Kako pomoću pametnih podataka ublažiti posljedice krize i pisati nove priče o uspjehu

Autor: Poslovni.hr , 05. svibanj 2020. u 12:09

Tvrtke su se neočekivano našle u teškom položaju zbog ograničenja poslovanja i gubitka klijenata. Kako odgovoriti na situaciju?

Svijet se bori s krizom i pogođena su brojna područja gospodarskog života. Suočavamo se sa zahtjevnim, potpuno novim situacijama koje nitko nije očekivao. Uloga društva Bisnode u ovim izvanrednim situacijama jest ostati pravi partner i pomagati tvrtkama u svakodnevnom poslovanju, praćenju novih i postojećih klijenata, prepoznavanju prijevara i razumijevanju i traženju potencijalnih kupaca. A vaša je uloga da u ovoj situaciji potražite nove prilike te da se pripremite za „svijet nakon epidemije”. Pitate se kako?

Koronavirus će trajno promijeniti naše navike kupovanja

Zbog mjera za sprečavanje širenja koronavirusa stručnjaci predviđaju rast postojećih platformi za elektroničko trgovanje i pojavu novih, lokalnih pružatelja usluga. Zatvaranje državnih granica i mjere zbog kojih ljudi moraju ostati kod kuće nalažu tvrtkama da se digitaliziraju, da fizičke trgovine preoblikuju u internetske i da nakon epidemije nastave s poslovanjem preko oba kanala. „Postupno prelazimo s kupnje u fizičkim trgovinama na kupnju preko interneta i ta navika neće nestati kad završi epidemija. To će jako pozitivno utjecati na cijelu granu elektroničkog trgovanja”, rekao je Zhong Zhenshan, potpredsjednik za istraživanje novih tehnologija u IDC-u. Slično se dogodilo i tijekom krize koju je uzrokovao SARS 2002. i 2003. godine, kad su jako narasli Alibaba i JD.com. Pritom se za internetske trgovine pojavljuju novi izazovi: raste potražnja, što se odražava u eksponencijalnom rastu broja narudžbi, a istovremeno se tvrtke suočavaju s manjkom kadra, što uzrokuje kašnjenje u dostavi proizvoda krajnjim kupcima. Osim toga, neke su tvornice zatvorene i ne zna se kad će početi raditi, a zbog zatvaranja granica dolazi do nesigurnosti povezane s prijevozom preko granica. Tako nastaju prilike u lokalnom okruženju, u kojemu možete pronaći nove poslovne partnere, kadrove i proizvode koje možete uključiti u ponudu.

Kako uz analitičke usluge Bisnodea i pomoću 210 800 internetskih trgovina u 24 europske države možete pronaći podršku i unaprijediti vaše globalno poslovanje? Bisnode uz dragocjene podatke i naprednu analitiku nudi rješenja u pretplati koja potpuno odgovaraju vašim potrebama. A jedna od njih u ovim je izvanrednim vremenima naročito aktualna i dobrodošla – radi se o pametnom traženju potencijalnih klijenata na europskoj razini za ekosustave e-trgovanja (Smart Global Prospecting).

Ključno je znati s kim imamo posla

Tvrtke su se neočekivano našle u teškom položaju zbog ograničenja poslovanja i gubitka klijenata. Kako odgovoriti na situaciju? Kako se prilagoditi izazovima? Kako iskoristiti prilike u novoj poslovnoj situaciji? „Sve započinje provjerom kupaca i dobavljača, a nastavlja se redovitim praćenjem postojećih poslovnih partnera i konkurencije pomoću prediktivnih modela”, na besplatnom webinaru naglasila je Alja Stepišnik, savjetnica za iskustva s korisnicima Bisnodea u Sloveniji. Na seminaru u organizaciji Bisnodea i Obrtničko-poduzetničke komore Slovenije sudionici su saznali zašto je važno analizirati i redovito pratiti svoje kupce i dobavljače. Svaki se dan u regiji Južnih tržišta dogodi više od 200 poslovnih događaja koji mogu ključno utjecati na poslovanje tvrtki.

Bonitetne ocjene i dostupna arhiva financijskih podataka i događaja najbolja su moguća pomoć u ocjenjivanju spremnosti tvrtki na trenutne uvjete i pokazuju u kakvom financijskom stanju pojedina tvrtka ulazi u gospodarsku krizu koju je pokrenula epidemija. Od najčešće korištenih bonitetnih ocjena koje Bisnode izračunava najveću prediktivnu vrijednost imaju Dinamička ocjena i Failure score – to su dinamičke kategorije koje se i u kriznom vremenu svakodnevno izračunavaju na temelju svih raspoloživih podataka koje dobivamo od naših primarnih izvora.

Tvrtkama preporučujemo da Bisnode bonitetne ocjene koriste na sljedeći način:

  • tvrtke s nižim bonitetnim ocjenama izloženije su riziku koji donosi gospodarska kriza i zato više ovise o eventualnoj državnoj pomoći
  • kod tvrtki s višim bonitetnim ocjenama (Dinamička ocjena i Failure score) postoji veća vjerojatnost da će uspješno nastaviti s gospodarskom aktivnošću i nakon završetka epidemije
  • pratite trendove stabilnosti, likvidnosti i zaduženosti svojih poslovnih partnera pomoću bilančnih stavki i pokazatelja u našim internetskim rješenjima
  • češće pratite novosti o svojim poslovnim partnerima koje se pojavljuju u medijskim člancima u Bisnode rješenjima koje svakodnevno dodajemo u našu bazu.

Tko traži, naći će nove poslovne prilike

U ovoj iznenadnoj i neočekivanoj situaciji moramo pogledati u budućnost. Što možemo učiniti već danas za bolje poslovanje u budućnosti, nakon epidemije? Gdje možemo pronaći nove kupce kad epidemija završi? Gdje možemo pronaći novog, pouzdanog dobavljača koji će dostaviti dovoljnu količinu robe? Ovo vrijeme iskoristite za traženje novih poslovnih prilika. Počnite analizu tržišta.

  1. Analizirajte trenutne kupce i pomoću Bisnode rješenja potražite koliko ima njima sličnih te tko su oni.
  2. Definirajte potencijalnog kupca: Što kupuje/koje proizvode ili usluge? Koliko se često odlučuje za kupnju? Kakva je njegova kupovna moć?
  3. Definirajte potencijalnog dobavljača na temelju toga što kupujete, koliko se često odlučujete za kupnju i kakva je vaša kupovna moć.
  4. Detaljno proučite konkurenciju: S kim posluju nama slični subjekti, odnosno tzv. blizanci? Po čemu su bolji, a po čemu lošiji? Kakve nam se prilike otvaraju ako konkurent prestane s poslovanjem?

Bisnode praktična internetska rješenja pomažu tvrtkama u učinkovitom i bezbrižnom poslovanju, između ostalog traženjem potencijalnih kupaca preko identifikacije blizanaca ili „Look-Alikes”.

Pritom ne zaboravite da je za smanjenje rizika nužno provjeravati i potencijalne i postojeće klijente.

Bisnode nudi pomoć i podršku hrvatskom gospodarstvu

Sad kad se većina hrvatskih tvrtki trudi svoje poslovanje što brže i učinkovitije reorganizirati, mi u Bisnodeu želimo i dodatno pomoći da ti procesi budu uspješni. Tvrtkama pružamo podršku u daljnjem poslovanju i održavanju zdravog poslovnog okruženja uz besplatne licence (dostupno do 30. 6. 2020.) za korištenje rješenja za upravljanje rizikom i bonitetnih informacija u regiji, kojima možete pristupiti bilo gdje i bilo kada. Internetsko rješenje Bisnode Mobile omogućuje uvid u rad svih subjekata u Hrvatskoj, Sloveniji, Srbiji i Bosni i Hercegovini.

