U jesen 2011. godine, na jednom od najprestižnijih svjetskih salona automobila u Frankfurtu, među divovima poput Mercedesa, BMW-a i Ferrarija, stajao je automobil koji je prkosio logici. Bio je to Rimac Concept_One, električni hiperautomobil stvoren u Svetoj Nedelji, u zemlji koja do tada nije imala automobilsku industriju. Pored njega stajao je njegov tvorac, 23-godišnji Mate Rimac, čija je vizija bila jednako smiona kao i performanse automobila. Početni dani bili su obilježeni ogromnim izazovima: nedostatkom kapitala, nepostojanjem lanca dobavljača i manjkom iskusnih inženjera u Hrvatskoj. Tvrtka je godinama plesala na rubu bankrota, no Rimac je odbio ponude koje su uvjetovale preseljenje proizvodnje na Bliski istok, odlučan u namjeri da dokaže kako je vrhunsku tehnologiju moguće stvoriti u Hrvatskoj.

Nakon što je Concept_One dokazao što je moguće, Rimac je podigao ljestvicu još više. Na Ženevskom salonu automobila 2018. godine predstavljen je Concept_Two, koji je kasnije preimenovan u Nevera, prema iznenadnoj i snažnoj mediteranskoj oluji. Nevera nije bila samo evolucija, već revolucija. S nevjerojatnih 1914 konjskih snaga, ubrzanjem od 0 do 100 km/h za samo 1,85 sekundi i srušenih više od 27 svjetskih rekorda, Nevera je redefinirala pojam hiperautomobila. Za razliku od prvijenca, Nevera je od početka razvijana kao globalni proizvod, što je zahtijevalo iscrpan proces homologacije koji je uključivao 18 prototipova i čak 45 testova sudara. Ovaj beskompromisni pristup kvaliteti i sigurnosti bio je jasan signal da Rimac više nije samo entuzijast iz garaže, već ozbiljan igrač koji postavlja nove industrijske standarde.
Vrhunac poslovnog puta dogodio se u srpnju 2021. godine, kada je objavljena vijest koja je odjeknula svijetom: Rimac Automobili spajaju se s legendarnim francuskim proizvođačem Bugatti u novu tvrtku, Bugatti Rimac. U toj novoj strukturi, Rimac Grupa postala je većinski vlasnik s 55% udjela, a Mate Rimac preuzeo je poziciju izvršnog direktora. Dečko iz Livna, koji je započeo u garaži u Svetoj Nedelji, postao je čelnik jedne od najekskluzivnijih automobilskih marki u povijesti. Istovremeno, poslovanje s komponentama izdvojeno je u zasebnu tvrtku, Rimac Technology, koja je danas Tier 1 dobavljač za globalne divove poput BMW-a, potvrđujući svoju poziciju tehnološkog lidera neovisnog o proizvodnji vlastitih automobila.

Danas, trinaest godina nakon debija u Frankfurtu, Rimac Grupa zapošljava preko 2000 ljudi i posluje iz svog novog, najsuvremenijeg kampusa vrijednog 200 milijuna eura, koji objedinjuje istraživanje, razvoj i proizvodnju. Vizija se nastavlja širiti predstavljanjem prvog Bugattija razvijenog pod Rimčevim vodstvom, modela Tourbillon, ali i ulaskom u nove segmente poput razvoja Verne autonomnih robotaksija.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu