Garden gradi novu, veću pivovaru i priprema plan širenja na azijsko tržište

Autor: Marija Crnjak , 30. studeni 2021. u 06:33
Dosadašnja lokacija na Žitnjaku služila je u prvih pet godina poslovanja Garden Breweryja/M. Tironi/PIXSELL

Kompanija planira otvoriti nova tržišta u Aziji – Japan, Hong Kong, Tajvan, J. Koreja i Indija.

Programom adventa koju su organizirali u prosincu, craft pivovara The Garden Brewery oprašta se od objekta u kojem su kuhali pivo i ugošćavali događanja u prvih pet godina svog poslovanja.

Novu, značajno veću pivovaru grade također na zagrebačkom Žitnjaku, a ona će im omogućiti da utrostruče proizvodnju i postanu najveća craft pivovara u regiji te jedna od vodećih u Europi, kao i ojačati izvoz s proširenjem azijskog tržišta.

Dovršenje i preseljenje proizvodnih kapaciteta i pivnice na novu lokaciju očekuje se do kraja prvog tromjesečja 2022. godine, s instaliranim kapacitetima od 35.000 hektolitara te značajno povećanim kapacitetima maloprodajne lokacije.

Prerasli lokaciju
Direktor Tom O’Hara pojašnjava kako je Garden uz konstantan rast naprosto prerastao sadašnju lokaciju. “U zadnje dvije godine naš tim u proizvodnji odradio je zbilja izvrstan posao jer smo morali premašiti naše kapacitete, no ni to nije bilo dovoljno.

Ove godine smo zbog nedovoljnih kapaciteta morali odustajati od posla, propustivši dodatnih 30 posto prometa. Bilo je razdoblja u kojima sam morao reći prodajnom timu da aktivno ne prodaje! Bila je to neodrživa situacija koju je trebalo riješiti. Razmotrili smo više opcija za nastavak širenja na našoj trenutnoj lokaciji, ali smo došli do zaključka da moramo krenuti iznova”, pojašnjava O’Hara.

Naime, iako su nastavak monetarne ekspanzije i posljedični inflatorni pritisci, uz pucanje lanaca opskrbe, obilježili treće tromjesečje, Garden je u 2021. nastavio bilježiti rekordan rast prihoda i operativne dobiti.

U izvješću za prvih 9 mjeseci navodi se kako je Grupa The Garden Brewery, koju čine tvrtke The Bird (pivovara), Yellow Submarine (burgeri) te Lula (festivalqski biznis), ostvarila ukupan prihod od 89 milijuna kuna (dvostruko više nego 2020), uz operativnu dobit u iznosu od 16,2 milijuna kuna.

Rast segmenta craft piva bio je 51,24 posto, a zahvaljujući dovršetku procesa digitalizacije, od online prodaje imali su 27,8 milijuna kuna prihoda. Kako se navodi u izvješću Grupe, ulaganje će omogućiti daljnji iskorak na inozemna tržišta te mogućnost pregovaranja značajno većih ugovora.

Širenje će financirati kombinacijom vlastitih sredstava i povoljnog kreditnog zaduženja. Visinu investicije još ne žele otkriti.

Objekt za 10 godina
“Gradimo objekt koji će, nadamo se, izdržati test vremena za sljedećih 10 godina. Mnogo ulažemo i u naš proizvodni i prodajni prostor, prvenstveno kako bismo stvorili craft pivovaru koja će se isticati kao jedna od najboljih u Europi.

Naš prodajni prostor i vrt pružit će korisničko iskustvo koje će biti potpuno jedinstveno za ovu regiju i odlična reklama za Zagreb”, pojašnjava nam O’Hara.

Što se tiče veličine, Garden je i dalje craft pivovara srednjeg ranga, ali nakon širenja žele biti najveća craft pivovara u regiji južne i središnje i istočne Europe, te u gornjem rangu craft pivovara u Europi, gdje su se već etablirali kao jedan od važnih igrača u biznisu.

Proširenje kapaciteta stvara i nove prilike za izvoz. Garden sada izvozi na preko 30 različitih tržišta. U Aziji trenutno prodaju u Kinu, Maleziju i Emirate. Hrvatsko domaće tržište čini blizu 30 posto udjela u prihodu, što planiraju zadržati u idućoj godini, što znači dodatan rast.

“Naša strategija za Aziju za sljedeću godinu jest rast ovih tržišta uz otvaranje dodatnih, kao što su Japan, Hong Kong, Tajvan, Vijetnam, Južna Koreja i Indija. Ovisno o pandemiji, nadamo se da ćemo krenuti u tom smjeru.

Iako su ovo udaljena tržišta i ponekad predstavljaju logistički izazov za prodaju, vjerujemo da smo samo zagrebali površinu onoga za što smo tamo sposobni”, kaže O’Hara. 

Komentirajte prvi

New Report

Close