Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Hrvatski jednorog u Formuli 1: ‘Haas je pokazao veliko zanimanje za Infobip, stvaramo izravnu vezu između vozača i navijača!’

Autor: Zvonimir Varga
28. svibanj 2025. u 14:00
Podijeli članak —
Foto: Infobip

Za Infobip je ovo izvrsna prilika da se dodatno pozicionira na američkom tržištu.

Infobip, globalni lider u cloud komunikacijskim rješenjima, upravo je započeo uzbudljivo višegodišnje partnerstvo s MoneyGram Haas F1 timom, s ciljem revolucioniranja iskustva obožavatelja Formule 1 kroz personalizirane digitalne interakcije. U ekskluzivnom intervjuu za Poslovni dnevnik, Ivan Ostojić, član Uprave za razvoj poslovanja Infobipa, otkriva kako će ovo partnerstvo, temeljeno na inženjerskoj izvrsnosti i inovacijama, transformirati način na koji obožavatelji doživljavaju Formulu 1.

Razgovaramo o ulozi naprednih tehnologija poput RCS-a i WhatsAppa, eksponencijalnom rastu konverzacijskih platformi te kako Infobip pomaže globalnim brendovima da ostanu korak ispred.

Ostojić također govori o ključnim pokretačima Infobipova uspjeha – od širenja na B2B2C platforme i rasta u Sjevernoj Americi do suradnje s tehnološkim divovima poput Googlea i Ubera. Uz to, ukazuje na to kako umjetna inteligencija i bogati komunikacijski kanali poput RCS-a i WhatsAppa oblikuju budućnost komunikacija. Na koncu, dijeli i dojmove s utrke u Miamiju, gdje su ga oduševili atmosfera, networking i tehnologija u garaži Haas tima.

Foto: Infobip

Od kuda ideja o suradnji Formule 1 i Infobipa?

Ideja o ulasku Infobipa u Formulu 1 postoji već neko vrijeme. Sama suradnja proizašla je, između ostalog, iz zajedničke predanosti inženjerskoj izvrsnosti i želje da stvorimo dublju povezanost s bazom navijača.

Razgovarali smo s nekoliko timova, ali Haas je bio taj koji nam je prvi pristupio i odmah smo osjetili dobru energiju te njihov velik interes za našu tehnologiju. Haas se izdvaja svojom snalažljivošću i poduzetničkim duhom. U posljednje dvije godine tim je napravio veliki iskorak – iz zahtjevnog razdoblja postali su stabilan i rastući tim, spreman ulagati u marketing i daljnji razvoj.

Naša strategija partnerstva uvijek je bila ulaziti u projekte prvenstveno radi razvoja i primjene naše tehnologije, a ne samo zbog promocije. Oni su pokazali veliko zanimanje za našu platformu i usluge koje nudimo, dok su oni nama omogućili snažnu marketinšku platformu u SAD-u, što nam je iznimno važno, budući da su jedini američki tim u Formuli 1.

Ovo partnerstvo temelji se na izvrsnosti – spajanju hardverskog i softverskog inženjeringa. Osim toga, Formula 1 okuplja najveću zajednicu sportskih navijača na svijetu. U Sjevernoj Americi njezina popularnost brzo raste; primjerice, Super Bowl donosi oko pola milijarde dolara prihoda, ali samo jedna F1 utrka u Miamiju ostvaruje slične brojke, dok ukupni prihodi od svih utrka dosežu oko dvije milijarde dolara, uz brojne poslovne prilike koje dolaze u paketu.

Haas tim je dinamičan i u rastu, prisutan na globalnoj sceni – slični smo im po mentalitetu i ambicijama. Zato je partnerstvo baš s njima bilo prirodan izbor.

Na koji će način tehnologija približiti F1 obožavateljima?

Naša je ideja obogatiti komunikacijske kanale koje Formula 1 već koristi, poput WhatsAppa, RCS-a ili Apple Business Messages, kroz našu platformu. Uz umjetnu inteligenciju dizajnirat ćemo različite smjerove komunikacije.

Primjerice, omogućit ćemo izravnu komunikaciju jedan-na-jedan između navijača i vozača, primjerice prije utrke, gdje će vozači moći slati videe i kratke obavijesti iz prve ruke, direktno u inbox navijača. Također, moći ćemo slati marketinške kampanje za prodaju dresova ili ulaznica, kao i multimedijalne obavijesti o događanjima između utrka – kako se timovi pripremaju i slično. Navijači će moći odgovarati na te poruke, što će znatno povećati njihov angažman. Ponekad će poruke slati umjetna inteligencija, a ponekad vozači ili članovi tima osobno.

Ivan Ostojić, član Uprave za razvoj poslovanja Infobipa Foto: Infobip

Infobip će u ovom partnerstvu djelovati u tri ključna segmenta: želimo povećati globalnu prepoznatljivost brenda, posebno u SAD-u, pokazati našu tehnologiju u praksi i potaknuti poslovni rast, uzimajući u obzira da je ova godina posebno važna za RCS u SAD-u. Već na jesen planiramo lansirati CX u RCS komunikaciji s ljubiteljima Formule 1, čime ćemo našu tehnologiju približiti velikom broju ljudii otvoriti niz novih mogućnosti.

