Domaće blogerice postale novo pogonsko gorivo modne industrije

Autor: Marta Duić , 23. travanj 2016. u 10:03
Viktorija Druško

Društvene mreže danas su odlične platforme za predstavljanje brenda, a modne blogerice koje imaju mnogo pratitelja tako su postale izuzetno utjecajne u svijetu mode.

Po uzoru na strane kolegice, domaće modne blogerice koje stoje iza blogova Click4Chic, Fashionrocks, Blue Turpentin i Psychocouture su zahvaljujući svojoj upornosti izgradile prepoznatljivost i otvorile si put u modni svijet kroz suradnje s mnogim domaćim i inozemnim brendovima. Matea Frajsberger, apsolventica Pravnog fakulteta čiji je blog Click4Chic krenuo početkom 2012. , pokrenula ga je kako bi dijelila stvari koje voli s drugima. U početku je to bio samo hobi, a trebalo joj, veli, je puno truda i vremena da bude prepoznata.

"Ne mogu se opredijeliti samo za jedan modnis til. Volim odjeću i volim eksperimentirati. Mislim da se svaka osoba može naći u svakom stilu, to i je bit mode. Čvrsto vjerujem da netko tko poznaje i voli modu, može obući i jutenu vreću i u njoj izgledati dobro. Blog redovno pišem i svojim čitateljima dajem ogroman pristup u privatan život. Ne ograničavam se samo na slike outfita, već na svojim društvenim mrežama, prikazujem svoju svakodnevicu i osobnost", kaže Matea Frajsberger. Splićanka Mila Puljiz, studentica novinarstva svoj je blog Fashionrocks otvorila iz čiste znatiželje i ljubavi prema modi i novinarstvu. "Blog mi se učinio kao idealna platforma koja spaja ta dva područja. Ova odluka mi se nakon nekoliko godina pokazala kao jedna od boljih u životu. Svoj stil bi opisala kao dosta jednostavan, u njemu dominiraju crna, bijela i siva boja. Volim kada moje kombinacije imaju nešto muškoga u sebi", pojasnila je.

Osječanka Viktorija Druško, dizajnerica odjeće, autorica modnog i lifestyle bloga Blue Turpentin otvorila ga je početkom 2013. zbog ljubavi prema fotografiji i s namjerom da sve svoje outfite stavi na jedno mjesto. "Modni stil se gradi godinama. Na početku bloganja obožavala sam vintage komade i šarenu odjeću, no s vremenom sam prestala eksperimentirati", tvrdi Viktorija Druško. Ana Karadžole, povjesničarka umjetnosti i kroatistica svoj blog Psychocouture piše više od šest godina. "Moj stil je kombinacija minimalizma, sportskog i casual stila. Na mene jako utječu skandinavski stil i dizajn, grunge i moderna umjetnost. U blogu se trudim predstaviti samu sebe i odjevne kombinacije u kojima se najbolje osjećam, bez pretvaranja, nadajući da ću inspirirati čitatelje da se okušaju u eksperimentiranju s modom", objašnjava nam Ana Karadžole.

 

Druško

Surađujem sa svjetskim brendovima Daniel Wellington, We love colors USA, Cocorose London, Bubu with love, Poppy bags, Clox… U pregovorima sam i za neke veće suradnje, a trenutno sam ambasadorica Giant vintage-a iz LA-a.

Profesionalnost u poslu
Ističe da kao netko tko piše o modi, mora biti svjesna noviteta i trendova koji se velikom brzinom mijenjaju. Međutim, ono što čitatelji cijene je originalnost: "Previše je uniformi danas, od ulice do modnih pista i vjerujem da su svi time već pomalo zasićeni. Lijepo je vidjeti odjevne predmete koje nemaju baš svi ili dati ljudima nove ideje kojima će odskakati od većine. U ovom poslu nema prostora za neprofesionalnost, manjak ažurnosti čak i neredovite objave želite li uspjeti".  Druško smatra da su društvene mreže postale odlične platforme za predstavljanje nekog brenda, a modne blogerice koje imaju mnogo pratitelja vrlo su utjecajne u modnoj industrijei jer čitateljima iz prve ruke mogu dati recenziju određenog brenda na lak i brz način. Ona postove nastoji objavljivati što češće, barem dva do tri puta tjedno. Njezin Google+ profil ima oko 3 milijuna pregleda, a Facebook oko 2500 pratitelja.

