Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Jadroplov skliznuo u gubitak od 4,5 milijuna eura

Autor: Siniša Malus
19. kolovoz 2025. u 13:55
Podijeli članak —
'Društvo je značajno smanjilo cjenovni rizik kupnjom brodova LPB, koji imaju ugovore na duže vremensko razdoblje’, zaključuju iz Uprave Jadroplova koju vodi Ivan Pavlović/Ivo Čagalj/PIXSELL

Konsolidirani prihodi Grupe u šest mjeseci iznose 16 milijuna eura i smanjeni su za oko 20 posto.

Splitski Jadroplov u prvom je polugodištu ostvario gubitak od 4,5 milijuna eura. U istom razdoblju prošle godine ostvario je dobit od 276 tisuća eura, doznaje se iz poslovnog izvještaja objavljenog na Zagrebačkoj burzi.

Konsolidirani prihodi Grupe u izvještajnom razdoblju iznose 16,0 milijuna eura i smanjeni su za oko 20 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje.

Prepolovljena EBITDA

Ukupni rashodi grupe iznosili su 20,5 milijuna eura. EBITDA se više nego prepolovila i iznosi 2,9 milijuna eura.

Rast globalne pomorske trgovine usporio se u prvoj polovici 2025. za oko 0,4 posto u odnosu na isto razdoblje u prethodnoj godini, velikim dijelom zbog slabijih trendova u kineskoj potražnji za suhim rasutim teretom i naftom, a unatoč rastu kontejnerske i plinske trgovine.

Ipak, predviđa se da će globalna pomorska trgovina ostati nepromijenjena na nivou 12,7 milijardi tona u 2025., iako i dalje postoji značajna neizvjesnost oko čimbenika koji mogu utjecati na buduće trgovinske trendove kao što su npr. trgovinska politika SAD-a kao ključni čimbenik, sukobi na Bliskom istoku, tranzit Crvenim morem, cijene energenata, itd.

Brodovi za ukapljeni plin

Nabava dvaju brodova za ukapljeni plin, koji traže mnogo više znanja i rada, otvorila je mogućnost zapošljavanja većeg broja domaćih pomoraca.

Što se tiče same pomorske trgovine suhim rasutim teretom, prema Clarksonu, očekuje se pad obujma od oko jedan posto u 2025. u odnosu na isto razdoblje lani; uzrokovan uglavnom smanjenjem kineske potražnje za sirovinama i rastućom proizvodnjom jeftinijih obnovljivih izvora energije.

Za Jadroplov je jedna od ključnih varijabli i LPG tržište. Oba njihova LPG broda plove istočno od Sueza, prvo zbog poslovnih prilika, a također pridržavaju se propisa koji su sada na snazi u tom dijelu svijeta. Marko Marulić kao i Vis trenutno izvršavaju operacije u jugoistočnoj Aziji između Singapura-Malezije-Bruneja-Filipina-Kine opskrbljujući obalne terminale.

Drugo tromjesečje 2025. godine pokazalo je oštar kontrast u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Nakon relativno slabog prvog tromjesečja, stope tereta započele su kvartal na relativno niskim razinama, ali su se postupno poboljšavale. Tržište teretnih brodova ostalo je uravnoteženo do tijesno, što je pokretalo uzlazni zamah tijekom cijelog tromjesečja.

U Europi je raspoloženje na petrokemijskom tržištu ostalo prilično loše tijekom drugog tromjesečja, s obzirom na to da se tržište mučilo s pronalaženjem prilika. Aktivnost pomorskog prometa, posebno na spot tržištu, bila je relativno oslabljena u usporedbi s prethodnim proljećima.

Brojni rizici

Iz kompanije ističu valutni rizik kao jedan od izazova s kojima se susreću. Društvo posluje u međunarodnom okružju i izloženo je promjenama vrijednosti američkog dolara (USD), jer je najznačajniji dio prihoda i potraživanja iz inozemstva u dolarima.

Tu je i cjenovni rizik jer je poslovanje izloženo cjenovnom riziku povezanom sa promjenama vrijednosti vozarina, posebno kod bulk carriera. Dnevna vozarina (izražena u USD po danu) povijesno gledajući veoma je promjenjiva.

“Promjene u vrijednosti vozarina utječu na svakodnevno poslovanje. Društvo je značajno smanjilo cjenovni rizik kupnjom brodova LPB, koji imaju ugovore na duže vremensko razdoblje.”, zaključuju iz Uprave Jadroplova.

Autor: Siniša Malus
19. kolovoz 2025. u 13:55
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close