Koliko je značajno što je Infobip, prvi hrvatski jednorog, sklopio partnerstvo s timom u Formuli 1?

Formula 1 je danas puno više od sporta – riječ je o ogromnoj globalnoj marketinškoj platformi. Samo utrka u Miamiju generirala je 500 milijuna dolara prihoda, a ukupni doprinos američkih tvrtki procjenjuje se na oko dvije milijarde dolara.

Za Infobip je ovo izvrsna prilika da se dodatno pozicioniramo na američkom tržištu, podignemo vidljivost i ojačamo kredibilitet kroz suradnju s vrhunskim globalnim brendovima. Također, suradnjom s Haas timom moći ćemo ugostiti naše klijente na sportskim događajima, a članove njihovog tima na našim eventima.

Ova je suradnja iznimno važna jer kompanije mogu na konkretnom primjeru vidjeti kako Infobip povezuje potrošače i klijente kroz inovativne komunikacijske platforme.

Kako ovo partnerstvo utječe na Infobipov ugled u Americi, posebno s obzirom na eksponencijalni rast RCS prometa u tom području?

Američko tržište komunikacija do sada je uglavnom temeljilo na SMS-u, no ove godine većina korisnika dobit će bogatije komunikacijsko iskustvo putem RCS-a. Infobip je prva kompanija u SAD-u koja je uvela RCS iskustvo u suradnji s teleoperaterima i trenutno vodimo u toj industriji.

Formula 1 je savršen “hero case” koji ćemo koristiti da pokažemo važnost i prednosti RCS-a. Suradnja s Haas timom iznimno je otvorena i fleksibilna – imamo pristup njihovom timu i resursima kako bismo zajedno kreirali najbolje moguće iskustvo za korisnike.

Koji su ključni ciljevi višegodišnjeg partnerstva između Infobipa i MoneyGram Haas F1 tima?

Ključni cilj ovog partnerstva je stvaranje inovativnih komunikacijskih rješenja koja povećavaju angažman navijača i jačaju interakciju između tima i fanova, uz istovremeno jačanje naše tehnološke platforme i prisutnosti na važnim tržištima, posebno u SAD-u.

Foto: Infobip

Kakav je potencijal, i postoji li, za daljnju suradnju Infobipa s drugim sportskim timovima ili organizacijama na globalnoj razini?

Trenutno je naša potpuna pažnja usmjerena na ovo partnerstvo, s velikim brojem ljudi i resursa uključenih u projekt. No, naša vrata su uvijek otvorena za sve zainteresirane koji žele koristiti našu tehnologiju, bilo u sportu ili drugim industrijama.

Kakve dojmove nosite s utrke Formule 1 u Miamiju?

Dojam je zaista fantastičan. Gledati utrku uživo je potpuno drugačije od televizijskog prijenosa; atmosfera je nevjerojatna. Osim samog sportskog događaja, tu je i velika prilika za networking s menadžerima i stručnjacima iz različitih industrija.

Imali smo i priliku posjetiti garažu Haas tima, što je bio poseban uvid u tehnologiju i timski rad iza kulisa. Formula 1 nije samo sport, već spoj tehnologije, inovacija i vrhunskog znanja iz raznih područja.

Infobip je premašio 1,8 milijardi eura prihoda u 2024. – što smatrate ključnim faktorima tog rasta?

Rast dolazi iz više izvora: širenje na B2B2C platforme, rast važnosti Infobipa kao partnera velikim B2C kompanijama u njihovoj digitalnoj transformaciji te značajan rast na tržištu Sjeverne Amerike.

Također kontinuirano tehnološki napredujemo, posebice u bogatim konverzacijskim kanalima poput WhatsAppa i RCS-a, gdje naša platforma kontinuirano širi mogućnosti.

Kako je suradnja s globalnim tehnološkim gigantima poput Googlea i Ubera oblikovala Infobipovu ponudu i strateški smjer?

Suradnja s kompanijama poput Googlea i Ubera nas konstantno potiče na inoviranje i održavanje visokih standarda jer da bismo bili njihovi partneri, moramo biti na samom vrhu tehnološkog razvoja. Google je naš strateški tehnološki partner i mnoge inovacije u komunikaciji klijent-korisnik dolaze upravo iz tog odnosa, što nam omogućuje brzu integraciju najnovijih rješenja u našu platformu.

Kada gledate prema budućnosti – gdje vidite najveće prilike za inovaciju unutar komunikacijskog prostora, osobito uz sve veći utjecaj umjetne inteligencije?

Najveće prilike za inoviranje u komunikacijskom prostoru u Infobipu vidimo kroz tri ključna smjera: inovacije u komunikacijskoj infrastrukturi, zatim razvoj i širenje bogatih komunikacijskih kanala poput RCS-a, te, naravno, primjena umjetne inteligencije.

Autor: Zvonimir Varga
28. svibanj 2025. u 14:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close