Podravkina neto dobit 66,4 milijuna eura, godišnji skok od 35 posto

Autor: Poslovni.hr , 28. veljača 2024. u 22:00
Foto: DAVOR PUKLAVEC/PIXSELL

Prihodi prehrambenog segmenta veći šest posto, dok farmaceutika bilježi 10,5 posto rasta.

Podravka je prošle godine ostvarila neto dobit od 66,4 milijuna eura. Riječ o rastu od 17,3 milijuna eura ili 35,3 posto u usporedbi s 2022. godinom. Od toga, prihod od prodaje iznosi 713,8 milijuna eura, sedam posto više, odnosno 46,7 milijuna eura u odnosu na prethodnu godinu.

Iz Podravke su priopćili kako su prihodi u prehrambenom segmentu porasli šest posto i dosegli 553,7 milijuna eura, a prihodi farmaceutskog biznisa Belupa porasli 10,5 posto, na 160,2 milijuna eura. Dionica Podravke u ranim prijepodnevnim satima na Zagrebačkoj burzi bila je najtrgovanija vrijednosnica s 226 milijuna eura prometa, a cijena joj je pala 1,85 posto.

713

milijuna eura iznosili su lanjski prihodi od prodaje

Širenje poslovanja
“U okruženju u kojem smo i dalje bili suočeni s rastom troškova sirovina i povišenom inflacijom, održali smo snažan ritam lansiranja novih proizvoda, investiranja u tehnologiju i povećanje efikasnosti proizvodnje, ali i investiranja u povećanje plaća. Osobito sam zadovoljna poslom koji je obavljen u širenju poslovanja i povećanju profitabilnosti na inozemnim tržištima, točnije u zapadnoj i srednjoj Europi.

Neto plaća radnika Podravke za prosinac 2023. bila je prosječno oko 19 posto veća nego za prosinac 2022. Uspjeli smo imati rast plaća veći od inflacije, ali i ispraviti brojne nepravde u odnosima plaća koje su radnike Podravke mučile godinama”, poručila je Martina Dalić, predsjednica Uprave Podravke.

Podravka ima proizvodne pogone u četiri zemlje, aktivna podružnice u njih 16, a proizvodi se izvoze u više od 60 zemalja svijeta. Lani se, navode iz Podravke, u segmentu prehrane intenzivno radilo na širenju poslovanja, a fokus je bio na tržištima srednje Europe, Njemačke i Austrije.

Dok je na tržištima Poljske, Češke i Mađarske ukinuta prodaja slabije profitabilnog dijela asortimana, redefinirani su odnosi s brojnim kupcima tako da je cjenovna politika usklađena s onom u Hrvatskoj i zapadnoj Europi. Na tržištu Njemačke napušten je dosadašnji model distribucije te je Podravka sama preuzela prodaju i distribuciju prema velikim trgovačkim lancima, dok su za ostale kupce ugovoreni novi distributeri.

Investirali 69 milijuna eura

Investicije koprivničke kompanije prošle godine dosegle su 69 milijuna eura, što je rast od 31 posto na godišnjoj razini.

Milijunske investicije
Investicije su lani dosegle 69 milijuna eura, što je rast od 31 posto na godišnjoj razini. Od kada je 2021. započeo investicijski ciklus, već je uloženo gotovo 150 milijuna eura u modernizaciju, uvođenje novih tehnologija i digitalizaciju, podizanje efikasnosti i energetske učinkovitosti, kao i daljnje unapređenje uvjeta rada.

Iz Podravke su podsjetili kako su lani usvojene dvije strategije bitne za daljnji razvoj. Jedna je Strategija održivog poslovanja grupe do 2030. i Nutritivna strategija do 2027. godine. Podravkine dionice ostvarile su tako prošle godine rekordni rast: cijena dionici porasla je gotovo 94 posto, na 163 eura. Nakon objave rezultata dionicom se trgovalo po 159 eura.

Komentirajte prvi

New Report

Close