Nova previranja između IGH i HŽ Infrastrukture na velikom infrastrukturnom projektu

Autor: Suzana Varošanec , 31. ožujak 2023. u 07:02
Foto: Slaven Branislav Babic/PIXSELL

U HŽ Infrastrukturi ukazuju na kašnjenje na realizaciji projekta pruge Škrljevo – Rijeka – Jurdani.

Novi zaplet u previranjima kroz suradnju Instituta IGH-a i državnog poduzeća HŽ Infrastrukture na velikom infrastrukturnog projektu u kojem se koriste europska sredstva, ‘buknuo’ je na pitanju bankovne garancije za uredno izvršenje posla. Riječ je o ugovoru za projektiranje pruge na dionici Škrljevo – Rijeka – Jurdani za koji je Jutarnji list otkrio da je trebao biti realiziran u roku od tri godine. No kako navode neke pojedinosti – primjerice da je za sad napravljeno tek oko 60 posto posla, još i iz građevinskih izvora upozoravaju na posljedično novi moment – taj je da je stoga aktivirana procedura za naplatu “bankovne garancije u iznosu od milijun kuna koja bi mogla dovesti do potpunog kraha te nekad vodeće projektantske kuće u Hrvatskoj”.

Zajednica ponuditelja

No, kakvo je viđenje realizacije predmetnog ugovora od strane samog naručitelja HŽ Infrastrukture te je li posrijedi garancija kao navodna ugroza doista prijetnja čak za vremenski neograničeno poslovanje Instituta? U HŽ Infrastrukturi ukazuju na problem koji postoji glede ispunjenja u ugovorenom roku, pritom naglašavajući da je tu riječ o europskim sredstvima i interesu tvrtke te RH, pa to znači da su ključni instrumenti zaštite interesa s kojima raspolažu. Kako navode, ugovor za izradu projektne dokumentacije za izgradnju drugog kolosijeka, obnovu i modernizaciju na pružnoj dionici Škrljevo – Rijeka – Jurdani sklopljen je 2016. sa zajednicom ponuditelja koju čine Institut IGH i Granova.

“Ugovoreni rok za izvršenje ugovora je bio 36 mjeseci. S obzirom na višestruko produljivanje rokova te neispunjavanje ugovornih obveza od strane projektanta, postupili smo sukladno ugovornim odredbama i pokrenuli naplatu jamstva za uredno ispunjenje ugovora u iznosu od 985.586 eura (7.425.900 kuna), sve u cilju zaštitite interesa HŽ Infrastrukture i Republike Hrvatske, a u konačnici i EU jer se radi o europskim sredstvima”, kažu u HŽ Infrastrukturi.

36 mjeseci

bio je ugovoreni rok za izvršenje ugovora za prugu Škrljevo – Rijeka – Jurdani

U osvrtu na situaciju u IGH-u ističu da zajednica ponuditelja – Institut IGH i Granova – nastavlja raditi na projektu izrade projektne dokumentacije za prugu Škrljevo – Rijeka – Jurdani.

“Riječ je o iznimno zahtjevnom projektu koji primjerice radi, obuhvaća ishođenje ukupno 17 građevinskih dozvola (od kojih su neke u fazi ishođenja) uz ishođenje dodatnih konzervatorskih posebnih uvjeta. Do sada, možemo reći da je otprilike 90% projekta pri kraju”, navode u odgovoru.

‘Ulažemo sve napore’

Što se tiče ugovora, potvrđuju da on je istekao krajem 2022., no iznose i “da u veljači ove godine HŽ infrastruktura donosi Odluku o produljenju do 14. prosinca 2023.”. Što se tiče bankovne garancije, pojašnjavaju, ona se odnosi na zajednicu ponuditelja, a ne samo na IGH.

“Njezino eventualno aktiviranje može za posljedicu imati jedino reputacijski izazov, a ne i financijski u smislu da bi to dovelo do stečaja Instituta IGH-a. Nama je iznimno važno dovršiti ovaj važan projekt za Republiku Hrvatsku i ulažemo sve napore kako bismo ga i završili, a u isto vrijeme i zaštitili interese IGH i njegovih 400 zaposlenika te, naravno, i partnera na projektu”, poručuju iz ove kompanije.

Komentirajte prvi

New Report

Close