Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

HŽ navukao Gredelj na gradnju vlaka

Autor: Darko Bičak
15. prosinac 2011. u 22:00
Podijeli članak —

Unatoč dogovoru o razvoju prototipa tri vrste vlakova za HŽ ta tvrtka nije zainteresirana za vlakove iz Gredelja i Končara

TŽV Gredelj završio je projekt niskopodnoga regionalnog vlaka, no neizvjesno je hoće li biti serijske proizvodnje. Naime, Končar i Gredelj proizveli su za Hrvatske željeznice (HŽ) tri prototipa niskopodnih prigradskih i regionalnih vlakova na dizel i struju. Iako je bilo dogovoreno da će već ove godine HŽ potpisati ugovor za sedam vlakova, od toga nije bilo ništa.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Ispunjenje obećanja
Prema riječima Ivana Tolića, predsjednika Uprave TŽV-a Gredelj, ova je tvrtka u razvoj dizel-električnoga regionalnog vlaka uložila između 15 i 20 milijuna eura, dok bi sam vlak u serijskoj proizvodnji stajao pet milijuna eura. “Vlak je završen i u siječnju će se naći na hrvatskim prugama. Pretpostavljamo da će voziti na relaciji Zagreb – Varaždin”, kazao je Tolić. U Gredelju očekuju da će se ispuniti najave nekadašnje oporbe, a današnje vlasti, koja je u predizbornoj kampanji najavljivala velike investicije u željezničku infrastrukturu mjerene u milijardama eura. Godinama je Gredeljeva gotovo pa cjelokupna poslovna aktivnost bila vezana uz HŽ. Tako je još lani čak 80 posto poslovnog prihoda ostvareno od HŽ-a, a prethodnih godina taj je prihod dostizao 90 posto. Tolić očekuje da će ove godine, uz znatan pad prihoda, taj omjer iznositi 50 posto, a u idućim godinama HŽ ne bi trebao imati više od 40 posto udjela u Gredeljevim prihodima.

TŽV Gredelj završio je projekt niskopodnoga regionalnog vlaka, no neizvjesno je hoće li biti serijske proizvodnje. Naime, Končar i Gredelj proizveli su za Hrvatske željeznice (HŽ) tri prototipa niskopodnih prigradskih i regionalnih vlakova na dizel i struju. Iako je bilo dogovoreno da će već ove godine HŽ potpisati ugovor za sedam vlakova, od toga nije bilo ništa.

Ispunjenje obećanja
Prema riječima Ivana Tolića, predsjednika Uprave TŽV-a Gredelj, ova je tvrtka u razvoj dizel-električnoga regionalnog vlaka uložila između 15 i 20 milijuna eura, dok bi sam vlak u serijskoj proizvodnji stajao pet milijuna eura. “Vlak je završen i u siječnju će se naći na hrvatskim prugama. Pretpostavljamo da će voziti na relaciji Zagreb – Varaždin”, kazao je Tolić. U Gredelju očekuju da će se ispuniti najave nekadašnje oporbe, a današnje vlasti, koja je u predizbornoj kampanji najavljivala velike investicije u željezničku infrastrukturu mjerene u milijardama eura. Godinama je Gredeljeva gotovo pa cjelokupna poslovna aktivnost bila vezana uz HŽ. Tako je još lani čak 80 posto poslovnog prihoda ostvareno od HŽ-a, a prethodnih godina taj je prihod dostizao 90 posto. Tolić očekuje da će ove godine, uz znatan pad prihoda, taj omjer iznositi 50 posto, a u idućim godinama HŽ ne bi trebao imati više od 40 posto udjela u Gredeljevim prihodima.

Okretanje svjetskom tržištu
Kako bi preživjeli krizu na domaćem tržištu, manifestiranu i odustajanjem HŽ-a od novih narudžbi i obnove vlaka, Gredelj se okrenuo svjetskom tržištu. Tako je rekonstrukcijskim navozima u TŽV-ovu pogonu na zagrebačkom Vukomercu ove godine prošlo 14 lokomotiva za željeznice u Argentini i Mozambiku. Ivan Tolić najavio je da se ovih dana pregovara sa željeznicama iz Srbije i Albanije. Suradnjom s američkom tvrtkom NREC Gredelj već ima ugovorenu rekonstrukciju 18 lokomotiva u 2012. godini. Dio kapaciteta hrvatske tvrtke s više od 1400 zaposlenih angažiran je i na projektima u Europskoj uniji. “Zbog krize smo se morali više orijentirati na strana tržišta, na kojima smo vrlo konkurentni. U Italiji smo pobijedili gotovo na svim natječajima, no nakon toga su nam nametnuti novi uvjeti poslovanja prema kojima sve moramo raditi u Italiji. U tim su nam projektima problem radne dozvole, no ulaskom u EU to će se promijeniti”, pojašnjava Ivan Tolić.

Poslovanje

Dogovorno i tržišno
Vodeći ljudi Hrvatskih željeznica u više su navrata u posljednjih mjesec dana najavili pad narudžbi od TŽV-a Gredelj u idućem razdoblju. Uprava HŽ-a smatra da hrvatska Vlada ne može od Željeznica tražiti da s jedne strane posluju tržišno, a s druge strane da nabavu rade dogovorno.

Autor: Darko Bičak
15. prosinac 2011. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close