Evo koliko su hrvatske turističke kompanije spremne uložiti čim pandemija posustane

Autor: Marija Crnjak , 01. prosinac 2020. u 15:15

Hrvatska turistička industrija je optimistična, vlada mišljenje da bi se u 2021. godini moglo realizirati oko 60-70 posto prometa 2019. godine.

Hrvatske turističke kompanije imaju spremne projekte za ulaganje ukupne vrijednosti 25 milijardi kuna, koji se mogu realizirati u idućih 5 godina, i to u četiri segmenta, zeleni turizam, digitalizaciju, rekonstrukciju smještaja i infrastrukturu. Velika pomoć u realizaciji se očekuje iz fondova Europske unije, a realizacija može krenuti čim se počne nazirati kraj pandemije i normalizacija poslovanja turističke industrije, otkrio je Željko Kukurin, predsjednik uprave Valamar Riviere na kongresu hotelijera u utorak. Kongres se po prvi put održava u poluvirtualnom izdanju, a glavni fokus sudionika je povratak hrvatskog i globalnog turizma nakon pandemije, što je postalo izgledno s najavama registracije cjepiva protiv koronavirusa. Kongres je otvorila ministrica Nikolina Brnjac, podsjetivši da je Vlada upravo jučer predstavila novi paket pomoći poduzetnicima vrijedan 2,1  milijarde kuna. “Pokrenuli smo izradu novog programa dodjele državnih potpora sektoru turizma i povezanim djelatnostima, kojeg ćemo uskoro uputiti na odobrenje Europskoj Komisiji, potom na usvajanje Vladi”, izjavila je Brnjac.

Hrvatska turistička industrija je optimistična, vlada mišljenje da bi se u 2021. godini moglo realizirati oko 60-70 posto prometa 2019. godine, nakon 2020. u kojoj smo na razini godine dosegnuli oko 50 posto prometa. Investicije će se pokrenuti kad i promet, Valamar na 12-24 mjeseca odgađa svoju najveću investiciju u hotel Pinea vrijedan 100 milijuna eura. Velike nade polažu u cjepivo.

“Najbrži povratak turista očekuje Istra i općenito sjever zemlje, Zagreb bi mogao živnuti na jesen 2021., a sporije će ići povratak juga i istoka zemlje, odnosno aviodestinacije. Mi u idućoj godini očekujemo napraviti oko 70 posto lanjskog prometa. Cjepivo je trenutno jedina čvrsta točka za koju se možemo uhvatiti, no pitanje je kako će ići realizacija. Unatoč tome, uvereni smo da će 2021. biti bolja od 2020, izjavio je predjednik uprave Maistre Tomislav Popović.

Hotelijeri su svjesni da će se i u idućoj godini raditi puno improvizacija, planovi će se raditi u hodu, bit će puno last minutea, no u ovoj godini puno je toga naučeno i implementirano u poslovanje i bit će manje iznenađenja.

“Za nas bi bilo jako dobro da epidemiološka slika bude povoljna od sredine veljače, kako bi mogli gostima poručiti da smo sigurna destinacija i početi s radom za Uskrs. Ne bi trebalo biti iznenađenja, jer smo u ovoj godini uveli mnoga rješenja veana uz sigurnost koja bi inače pričekala nekoliko godina, od digitalne priva gostiju do boljih standarda čišćenja i higijene, kojih se hotelska industrija i inače strogo držala”, kazao je Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma (HUT). Predsjednici uprava najvećih turističkih kompanija u zemlji, Valamara i Maistre, potvrdili su da u njihovim objektima nije bilo zaraze koronavirusom, iako su bili dobro popunjeni u sezoni. “To je nešto što moramo komunicirati našim gostima i u sljedećoj godini”, smatra Kukurin.

Komentirajte prvi

New Report

Close