Gardenu izvoz skočio 108%, piva im ušla u Kinu, iduća meta SAD

Autor: Marija Crnjak , 24. studeni 2020. u 22:01
Nedavno su redizajnirali ambalažu i povećali joj volumen u limenkama, Foto: PD

Ekspanzija na azijska tržišta za najbolju pivovaru EU je novi iskorak.

Unatoč pandemiji koja im je preko noći blokirala HoReCa segment i festivalski biznis, zagrebačka craft pivovara The Garden Brewery, čije su dionice od proljetos uvrštene na Zagrebačkoj burzi, u prva tri kvartala 2020. uspjela je povećati ukupne prihode za 20 posto, zahvaljujući rastu izvoza koji je udvostručen u odnosu na prošlu godinu. Uz jak rast europskog izvoznog tržišta, tvrtka je u ovoj kriznoj godini uspjela ući na ogromno tržište Kine, čime otvaraju tržište prema Aziji i ekspanzija pivovare kreće i na Maleziju, Tajland, Japan i Ujedinjene Arapske Emirate.

Izaći će mnogo jači

Sljedeće godine cilj je Amerika, otkrili su nam iz pivovare sa zagrebačkog Žitnjaka koja je upravo, drugi put, osvojila zlato kao najbolja pivovara u EU, prema izboru 2,2 milijuna glasova kluba Beer 52, najvećeg pivskog kluba na svijetu. Tom O’Hara, direktor pivovare, pojašnjava kako je ova godina bila godina brzih rješenja, inovacija i pokretanja posve novih procesa. Kao i mnogima, pandemija je Gardenu preko noći zatvorila horeca tržište, kao i festivalski biznis, i morali su se okrenuti izravno potrošačima. Putem web trgovine i društvenih mreža otkrili su publiku diljem Europe koja je bila zainteresirana isprobati njihova piva kod kuće. To je otvorilo posve novi kanal prodaje, kaže O’Hara. Situaciji su se brzo prilagodili i njihovi distributeri po Europi, što im je donijelo rast izvoza u prva tri kvartala za čak 108 posto, i to je ujedno najveći generator rasta u ovoj godini.

Unatoč padu HoReCa-e i festivala, Garden je tako zahvaljujući izvozu u prva tri kvartala imao rast ukupnog prihoda za 20 posto, uz ulaganja u proizvodnju koja se udvostručila, i na Žitnjaku se sad može proizvesti 2 milijuna litara piva godišnje. Osnivač pivovare David Plant ističe da je pandemija ubrzala promjene toliko snažno, da je uvjeren da će iz ovoga izaći s mnogo jačom pozicijom. U Hrvatskoj su gubici bili jako veliki zbog pandemije, ukidanja ljetnih festivala i slabije ljetne sezone, ali i potresa, no dobru suradnju bilježe s partnerima supermarketima i očekuju dobru 2021. U sljedećoj godini Garden osim rasta izvoza u Aziji, planira istražiti mogućnosti ulaska na američko tržište. “U ove 4 godine daleko smo dogurali i vjerujem da ćemo se i u idućoj godini nastaviti dokazivati kao važna, brzorastuća, inovativna globalna craft pivovara iz Hrvatske”, zaključuje Plant.

Izlazak na azijsko tržište za kompaniju bi mogla biti nova prekretnica. Tom O’Hara pojašnjava da je azijsko tržište craft piva snažno posljednjih 10 godina, a u posljednjih nekoliko godina otvorilo je vrata najboljim pivovarama iz Europe i Amerike. Njihovi potrošači su dobro informirani i znaju što traže, a to su kvalitetni, inovativni proizvodi. Mogućnosti za Garden tamo su beskrajne.

Naprosto je planulo

“Ulazak na tako veliko i važno tržište kao što je Kina traži poprilično vremena i planiranja. Surađujemo s izvrsnim kineskim distributerom koji voli naše pivo i priču i zajedno smo prošli kroz svu logistiku, papire i propise, stekavši dobar dojam o tome koji okusi piva tamo prolaze, a koji ne. Već nakon nekoliko isporuka bilježimo značajan rast, potencijal je očito golem i nekoliko naših piva naprosto je planulo. Iduće godine planiramo neke ture i evente po Kini, suradnju s kineskim pivovarama…, jedva čekamo”, otkriva David Plant.

On je svjestan da pokretanje posla u Kini može značiti ogroman pomak za njihov biznis, no istodobno treba nastaviti s inovacijama i novim stilovima piva, te zadržati izvrsnost u vlastitim proizvodima i poslovanju.

Unutar Azije, svaka zemlja ima svoju priču, od stupnja razvoja tržišta do regulacije i ukusa potrošača, no prve naznake za mnoge od ovih zemalja su vrlo pozitivne.

Komentirajte prvi

New Report

Close