FlixBus je sa svojim partnerima podigao standarde na hrvatskom tržištu

Autor: Promo , 11. listopad 2021. u 22:00
Ante Grbeša, Direktor FlixBus CEE South regije/PD

U drugoj godini pandemije tržišne prilike su se značajno popravile, i vratili smo se na razinu od 70 posto broja putnika koji smo prevezli u rekordnoj 2019.

Jedan od zapaženijih panela na nedavno održanom Weekend Media Festivalu bio je onaj pod naslovom “Što te ne ubije te ojača – poslovanje u izazovnim vremenima”, na kojem su ugledni gospodarstvenici i ekonomisti podijelili svoja razmišljanja o tome koliko je COVID promijenio ekonomiju, način rada i poslovanja.

Jedan od sudionika tog panela bio je Ante Grbeša, prvi čovjek FlixBus CEE South regije i direktor istoimene tvrtke sa sjedištem u Zagrebu. Na panelu, u kojem su sudjelovali još guverner HNB-a Boris Vujčić, predsjednik Uprave Dalekovoda Tomislav Rosandić i član Uprave Algebre Hrvoje Balen, Grbeša je podijelio iskustva FlixBusa u pandemiji.

Koliko je pandemija promijenila vaše poslovanje i koje ste lekcije izvukli iz nje?

Promet je bio jedan od sektora koji je na samom početku pandemije, zabranom kretanja, bio među najteže pogođenima. Međutim, nema smisla kukati, preživjeli smo i prevladali izazove. I druge industrije bile su pogođene, primjerice ugostiteljstvo, kod kojeg se na neki način posljedice najdulje vuku.

U drugoj godini pandemije tržišne prilike su se značajno popravile, i vratili smo se na razinu od 70 posto broja putnika koji smo prevezli u rekordnoj 2019., uz povratak putnika koji dolaze s ključnih međunarodnih tržišta poput Njemačke ili Italije.

Najvažnija lekcija pandemije zasigurno se odnosi na održivost i uspješnost rada na daljinu. To je nešto što je prije pandemije željelo možda 15 posto zaposlenika, a danas čak njih 50 posto želi barem povremenu mogućnost rada od kuće.

Rad na daljinu je učinkovit, a mi Hrvati osim digitalnih alata imamo pamet, znanje i iskustvo, što potvrđuje i činjenica da je ponovno pokretanje marketinških aktivnosti za tržište Sjedinjenih Američkih Država suportirao i vodio hrvatski marketinški tim iz Zagreba..

Jeste li razmišljali o potpunom prelasku na rad na daljinu i ukidanju ureda?

Nikako, to ne bi bilo dobro za koheziju zaposlenika, međuljudske odnose, a i dio zaposlenika zaista želi raditi iz ureda. u FlixBusu imamo tradiciju sastanaka svih zaposlenih koju smo zbog pandemije bili privremeno prilagodili i prebacili na MS Teams platformu.

Moram priznati da je prvi takav sastanak u uredu, u živo koji smo održali nakon duljeg prekida bio jako emocionalan za mene, a i za mnoge druge zaposlenike. Taj ljudski dodir ne može nadomjestiti nikakva tehnologija i zato nam je ured ipak potreban.

Puno se govori o disruptorima, kompanijama koje mijenjaju tržišta koristeći njihove nedostatke i razmišljajući izvan okvira. Jesu li to prazne priče ili stvaran poslovni model?

I mi smo disruptor u našoj industriji. Prisjetite se samo kako je izgledalo tržište autobusnog prijevoza prije dolaska FlixBusa. Mi smo u suradnji s našim partnerima, redom vodećim hrvatskim prijevoznicima, postavili nove visoke standarde. Oni se velikim dijelom odnose upravo na ono što je korisnicima usluga najočitije – besplatan prijevoz jednog komada prtljage, veći razmak među sjedalima, besplatan internet u svim autobusima, utičnica za punjenje mobilnih uređaja pored svakog sjedala.

Međutim, nije stvar samo u udobnosti. Naši standardi ispod kojih ne idemo su puno stroži od zakonom propisanih i na području sigurnosti. Među ostalim, postavljamo strožu granicu dobi autobusa, a vozači naših partnera moraju se odmarati više te imaju kraće smjene od zakonom propisanih maksimuma.

Sve to daje doprinos sigurnosti, udobnosti i zadovoljstvu putnika. Drago mi je vidjeti da smo donijeli promjenu cijeloj industriji, te je i konkurencija počela polako usvajati neke od naših standarda, to je u konačnici dobro za tržište i dobro za sve korisnike usluga.

Kad je o korisnicima usluga riječ, kako oni gledaju na vaše poslovne politike?

Svakako se promijenio i mentalitet putnika u autobusnom prijevozu. Korisnik usluge autobusnog prijevoza sada očekuje mogućnost kupovine karte na mjestu i na način koji njemu odgovara – sve češće to znači online, iz vlastitog doma, ali i na brojnim prodajnim mjestima koja nisu kolodvori, primjerice kioscima.

Osim toga, korisnik očekuje da kartu može pokazati vozaču na zaslonu mobitela, da može pratiti u aplikaciji gdje se autobus trenutno nalazi i još mnogo toga što mu je omogućio upravo FlixBus.

New Report

Close