“Gradit ćemo novi hotel unutar zadarske gradske jezgre, a Zaton dobiva nove sadržaje i kapacitete”

Autor: Marija Crnjak , 05. kolovoz 2022. u 09:11
Press Foto

Meri Matešić Sičić, predsjednica Uprave Turisthotela u prvom intervjuu nakon imenovanja govori o poslovanju i budućim planovima zadarskog hotelijera.

Iako je proljetos postavljena za predsjednicu uprave jedne od najstabilnijih hrvatskih turističkih kompanija, Meri Matešić Sičić u zadarski Turisthotel je došla u izazovnom trenutku, nakon dvije godine pandemije, usred smjene generacije u vlasničkoj strukturi tvrtke, te uoči velikog investicijskog ciklusa koji je potreban da bi se zadržala konkurentnost.

Rođena Zadranka koja je karijeru gradila u sustavu Hrvatske turističke zajednice te hotelskom sektoru, u svom prvom intervjuu od imenovanja otkriva kako je društvo prebrodilo pandemijske godine, kako ide ova sezona i koje im investicije slijede u bliskoj budućnosti.

Sezona je top tema ovih dana, kako ona izgleda u Turisthotelu?
Zadovoljni smo trenutnim rezultatima, na razini Turisthotela budući da bilježimo dobru popunjenost i u Zaton Holiday Resortu, koji ove godine obilježava 40 godina uspješnog poslovanja, kao i u Boutique Hostelu Forum, smještenom u samom centru Zadra, čijih 10 godina poslovanja također slavimo ove godine.

Što se strukture gostiju tiče, kao i dosad, u Zaton Holiday Resortu najveći broj dolazi iz Njemačke i Poljske te nama tradicionalno naklonjenih i geografski bliskih tržišta poput Austrije, Češke Republike, Slovačke i Mađarske.

Ako promatramo samo kamp bez apartmana, uz već spomenutu Njemačku i Poljsku tu su i, poznati po sklonosti kampiranju, Nizozemci te Danci.

Za razliku od Zaton Holiday Resorta, utjecaj pandemije na strukturu gostiju kod Boutique Hostela Forum bio je znatno izraženiji, pa tako ove sezone u Hostelu bilježimo visoki postotak domaćih gostiju, a uz njih tu su i nezaobilazni Nijemci, slijede gosti iz Ujedinjenog Kraljevstva, Francuske, Poljske te Italije.

Je li Turisthotel dizao cijene svojih usluga u odnosu na lani s obzirom na više ulazne troškove? Hoće li cijene pokriti rast troškova i kako će rast ulaznih cijena utjecati na profitabilnost?
Cijene za 2022. formirane su u kolovozu prošle godine kad je bilo gotovo nemoguće predvidjeti događaje koji su uslijedili, od rata u Ukrajini do svjetske energetske krize i povećane stope inflacije. U odnosu na prošlu sezonu, cijene nismo značajnije podizali, točnije podigli smo ih za, u to vrijeme, očekivanu stopu inflacije.

Trend koji primjećujemo jest i povećanje troškova radne snage što velikim dijelom pripisujemo i povećanom udjelu strane radne snage koji veže određene dodatne troškove poput smještaja i prehrane.

Osim radne snage, izazovi s kojima ćemo se zasigurno susretati i u budućnosti su volatilnost cijena na tržištu energenata te namirnica. Naravno da će spomenuti izazovi imati utjecaj na profitabilnost tvrtke, no isto tako očekujemo da će odlična zauzetost naših kapaciteta do samog kraja sezone i s tim povezani rast prihoda ublažiti aktualni trend porasta ulaznih troškova.

600

dioničara nalazi se u vlasničkoj strukturi Turisthotela

Turisthotel od ranije je poznat po niskoj zaduženosti i visokoj profitabilnosti – je li pandemija značajno utjecala na te trendove?
Za vrijeme pandemije, kamping sektor pokazao je otpornost na različite izazove i zabilježio odlične rezultate, kako kod fizičkih tako i kod financijskih pokazatelja. U Zaton Holiday Resortu u pandemijskoj 2021. ostvarili smo preko 80 posto prihoda iz 2019. koja se inače smatra rekordnom, kako za nas u Turisthotelu, tako i u hrvatskom turizmu općenito.

Kod Boutique Hostela Forum situacija je bila značajno drugačija i to ponajviše zbog ovisnosti o avio gostima te gostima iz dalekih destinacija koji su gotovo u potpunosti izostali. U ovoj sezoni i kod poslovanja Hostela očekujemo potpuni oporavak te povratak na predpandemijske rezultate. Gosti iz dalekih destinacija i dalje nisu prisutni u željenoj mjeri, no veseli činjenica da smo ih uspjeli nadomjestiti domaćim gostima te gostima s bližih tržišta.

Pandemija je značajno utjecala na poslovanje i rezultate cjelokupnog turističkog sektora u čemu ni mi nismo bili iznimka. Međutim, poslovanje Turisthotela je unatoč pandemiji zadržalo pozitivan trend i dobre poslovne rezultate te nam je cilj kroz promišljenu poslovnu politiku zadržati takav trend i u budućnosti te uz novi investicijski ciklus povećati kvalitetu i razinu usluge ali i prihode.

