Iako i kvartalni finacijski rezultati pokazuju da hrvatski brodari nisu u najboljoj poslovnoj situaciji, vodeći ljudi našeg najvećeg brodara, Tankerske plovidbe iz Zadra, kažu da je situacija realno i lošija. Na to je upozorio Lenko Milin, predsjednik Uprave Tankerske plovidbe, povodom 57. godišnjice osnutka tvrtke, kaja se obilježava ovog mjeseca."Periodični izvještaji naše tvrtke su povoljniji od stvarnih prilika jer je došlo do izvanrednog prihoda prodajom triju starih brodova. tako tvrtka iskazuje dobit iako je tekuće poslovanje opretećeno znatnim gubicima", kazao je Milina. Ponovio je da su gubici izraz niskih cijena vozarina koje ne pokrivaju troškove poslovanja.
Flota bez perspektive
Naime, Tankerska plovibna je za devet ovogodišnjih mjeseci iskazala dobit od 15,5 milijuna kuna. Ukupni prihodi tvrtke iznosili joj 760,5 milijuna kuna, dok su rashodi bili 745 milijun kuna. Time je tekući račun dobiti i gubitka ispao pozitivan. No, kako pojašnjavaju iz Uprave zadarskog brodara, tvrtka je u promatranom razdoblju ostvarila dobitak u iznosu od 100,66 milijuna kuna prodajom brodova "Petar Zrinski", "Frankopan" i "Dalmacija". Iz tekućeg poslovanja, a bez prodaje starijih brodova društvo je imalo značajne gubitke.Slična situacija je i ostala tri značajna domaća brodara: Atlantskoj plovidbi, Uljanik plovidbi te Lošinjskoj plovidbi koja je na pragu vjerojatne likvidacije. Dubrovački prijevoznik Atlantska plovidba je prvih devet mjeseci završio s 20 milijuna kuna konsolidiranoga gubitka. U istom je razdoblju prošle godine ta tvrtka imala gotovo 44 milijuna kuna dobiti. Ova kompanija je prošlog vikenda također proslavila 57. obljetnicu s "nikad mlađom i većom flotom te lošijom perspektivom na tržištu", pojasnio je Pero Kulaš, predsjednik Uprave Atlantske plovidbe.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.A što su trebali..zanemariti ove prihode….prikazati samo gubitke?
bravo, to je zbilja poslovno novinarstvo najvišeg nivoa. prikazivanje prodaje brodova je “pumpanje”, a kako onda zovete prikazivanje troškova kupnje brodova u rashodima?
Ništa novo, plaćenički novinari Poslovnog dnevnika i dalje pišu naručene članke kako bi zaradili plaće.
“Maersk izlazi iz brodarstva”
E moj Darko,samo su rekli da sljedecih pet godina nece puno ulagati u brodarstvo jer im je brodarstvo sada cini 50% kapitala,ulaganjem u naftu,busotine i portove smanji ce izlozenost u brodarstvu na 25-30%.
http://www.reuters.com/article/2012/11/19/us-maersk-shipping-idUSBRE8AI02E20121119
Uključite se u raspravu