"Surađujem s mnogim kreativcima iz cijeloga svijeta, kao najdraže izdvojila bih suradnje sa brendovima Daniel Wellington, We love colors USA, Cocorose London, Bubu with love, Poppy bags,Clox itd.. U pregovorima sam za neke veće suradnje, a trenutno sam ambasadorica Giant vintage-a iz LA-a", pohvalila se Druško. I Puljiz koja tvrdi da ljudi vole i cijene mišljenja blogera jer su iskrena i objektivna. "Blogeri nemaju nadređenu osobu kojoj će odgovarati te koja će im diktirati tekst već ono što zbilja misle i napišu. Zato mislim da imaju utjecaj, jer su 'obični' ljudi, baš kao i čitatelji. Postoje situacije kada se i blogeri prodaju. No onda dolazi do pada čitanosti i smanjene vjerodostojnosti", objašnjava Puljiz.

 

Puljiz

Blogeri nemaju nadređenu osobu kojoj će odgovarati i koja će im diktirati tekst, već pišu ono što zbilja misle. Imaju snažan utjecaj jer su 'obični' ljudi, baš kao i čitatelji.

Karadžole je u suradnji s Jadran čarapama dokazala je kako blogeri mogu utjecati na prodaju – na blogu je postavila slike s čarapama koje je izabrala u dućanu i svojim čitateljima ponudila kupon za 50 posto popusta na cjelokupnu kupovinu. Zajedno s još dva bloga koji su sudjelovali u kampanji, bilo je iskorišteno više od 2300 kupona pri čemu je akcija morala biti ranije obustavljena zbog neočekivanog direktnog rezultata u prodaji. "Blogeri su ogromni 'influenceri' na potrošače, a uzmemo li u obzir da su mnogi čitaniji od časopisa i modnih portala, utjecaj je nedvojben. Oni oblikuju mišljenja izražavajući svoje sudove i stavove, predstavljaju modu, nose određene modele koji se njima osobno sviđaju i ti komadi postaju 'it' komadi", smatra Karadžole.

Ambasadorice brendova
Puljiz na Instagramu ostvaruje 75 posto suradnji tu dnevno objavljuje do tri slike. Ponosna je upoznala na sve suradnje s brendovima i ljudima iz Hrvatske, Francuske, Švedske, Amerike, Australije, Azije. "Poslovne suradnje najčešće ostvarujem s modnim brendovima, mladim dizajnerima i online dućanima. Riječ je prvenstveno o stranim brendovima. U većini slučajeva, klijent nađe blogera čiji stil i estetika odgovaraju njegovom brendu te tako započne suradnja. Jedna od najdražih mi je ona u kojoj sam pisala članke za Harrods i suradnja Dieselom. U 2016. sam počela surađivat s modnim divom ASOS-om", otkriva. Objave na blogu Click4Chic su svakodnevne, na mjesečnoj razini ima 50.000 posjeta, na Instagram više od 10.000 pretplatnika, a na Youtube kanalu više od 14.000 pretplatnika.

 

Frajsberg

Na blog gledam kao na posao. Život je prekratak da ga provedemo radeći za nekog, kada možemo sami za sebe.

"Iako se naša uloga često ne prepoznaje, vidim sve veći porast broja brendova koji sve više traže suradnju s blogerima. Kroz četiri godine ostvarila sam brojne suradnje s velikim brendovima poput New Yorkera, dm-a, Essencea, Catrice Cosmetics i Ray Bana. Sve te brendove volim i koristim privatno tako da sam bila izvan sebe kada sam dobila priliku da ih i podijelim sa svojim čitateljima", pohvalila se Frajsberger. Na blog gleda kao na vlastiti posao.  "Život je prekratak da ga provedemo radeći za nekog, kada možemo sami za sebe", poručuje. Psychocouture ima uviše od dva milijuna posjeta. Na Instagramu ima gotovo 10.000 'followera', na Facebooku gotovo 8000. Osim stranih webshopova s kojima Karadžole ima dugoročne suradnje, od domaćih brendova već dvije godine surađuje s Roses Fashion Outletom, s Adidasom, webshopom Šaptač Cipelama, a ima i mnoge "mini" suradnje u obliku recenziranja proizvoda i darivanja pratitelja.

Kao poseban uspjeh ističe to što je nosila reviju za Dove i Aleksandru Dojčinović na Fashion.hr-u. "U Hrvatskoj je situacija s blogerima dosta 'neprofitabilna', malo smo  tržište i budžeti brendova su često limitirani. Vjerujem da bi vani moj blog dosad već bio samostalan posao i izvor prihoda, no u Hrvatskoj je dosta teško zaraditi bilo što osim dobrog džeparca. No blog je, odlična odskočna daska i prilika pokazati se u nečemu što volite pa vas tako može zamijetiti netko i zaposliti ili možete probati sami pokrenuti biznis", poručuje Karadžole.

Komentirajte prvi

New Report

Close