Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Iza 22 sata nema slijetanja u Dalmaciju

Autor: Darko Bičak
09. srpanj 2012. u 22:00
Podijeli članak —

Putnici zrakoplovom mogu u Hrvatsku iza ponoći uvijek sletjeti samo u Zračnu luku u Zagrebu, u ostale prema dogovoru

Iako se Hrvatska deklarira kao turistička destinacija, osim u Zagreb poslije ponoći nije moguće sletjeti ni na jedan hrvatski aerodrom. To je najbolje na svojoj koži osjetio 51 putnik leta OU658 u petak 25. lipnja, koji su umjesto zrakoplovom iz Zagreba u Split stigli autobusom.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

‘Let autobusom’
Naime, 51 putnik Croatia Airlinesa trebao je iz Züricha i Istanbula preko Zagreba stići do Splita zrakoplovom koji bi sletio u 23.30 sati. Zbog poremećaja koji je nastao u europskoj kontroli letenja došlo je do kašnjenja na velikom broju letova iznad Staroga kontinenta. Istodobno ZL Split ima radno vrijeme do ponoći te nije pristao da se omogući spuštanje CA zrakoplova oko 00.30 sati ili kasnije. U Croatia Airlinesu kažu da, iako imaju dobru suradnju sa Zračnom lukom Split, ovo nije prvi put da se događaju incidenti. Lukša Novak, direktor Zračne luke Split, tvrdi pak da je slučaj od 29. lipnja specifičan i da aerodrom radi uvijek izvan svoje otvorenosti na zahtjev avioprijevoznika. “Ovo se događalo u noći s petka na subotu, a mi subotom moramo odraditi više od sto zrakoplova. U slučaju produženja radnog vremena u petak, naši radnici ne mogu imati garantiranu pauzu od 12 sati i ne bi mogli raditi”, kazao je Novak.

Iako se Hrvatska deklarira kao turistička destinacija, osim u Zagreb poslije ponoći nije moguće sletjeti ni na jedan hrvatski aerodrom. To je najbolje na svojoj koži osjetio 51 putnik leta OU658 u petak 25. lipnja, koji su umjesto zrakoplovom iz Zagreba u Split stigli autobusom.

‘Let autobusom’
Naime, 51 putnik Croatia Airlinesa trebao je iz Züricha i Istanbula preko Zagreba stići do Splita zrakoplovom koji bi sletio u 23.30 sati. Zbog poremećaja koji je nastao u europskoj kontroli letenja došlo je do kašnjenja na velikom broju letova iznad Staroga kontinenta. Istodobno ZL Split ima radno vrijeme do ponoći te nije pristao da se omogući spuštanje CA zrakoplova oko 00.30 sati ili kasnije. U Croatia Airlinesu kažu da, iako imaju dobru suradnju sa Zračnom lukom Split, ovo nije prvi put da se događaju incidenti. Lukša Novak, direktor Zračne luke Split, tvrdi pak da je slučaj od 29. lipnja specifičan i da aerodrom radi uvijek izvan svoje otvorenosti na zahtjev avioprijevoznika. “Ovo se događalo u noći s petka na subotu, a mi subotom moramo odraditi više od sto zrakoplova. U slučaju produženja radnog vremena u petak, naši radnici ne mogu imati garantiranu pauzu od 12 sati i ne bi mogli raditi”, kazao je Novak.

Radno vrijeme
Prema pojašnjenju koje je Poslovni dnevnik dobio od Agencije za civilno zrakoplovstvo i Ministarstva prometa, čini se da nije riječ ni o čem neuobičajenom, ili pak nečem što se ne bi moglo ponoviti u većem broju slučajeva u budućnosti. Naime, kako kažu u Ministarstvu, na temelju članka 41. Zakona o zračnom prometu vrijeme u kojem aerodrom, ovisno o prometu, mora biti otvoren za zračni promet utvrđuje se posebnim propisom, u ovom slučaju Naredbom o vremenu otvorenosti aerodroma koju donosi ministar pomorstva, prometa i infrastrukture. Trenutačno važeća naredba kaže da jedino ZL Zagreb mora raditi 24.00 sata, a za većinu ostalih većih hrvatskih aerodroma obvezno je radno vrijeme od 6.00 do 22.00 sata. Naravno, pojedina zračna luka može, ako procjeni da joj se to isplati, produžiti svoje radno vrijeme.

Odšteta

Odgovoran operater
Ako bi tko od razočaranih putnika ipak pokušao tražiti pravdu, prema objašnjenju Ministarstva, jedini mogući krivac za otkazivanje ili prekid leta je operater – u konkretnom slučaju Croatia Airlines.

Autor: Darko Bičak
09. srpanj 2012. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close