Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Eurokod se protiv recesije bori recikliranjem novčanica

Autor: Miho Dobrašin
10. ožujak 2009. u 22:00
Podijeli članak —

Unatoč krizi, Eurokod najavljuje nova zapošljavanja i nastavak rasta prihoda po stopi većoj od deset posto

Nervozno pretražujete džepove tražeći spasonosnu kovanicu za produženje parkinga, ali kovanice nigdje. Vaša je nervoza dodatno pojačana, jer ne možete uplatiti niti listić na kladionici, a baš ste imali “onaj” nepogrešivi osjećaj za dobitak. Osim toga, konačno ste bili spremni udijeliti i koju kunu nesretnom prosjaku u kvartu. Međutim, sada otpada i takva mogućnost. Slične svakodnevne poteškoće sa sitnim novcem uskoro bi mogle postati prošlost u Hrvatskoj, poručuju iz zagrebačkog Eurokoda. Naime, iz te su tvrtke nedavno bankama ponudili uređaj za izdavanje kovanica u rolama čime bi, ukoliko bankari prepoznaju važnost ovog proizvoda, Hrvatska postala prva zemlja u ovom dijelu Europe sa bankomatima za kovanice.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Nova lokacija
Osim stroja koji bi mijenjao papirnate novčanice ili samo izbacivao kovanice, Eurokod financijašima nudi niz novih tehnologija nužnih za povećanje produktivnosti i sigurnosti obavljanja poslovnih procesa. I kako to obično biva, na nove proizvode banaka, posebno tehnološke prirode, brzo se prilagođavamo ne razmišljajući previše o njima. A još manje o njihovim proizvođačima i distributerima. Tu i tamo, nakon prepada na poslovnicu, loše usluge banke, ili jednostavno običnom šetnjom nekim od gradova razvijenih zemalja, pomislimo da možda postoji netko tko pokušava uvjeriti financijaše na nužnost tehnoloških promjena. Gotovo neprimjetno, u jednom novozagrebačkom kvartu, smješteno je sjedište Eurokoda. “To će se promijeniti. Pripremamo se za preseljenje tvrtke na novu lokaciju, a dovršetak pripremnih aktivnosti očekujemo u prvoj polovici ove godine”, kaže Anđelko Pisačić, vlasnik i direktor poduzeća Eurokod. Da je mnogo simbolike u njihovoj lokaciji potvrđuju i dosadašnji rezultati, odnosno dvoznamenkasti rast prihoda zadnjih godina, što je malopoznato i u poslovnim krugovima. To i ne bi bilo nešto posebno da još bolje rezultate Pisačić ne očekuje u kriznoj, recesijskoj godini. “U skladu s brojem planiranih projekata do kraja 2009. godine povećat ćemo broj zaposlenika za 25 posto”, naglašava prvi čovjek Eurokoda, tvrtke koja trenutno ima zaposleno 30 ljudi. Naglašava kako je s obzirom na širinu poslovnih rješenja, broj poslovnih partnera i klijenata, osigurana dugoročna stabilnost te nesmetano poslovanje tvrtke u doba krize. “U dugogodišnjem poslovanju kompanija je uglavnom bila orijentirana na bankarsku i uredsku opremu, gdje je postigla značajne poslovne rezultate i postala tržišni lider. U zadnjih nekoliko godina sve značajniji segment u poslovanju tvrtke zauzima sigurnosna oprema”, ističe Pisačić. Suradnja s poznatim međunarodnim proizvođačima opreme, uredskih i sigurnosnih rješenja, poput primjerice DeLaRue, Scan Coin-a, CTS-a, HESS-a, Q-Matic-a s jedne te Hrvatske narodne banke, Fine, poslovnih banaka i brojnih trgovačkih centara s druge strane, kojima se distribuiraju i ugrađaju nove tehnologije, omogućila je Eurokodu rast koji je doveo i do iskoraka na inozemna tržišta.

Nervozno pretražujete džepove tražeći spasonosnu kovanicu za produženje parkinga, ali kovanice nigdje. Vaša je nervoza dodatno pojačana, jer ne možete uplatiti niti listić na kladionici, a baš ste imali “onaj” nepogrešivi osjećaj za dobitak. Osim toga, konačno ste bili spremni udijeliti i koju kunu nesretnom prosjaku u kvartu. Međutim, sada otpada i takva mogućnost. Slične svakodnevne poteškoće sa sitnim novcem uskoro bi mogle postati prošlost u Hrvatskoj, poručuju iz zagrebačkog Eurokoda. Naime, iz te su tvrtke nedavno bankama ponudili uređaj za izdavanje kovanica u rolama čime bi, ukoliko bankari prepoznaju važnost ovog proizvoda, Hrvatska postala prva zemlja u ovom dijelu Europe sa bankomatima za kovanice.

