Dobavljači sirovina i poluproizvoda obično drže snažniju poziciju u odnosu prema hrvatskim tvrtkama i diktiraju cijene, smatra Zlatko Bazianec, konzultant u A. T. Kearney. “Uz početak postkrizne inflacije zapažamo prirodan rast cijena zbog veće potražnje, ali i dosta spekulativnih pritisaka na podizanje cijena. Ipak, hrvatske tvrtke nisu potpuno bespomoćne. Koristeći napredne alate strateške nabave, one mogu iskoristiti prednosti tržišta u svoju korist”, navodi Bazianec.
David protiv Golijata
Nabavna šahovnica, koju je kao specijalizirani poslovni alat razvio i A. T. Kearney, omogućava pronalazak pravog pristupa na temelju specifičnosti nabavne kategorije i korištenju jedne od 64 strategije. Konzultanti pojašnjavaju da je početak pravilne nabavne strategije da se bude realan u odnosu između vas i vašeg dobavljača, a tek tada se može definirati učinkovita strategiju. “Nažalost, prečesto vidimo hrvatske tvrtke u situaciji Davida protiv Golijata kada se kupuju burzovne robe gdje se obično nađu u situaciji da doslovno nemaju nikakvu snagu prema svojim dobavljačima. U današnje postkrizno doba svjedoci smo početka inflacije burzovnih roba i u ovoj situaciji brzina udara na ovakve tvrtke je strahovita”, kaže Bazianec.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.A.T. Kearney uhvatite se integracije informatike a strategiju prepustite boljima od sebe 8mcKinsey, bain Boston Consulting Groul…). Inace, Hr firme nemaju kompetitivne prednosti tako da im cijene i uvijete isporuke moze gnjeciti tko hoce i A.T. kearney ne treba posebno docirati o tome.
Uključite se u raspravu