Zdravko Zrinušić, predsjednik Uprave Croatia osiguranja
U 2009. godini Croatia osiguranje svojim je poslovnim potezima pokušalo minimalizirati negativne utjecaje gospodarske krize na svoje poslovanje. Unatoč nepovoljnim kretanjima na tržištu osiguranja Croatia osiguranje se uhvatilo ukoštac s problemima i zadržalo lidersku poziciju na hrvatskom tržištu. Prema najnovijim podacima Hrvatskog ureda za osiguranje od kraja svibnja 2010. godine, domaći su osiguravatelji zabilježiliblagi pad zaračunate premije od 2,1 posto. Croatia osiguranje zajedno s Croatia zdravstvenim osiguranjem ima tržišni udjel od 38 posto. I dalje bilježimo pad zaračunate premije za 4,6 posto, no s druge strane Croatia zdravstveno osiguranje istodobno raste za 10 posto u odnosu na isto razdoblje protekle godine. To govori da će i ova godina za sve nas biti jednako teška i izazovna s obzirom na odgođeni utjecaj krize na sektor osiguranja. Uprava Croatia osiguranja donijela je poslovnu strategiju koju ćemo nastaviti provoditi. Znatno reduciranje troškova poslovanja i povećanje prodajnih aktivnosti čine samu okosnicu navedene strategije. Resurse poslovne podrške stavljamo u funkciju prodaje jer je daljnji razvoj novih proizvoda, jačanje ponude i prodaje polica jedini način da opstanemo u ovim teškim vremenima i ovu poslovnu godinu završimo uspješno. Na poslovanje osiguravatelja u 2010. utjecat će rizici koji se prenose iz realnog sektora koji je u recesiji. Činjenica je da s krizom potražnja za osiguranjem opada, a kapacitet prodaje slabi. Smanjenje nelikvidnosti u ukupnom gospodarstvu zemlje, smanjenje nezaposlenosti te povećanje osobne potrošnje i bruto domaćeg proizvoda pozitivno će utjecati na poslovanje osiguravatelja. Sve pozitivne promjene na tržištu kapitala također će izravno utjecati na povećanje sigurnosti i profitabilnosti naših ulaganja.
Boris Galić, predsjednik Uprave Allianza Zagreb
Iako je prošla godina bila iznimno teška, zadovoljni smo rezultatom koji smo postigli, posebno s ostvarenom dobiti uz visoku adekvatnost kapitala. Na kraju 2009. godine neto dobit iznosila je 42,9 milijuna kuna, dok je granica solventnosti bilježila 177 posto (zakonski minimum je 100 posto). Važno je da smo u sva tri faktora poslovanja, odnosno u tehničkom rezultatu – odnosu između šteta i premije, te upravljanju troškovima i investicijskim rezultatima – poslovali pozitivno. U 2010. trendovi se nisu bitno promijenili. Bližimo se polovici godine i za sada smo zadovoljni ostvarenim. Na kraju svibnja bilježili smo rast veći od tržišta i u životnim i u neživotnim osiguranjima, što nam je bio jedan od glavnih ciljeva. Očekujemo manje povoljne investicijske rezultate od onih u 2009. godini, i to zbog smanjenja kamatnih stopa na depozite. I dalje zadržavamo konzervativnu politiku ulaganja te nam je glavni fokus na zadržavanju kvalitetnog portfelja i još boljem upravljanju troškovima. Nadalje, daljnji rast mreže poslovnih ureda i razvoj vlastite prodajne mreže jedan je od naših prioriteta za ovu godinu. Nedavno smo na tržište prvi put izašli s proizvodom osiguranja djece Tigar Teo i akcijom Plavi kasko za vozila stara četiri i više godina. Što se tržišta u cjelini tiče, naša je procjena da će neživot zabilježiti pad od tri do pet posto na godišnjoj razini, dok je kod životnih osiguranja teško u ovom trenutku davati konkretne prognoze. Vjerujemo da bismo svi bili zadovoljni ako na kraju godine tržište bude na nuli. Ne vjerujemo da će u ovoj godini još doći do pravog oporavka i smatramo da je treba iskoristiti za investiranje u kvalitetu poslovanja kako bismo spremni dočekali 2011. kada zapravo vidimo realni izlazak Hrvatske iz recesije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu