FOTO: U ovoj tvornici nastaje adut Podravke za osvajanje Kine

Autor: Marta Duić , 11. lipanj 2015. u 22:01
Foto: Žarko Bašić / Pixsell

Podravka sprema iskorak na jedno od najvećih svjetskih tržišta, no zbog njegove specifičnosti strategija se kroji oprezno.

Podravka, jedina hrvatska tvrtka s predstavništvom u Kini, jednoj od najjačih ekonomskih sila svijeta i ogromnom prodajnom tržištu, najavila je kako ga planira osvojiti ciljanim proizvodima. Iako se već zna da u Kinu idu kategorije dječje hrana brenda Lino, još nije poznato što će od tog bogatog asortimana točno biti na policama kineskih trgovačkih lanaca.

“Imali smo cijelu kinesku delegaciju u Koprivnici, a ja sam im bio domaćin. Imali su priliku degustirati naše proizvode, probali su Čokolino kao naš brend te Lješnjak Čokolino. Za njih su to bila potpuno nova stvar. Neobično im je jer se s takvim proizvodima još nisu susreli, a posebno im je bilo interesantno što je ta pahuljica vrlo jednostavna za pripremu, samo se umiješa”, kaže Zoran Smokrović, direktor Tvornice dječje hrane i kremnih namaza.

Smokrović naglašava kako je Podravki to veliko tržište i više nego zanimljivo, no s takvim poslovnim potezima i širenjem treba ići polako i promišljeno jer je riječ o doista specifičnom tržištu. Poručuje kako su im, kada su bili u obilasku, prezentirani i Lino kremni namazi, ali hoće li i njih tako dobro prihvatiti kao asortiman Lino dječje hrane zasad mogu samo nagađati. “Probali su i naš Rižolino koji im se jako svidio˝, kroz smijeh kaže Smokrović aludirajući na ljubav Kineza prema riži.

 

70 posto

proizvodnje u ovoj tvornici odnosi se na Čokolino

Podravka je više od 20 godina pokušavala ući na kinesko tržište, no shvatila je da bez pokazivanja ozbiljnosti i fizičke prisutnosti u samoj Kini to jako teško prolazi ili je nemoguće. Podravkino predstavništvo u Kini je otvoreno 13. siječnja ove godine, a zbog komplicirane registracije potrebne dozvole za rad dobili su tri mjeseca kasnije.

Čokolino je ipak glavni

Smokrović je, pričajući o proizvodnji tvornice dječje hrane i kremnih namaza, potvrdio ono što svi znaju, Čokolino je i dalje glavni proizvod Lino brenda. Kaže kako Čokolino čini 70 posto proizvodnje tvornice, a uz njega tu su i Lješnjak Čokolino, Keksolino, Frutolino, Karamelino te Rižolino. Također ovo je tvornica u kojoj se proizvode i žitarice za doručak ,Čokolešnik. Još jedan dugogodišnji tržišni lider izlazi odavde, čokoladi kremni namaz Linolada.

“Kod nas ovdje dolazi već gotova receptura po kojoj mi proizvodimo, a sektor Razvoja proizvoda prati trendove, targetira tržišta, prate konkurenciju i finaliziraju nove proizvode. Primjerice za ulazak na kinesko tržište morali su detaljno proučiti njihove prehrambene navike”, pojašnjava Smokrović.

Naglašava kako u ovu tvornicu dolazi već gotov i definiran proizvod i točno se zna unutar kojeg Podravkinog brenda će ući. Prije samog izlaska proizvoda na tržište, poručuje Smokrović, sve mora biti detaljno i dobro tempirano, a sektor marketinga mora obaviti čitavu tu pozadinsku priču. Na pitanje o novim proizvodima koji bi mogli osvanuti na policama trgovačkih lanaca odgovorio je “u rukavicama”: ˝Kod nas se uvijek nešto sprema˝.

Tvornica dječje hrane i kremnih namaza zapošljava 90-ak radnika koji rade u tri smjene. Mjesečno se proizvede 500 tona dječje hrane i 150 tona kremnih namaza.Smokrović kaže kako je Podravka s dječjom hranom i asortimanom kremnih namaza lider na prostorima bivše Jugoslavije i kontinuirano nastavlja sa širenjem naneosvojena tržišta.

Posebno je ponosan na to što su i prije ulaska Hrvatske u EU uveli sve europske standarde u proizvodnju, a kako je riječ o vrlo strogim kriterijima uspjeh na europskom tržištu za njega je posebno značajan. “Postoji taj dobar imidž Podravke koji se trudimo zadržati, a da bi taj cilj ostvarili, moramo biti prisutni, stvoriti naviku kod kupaca i dokazati kako hrvatski proizvodi doista i jesu kvalitetni. Prisutni smo u Americi, Kanadi, Švedskoj, Australiji, Njemačkoj… Osvajamo tržišta jer se jedino tako radi dobar posao˝, zaključuje Smokrović. 

Komentirajte prvi

New Report

Close