U partnerstvu s Dun&Bradstreet pokušavamo, između ostalog, pratiti i globalni utjecaj virusa covid-19 na poslovanje. Sada je bitno rano prepoznati i razumjeti sve neposredne rizike s kojima će se suočiti vaši kupci ili vaši lanci opskrbe. U tu svrhu za vas smo pripremili besplatni D&B izvještaj o riziku i utjecaju koronavirusa na vaše kupce ili izvještaj za bolje razumijevanje ugroženosti opskrbnog lanca. Besplatno je dostupan i globalni D&B izvještaj o ključnom razvoju rizika za 132 države i D&B izvještaj o državnom riziku za Španjolsku, Australiju i Indiju.

Uz besplatne savjete do jasnih odgovora

Nužne procese prilagodbe tvrtki i cijelog gospodarstva u Hrvatskoj podržali smo informiranjem o novim mogućnostima i tako tvrtkama omogućili oblikovanje novih načina rada koje zahtijeva trenutna situacija. Zato smo stvorili Bisnode SOS Assistance, uslugu kojom pružamo brze i jasne odgovore o poslovanju vaših postojećih poslovnih partnera i pomažemo vam pronaći nove tako da vam osiguravamo informacije koje su u ovom trenutku važne za preživljavanje vaše tvrtke. Jednostavno ispunite upitnik na poveznici, upišite podatke o tvrtki i opišite izazov s kojim se trenutno suočavate. Tražene odgovore primit ćete u najkraćem mogućem vremenu.

„Institut za Neuromarketing redovito koristi usluge tvrtke Bisnode u svom poslovanju. Naime, kao instituciji koja vrednuje preciznost, ažurnost i kvalitetu publiciranih podataka, od izuzetne nam je važnosti imati partnera koji može ispuniti te uvjete. Poslovna Hrvatska od velike nam je važnosti u područjima vještačenja u marketingu i intelektualnom vlasništvu, kao i u svakodnevnom poslovanju zbog velikog portfelja adresanata u sveobuhvatnoj bazi Hrvatske i regije. Kako Institutu koji radi neuromarketinška istraživanja za brojne tvrtke/brendove i izvan RH, hvalevrijedni su nam podaci i o postojećim i o budućim/potencijalnim partnerima u njihovoj bazi.  S marketinškog aspekta, imaju izuzetnu bazu segmentiranu po ručno odabranim i zadano postavljenim kriterijima. Također, ne mogu ne spomenuti izuzetnu profesionalnost, susretljivost i fleksibilnost cijelog prodajnog tima Poslovne Hrvatske. Do sada nismo imali nikakvih tehničkih problema, no zato su uvijek iznova oplemenjivali našu ponudu! Samo tako nastavite, jer budućnost leži u visoko prilagodljivim tvrtkama koje prate nove tehnološke i razvojne trendove s fleksibilnim pristupom prema klijentu, što je nama kao poduzetnicima i znanstvenicima itekako važno”, rekla je doc. dr. sc. Hedda Martina Šola, ravnateljica Instituta za Neuromarketing.

Bisnode podrška dostupna uvijek i svuda

Cilj nam je da ostanemo vjerni svojim načelima i da sačuvamo objektivnost, zato naši analitički timovi po cijeloj Europi utvrđuju kakve će u budućim mjesecima biti posljedice ovog neočekivanog i nepredvidljivog događaja. Paralelno radimo procjene kratkoročnih utjecaja korištenjem metodologije i pristupa za izuzetne situacije i pokušavamo predvidjeti posljedice negativnih događaja na određene grane na tržištu. Bisnode i D&B pokazatelji temelje se na podacima i statistički dokazanim metodologijama. Uz rješenja za praćenje i informiranje na lokalnoj i međunarodnoj razini pružamo najaktualniji pogled na vaše poslovne partnere.

Zajedno ćemo bolje prepoznati rizik i upravljati njime, ublažiti štetu i planirati budućnost. Ostanite pozitivni, pazite na sebe i na svoje bližnje, kao i na vaše suradnike i radnike. Prilike će se promijeniti. U međuvremenu osigurajte si uvid u platnu disciplinu poslovnih partnera – na temelju prošlih i aktualnih podataka.

Komentirajte prvi

New Report

Close