Grupacija putničkog prometa Hrvatske gospodarske komore u pismu premijerki Jadranki Kosor traži što hitniju isplatu duga od 20 milijuna kuna. Toliko je Ministarstvo regionalnog razvoja, šumarstva i vodnog gospodarstva dužno prijevozničkim tvrtkama koje su u prvih šest mjeseci prevozile učenike srednjih škola.
Popust za đake
Između dva i tri milijuna kuna za prijevoz učenika autobusnim poduzećima dužne su još neke županije koje nisu s područja od posebne državne skrbi. Berislav Saraja iz Čazmatrans Nove i voditelj Grupacije smatra najgorom varijantom zajedničku tužbu prijevoznika zbog neisplate duga nastalog zato što nadležno Ministarstvo nije doznačilo općinama s niskim prihodima novac za subvencije prijevoznicima. “Od nas se traži da snizimo cijene prijevoza, iako je to izravno zadiranje u naše prihode”, govori Saraja u ime stotinjak članica Grupacije. Pritom Saraja misli i na premijerkin nedavni poziv autoprijevoznicima da pokušaju smanjiti cijene. Tada je Jadranka Kosor obećala da će se osobno potruditi da se riješi problem enormno visokih cijena prijevoza učenika u Slavoniji i Baranji čije mjesečne karte putnike dođu više od tisuću kuna. U više od stotinu općina u Hrvatskoj prijevoznicima se sufinancira cijena karte između 10 i 50%. Poduzeća na osnovnu cijenu karte daju đački popust od 10 do 30%, tumači Saraja. Općine sudjeluju od 10 do 25%, a županije od 10 do 50%. Grad Zagreb je najizdašniji i prijevoz za srednjoškolce autobusima i tramvajima je besplatan. Zagrebačka županija daje za prijevoz 50% naknade, dok njezine općine još od 5 do 25%. Saraja priznaje da je prijevoz autobusima skuplji no podsjeća na skupo gorivo. Spominje i nelojalnu konkurenciju kod taksi prijevoznika te stroge pravilnike o prijevozu djece autobusima.
Europski standardi
Na drugom poslovnom susretu prijevoznika u putničkom prometu održanom u Šibenikuprošli tjedan, Saša Šolman iz Presečki grupe iz Krapine, predstavio je elaborat o troškovima poslovanja u autobusnom prijevozu i izračun najniže cijene. Šolman kaže da je to učinjeno upravo zbog nelojalne konkurencije te krive percepcije javnosti te dodaje kako je nužno primijeniti europske metode u cijeni karata.
Ukratko
Sufinanciranje do 50 posto
U Hrvatskoj se autobusnim prijevoznicima sufinancira cijena karata za učenike između 10 i 50%. Kompanije daju đački popust od 10 do 30%, općine sudjeluju od 10 do 25%, a županije od 10 do 50%. Grad Zagreb je najizdašniji i osigurao je besplatan prijevoz za srednjoškolce autobusima i tramvajima. Zagrebačka županija daje za prijevoz 50% naknade, a općine još od 5 do 25%.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu