da je njegova ideja ozbiljno zaživjela pokazuje činjenica da njegovo gospodarstvo danas zapošljava deset ljudi uz još desetak povremenih radnika. Seosko gospodarstvo Kezele danas je toliko popularno da je za nedjeljni ručak vikendom i praznikom potrebno rezervirati i do dva mjeseca unaprijed. Problem popunjenosti kapaciteta preko tjedna, kada imanje prosječno dnevno posjeti desetak ljudi, predstavlja velik problem gospodarstvu, no njegov vlasnik vjeruje da će se ta situacija promijeniti izlaskom na strano tržište. Sve popularniji “teambuilding” našao se u ponudi i seoskog imanja Kezele. Dragutin Kezele originalnost je odlučio osigurati nestandardnim, seljačkim “buildingom”. “Iako možemo ponuditi i standardne sadržaje, također organiziramo ‘teambuilding’- igre temeljene na starim sportovima (potezanje užeta, ringlanje, skakanje u vrećama, nošenje jaja u žlici i čaša na glavi, tjeranje šinje, igranje graničara, kuhanje gulaša i kotlovine) uz nagrade za najbolje ekipe.

Veliki katalog
Kao predsjednik strukovnog udruženja pri HGK bori se za izradu kataloga ruralne ponude Hrvatske nakon čega bi se znalo što, tko i kako nudi. Kezele procjenjuje da u Hrvatskoj ima 300 tvrtki/obrta, koji kao svoju djelatnost imaju registriranu ruralnu ponudu. “Većina poduzetnika od tih 300 vezana je uz razna izletišta, restorane ili kampove, a seoskim turizmom u ovom smislu riječi se bavi svega oko 50 njih, no više će se znati nakon izrade kataloga. Bez kataloga ne možemo ozbiljnije konkurirati ni u velikim turističkim agencijama koje nas sada uglavnom ignoriraju”, objašnjava Dragutin Kezele. Da ima ozbiljna očekivanja od inozemnog tržišta pokazuje i činjenica da se rade dodatni smještajni kapaciteti za noćenje kako bi gospodarstvo moglo prihvatiti pun autobus ljudi. U planu je, objašnjava Kezele, i pansionska ponuda noćenja i doručka u njegovom gospodarstvu koja će se kretati oko 20 eura po osobi.

Činjenice

Omiljeno za poslovnjake
Seosko gospodarstvo Kezele je preko vikenda uglavnom okrenuto “obiteljskom sektoru”, dok su preko tjedna njihovi glavni gosti poslovni ljudi. Tradicionalno gastronomskom ponudom i okruženjem SG Kezele je omiljeno mjesto poslovnih ručkova za menadžere iz Zagreba i okolice. No Kezele se nada da će uskoro poslovni ljudi prepoznati kvalitetu njegovih smještajnih kapaciteta. Da bi što više prilagodio zahtjevima tog sektora, Kezele je na svojem imanju izgradio i tri konferencijske dvorane kapaciteta do sto ljudi opremljene projektorima i dodatnom infrastrukturom.

Autor: Darko Bičak
05. svibanj 2009. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close