Kakve investicije očekujete i o čemu će one ovisiti, o novom strateškom partneru?
Nažalost, posljednje tri pandemijske godine bila su obustavljena sva značajnija ulaganja osim nužnog održavanja. Najznačajnije investicije koje smo realizirali u razdoblju neposredno pred pandemiju bile su kompletna renovacija i izgradnja novih bazena u sklopu bazenskog kompleksa te temeljita renovacija i adaptacija 184 apartmana u Zaton Holiday Resortu.

U sklopu sljedećeg investicijskog ciklusa naglasak će naravno biti na poboljšanju, odnosno podizanju kvalitete postojećih objekata, ali i izgradnji i uvođenju u poslovanje novih objekata i sadržaja u Zaton Holiday Resortu.

Osim infrastrukturnih projekata, u planu je i niz novih smještajno-ugostiteljskih te zabavnih sadržaja, koji bi se trebali realizirati u predstojećem petogodišnjem razdoblju kroz određene faze razvoja i prioritete.

Također, u planu je izgradnja gradskog hotela smještenog unutar zadarske gradske jezgre, u objektu u kojem je bilo bivše kino Pobjeda, te prenamjena Boutique Hostela Forum u hotel. Osim navedenog, tu je i izgradnja i uređenje višenamjenskog poslovnog prostora koji bi uključivao i ugostiteljske sadržaje u sklopu Športskog centra Višnjik.

Je li među investicijskim projektima i neki koji planirate prijaviti na natječaj za novac iz NPOO-a?
Imamo projekt ugostiteljsko-zabavnog centra u TN Zaton, koji je u visokoj fazi pripremljenosti i planiramo ga prijaviti.

Nop što na žalost ne možemo prijaviti, jer nije sukladno uvjetima natječaja primarno turistički sadržaj, jest infrastrukturni projekt. Radi se o uređaju za pročišćavanje otpadnih voda koji ima izravan utjecaj na očuvanje okoliša i održivost.

Možete li komentirati objave o smjeni generacija u Turisthotelu i prodaji tvrtke?
Smjena generacija predstavlja prirodni poredak u životu bilo koje organizacije, pa tako i u Turisthotelu gdje se to postupno događa već nekoliko godina. Ponosni smo da su sastavni dio menadžementa Turisthotela kolege koji su ponikli u ovoj tvrtki, prošavši u njoj različite pozicije i stječući odgovarajuća znanja i vještine.

Tvrtka prepoznaje važnost kadrova u turizmu i ugostiteljstvu te sukladno tome konstantno ulaže u razvoj vlastitih kadrova, a na kojima u konačnici počivaju i budući uspjesi tvrtke. Isto tako dio tima jesu ili će tek postati i stručnjaci koji su svoja iskustva stjecali u drugim turističkim tvrtkama, a sve kako bismo unaprijedili poslovne procese unutar Društva te svojim znanjima i vještinama doprinijeli rastu tvrtke.

Društvo Turisthotel je dioničko društvo koje broji preko 600 različitih dioničara i ponosni smo da su veći dio njih upravo sadašnji i nekadašnji zaposlenici tvrtke. Upravo kako se događa smjena generacija unutar Društva, tako se događa i prijenos i prodaja dionica pojedinih dioničara što je njihovo pravo. Kompanija je stabilna te kontinuirano bilježi rast poslovanja što u konačnici omogućuje daljnja ulaganja u širenje i modernizaciju postojeće infrastrukture.

Smjena generacije, investicijski ciklus na vratima, neizvjesnost s troškovima…izazovna vremena za ovakvu poziciju.
Nakon dugogodišnjeg iskustva rada u turističkom sektoru došlo je vrijeme za nove izazove. Vjerujem da ću svojim znanjem uspješno pridonijeti kvalitetnijem planiranju i provedbi kapitalnih investicija koje slijede u Turisthotelu, nastavku transformacije poslovanja i reorganizacije upravljanja te unaprjeđenju korporativnog upravljanja kompanije s 50 godina dugom tradicijom u djelatnosti ugostiteljstva i turizma.

Drago mi je što sam dobila priliku sudjelovati u tom procesu i što mi je ukazano povjerenje kako bismo dodatno jačali reputaciju društva te dodatno učvrstili poziciju vodeće turističke kompanije u zadarskoj regiji, koja u najvećem opsegu zapošljava domicilno stanovništvo.

Kako će na poslovanje utjecati ulazak RH u eurozonu i Schengen?
Istovremeni ulazak u eurozonu i šengenski prostor, odnosno jača integracija Hrvatske u EU, zasigurno će dodatno motivirati goste s naših emitivnih tržišta u članicama EU za dolazak u našu zemlju, ali i ojačati potražnju iz trećih zemalja. To, uz usvajanje zajedničke valute, Hrvatskoj otvara dodatne mogućnosti za rast turističkog prometa i konkurentnosti hrvatskog turizma.

Komentirajte prvi

New Report

Close