Nova lokacija
Osim stroja koji bi mijenjao papirnate novčanice ili samo izbacivao kovanice, Eurokod financijašima nudi niz novih tehnologija nužnih za povećanje produktivnosti i sigurnosti obavljanja poslovnih procesa. I kako to obično biva, na nove proizvode banaka, posebno tehnološke prirode, brzo se prilagođavamo ne razmišljajući previše o njima. A još manje o njihovim proizvođačima i distributerima. Tu i tamo, nakon prepada na poslovnicu, loše usluge banke, ili jednostavno običnom šetnjom nekim od gradova razvijenih zemalja, pomislimo da možda postoji netko tko pokušava uvjeriti financijaše na nužnost tehnoloških promjena. Gotovo neprimjetno, u jednom novozagrebačkom kvartu, smješteno je sjedište Eurokoda. “To će se promijeniti. Pripremamo se za preseljenje tvrtke na novu lokaciju, a dovršetak pripremnih aktivnosti očekujemo u prvoj polovici ove godine”, kaže Anđelko Pisačić, vlasnik i direktor poduzeća Eurokod. Da je mnogo simbolike u njihovoj lokaciji potvrđuju i dosadašnji rezultati, odnosno dvoznamenkasti rast prihoda zadnjih godina, što je malopoznato i u poslovnim krugovima. To i ne bi bilo nešto posebno da još bolje rezultate Pisačić ne očekuje u kriznoj, recesijskoj godini. “U skladu s brojem planiranih projekata do kraja 2009. godine povećat ćemo broj zaposlenika za 25 posto”, naglašava prvi čovjek Eurokoda, tvrtke koja trenutno ima zaposleno 30 ljudi. Naglašava kako je s obzirom na širinu poslovnih rješenja, broj poslovnih partnera i klijenata, osigurana dugoročna stabilnost te nesmetano poslovanje tvrtke u doba krize. “U dugogodišnjem poslovanju kompanija je uglavnom bila orijentirana na bankarsku i uredsku opremu, gdje je postigla značajne poslovne rezultate i postala tržišni lider. U zadnjih nekoliko godina sve značajniji segment u poslovanju tvrtke zauzima sigurnosna oprema”, ističe Pisačić. Suradnja s poznatim međunarodnim proizvođačima opreme, uredskih i sigurnosnih rješenja, poput primjerice DeLaRue, Scan Coin-a, CTS-a, HESS-a, Q-Matic-a s jedne te Hrvatske narodne banke, Fine, poslovnih banaka i brojnih trgovačkih centara s druge strane, kojima se distribuiraju i ugrađaju nove tehnologije, omogućila je Eurokodu rast koji je doveo i do iskoraka na inozemna tržišta.

Izvršni direktor Zoran Hunjak ističe da je u tijeku proces prilagođavanja bankarskog tržišta smjernicama Hrvatske narodne banke, što uključuje optimizaciju cijelog lanca obrade gotovog novca. “Primjerice, uvode se uređaji za recikliranje novčanica (TCR) na šalterima banaka koji znatno smanjuju trošak distribucije gotovog novca u sustavu, istovremeno povećavaju sigurnost, olakšavaju i ubrzavaju rad, te također smanjuju opterećenja šalterskih djelatnika”, objašnjava Hunjak pokazujući nam strojeve kakvi su već odavno u funkciji na razvijenim zapadnoeuropskim tržištima. On napominje kako količina gotovog novca raste iz godine u godinu i to po stopama većim od 10 posto te da se u Hrvatskoj u optjecaju nalazi oko 130 milijuna komada novčanica ukupne vrijednosti preko 15,2 milijarde kuna. “Zanimljivo je reći kako prosječni životni vijek papirnate novčanice kuna iznosi otprilike godinu i pol, dok je za kovanicu prosječan rok korištenja kreće oko 20 godina”, kaže Hunjak, dodajući da ti podaci dovoljno govore kako sustav gotovog novca zahtijeva konstantno uvođenje novih tehnologija i znanja u poslovne procese kako bi se cjelokupni trošak obrade i distribucije gotovog novca učinio efikasnijim i jeftinijim.

Kupnja strojeva
Kako ističu odgovorne osobe iz Uprave tvrtke, kontinuirano uvođenje novih tehnologija, redizajn poslovnih procesa i stvaranje dodatnih vrijednosti od presudne je važnosti kako za banke tako i za ostale kompanije na tržištu, uključujući i sam Eurokod. A da bi se uopće moglo raditi na novim tehnologijama potrebni su educirani ljudi koje je često teško naći na tržištu. “Menadžment tvrtke ponosan je na svoje djelatnike koji u svakodnevnom kontaktu sa klijentima pridonose uspjehu Eurokoda i ostvarenju njegovih poslovnih rezultata”, naglašava mladi rukovoditelj. Jedan od razloga uspjeha vidi upravo u ulaganju u nova znanja i vještine kod zaposlenika na školovanjima u zemlji i inozemstvu.U Eurokodu se nadaju da će potrebu za dodatnim tehnologijama kao i redizajnom poslovnih procesa potvrditi neke financijske institucije već ovih dana, budući da se vode razgovori o kupnji novih strojeva. Banke nakon prošlogodišnjeg profita od čak 4,6 milijardi kuna zasigurno nemaju valjano opravdanje za odustajanje od osuvremenjivanja poslovanja. I dok smanjenja naknada i kamata nisu nimalo izgledna, uređaji za recikliranje novčanica i bankomat za kovanice možda bi ipak mogli osvanuti u Hrvatskoj. Tome se jednako nadaju i prosjak u kvartu i nezaposleni radnik koji bi mogao pristupiti ekipi Eurokoda.

Razvoj tvrtke

Širenje u regiju
U proteklih 15 godina, koliko Eurokod postoji, tvrtka se preuzimanjima drugih kompanija proširila u Sloveniju, Makedoniju, Bosnu i Hercegovinu, Srbiju te Crnu Goru.

Domaće tržište
U državama u regiji Eurokod danas posluje preko povezanih poduzeća. Ipak, kako kažu čelni ljudi tvrtke, u ovom trenutku fokusirani su prije svega na domaće tržište.

Autor: Miho Dobrašin
10. ožujak 2009. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close