Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Rekordno nizak rast dobiti H&M-a

Autor: Ksenija Končevski
02. listopad 2008. u 00:00
Podijeli članak —

Švedska kompanija poslovanje za treće tromjesečje zaključila je s neto dobiti od 477,5 milijuna dolara, odnosno 5-postotnim rastom u odnosu na isto razdoblje lani, što im je najslabiji rast dobiti od 2003.

Drugi po veličini maloprodajni trgovac odjećom u Europi Hennes & Mauritz (H&M) poslovanje za treće tromjesečje zaključio je najslabijim rastom neto dobiti od 2003. godine. Glavni razlog podbačaja rezultata H&M-a u proteklom tromjesečnom razdoblju do kolovoza je pad potražnje na tvrtkinim glavnim tržištima, na matičnom švedskom, u Njemačkoj i Velikoj Britaniji. Nakon objave poražavajućih brojki dionice H&M-a na vrijednosti su u utorak na Stockholmskoj burzi izgubile 11 posto, najviše u posljednjih više od sedam godina.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Manji troškovi
Poslovanje za treće tromjesečje H&M je zaključio 5-postotnim skokom neto dobiti, na 3,33 milijarde švedskih kruna (477,5 milijuna dolara) u odnosu na 3,17 milijardi kruna (455,1 milijun dolara) koliko je bila u istom razdoblju lani, što je najmanji rast od četvrtog tromjesečja 2003. godine. Prihodi kompanije, koju vodi glavni izvršni direktor Rolf Eriksen, istovremeno su uvećani 12 posto, na 20,9 milijardi kruna (3 mlrd. dolara), bez poreza. Švedski je H&M, naime, nauštrb profitabilnosti bio prisiljen pribjeći agresivnijem sniženju cijena odjeće da bi spriječio “slabljenje maloprodajnog poslovanja” na većini svojih tržišta. Problem je u tome što kupci diljem Europe, opterećeni skupim troškovima života, odnosno hrane i energije, slabije troše na odjeću, osobito na vunene kaputiće koji u H&M-u stoje 18 dolara, prenosi Bloomberg. Pad vrijednosti dolara H&M-u je omogućio smanjene troškova za kupnju tkanina u Aziji, od kuda većinom i nabavlja materijale, a kupnja je iskazana u američkoj valuti. H&M je poslovanje za prethodno tromjesečno razdoblje, odnosno fiskalno drugo tromjesečje do 31. svibnja, kako smo pisali, završio najmanjim rastom neto dobiti u posljednje dvije godine što je Uprava također pripisala padu potražnje za modnim artiklima zbog sve skuplje hrane i goriva.

Drugi po veličini maloprodajni trgovac odjećom u Europi Hennes & Mauritz (H&M) poslovanje za treće tromjesečje zaključio je najslabijim rastom neto dobiti od 2003. godine. Glavni razlog podbačaja rezultata H&M-a u proteklom tromjesečnom razdoblju do kolovoza je pad potražnje na tvrtkinim glavnim tržištima, na matičnom švedskom, u Njemačkoj i Velikoj Britaniji. Nakon objave poražavajućih brojki dionice H&M-a na vrijednosti su u utorak na Stockholmskoj burzi izgubile 11 posto, najviše u posljednjih više od sedam godina.

Manji troškovi
Poslovanje za treće tromjesečje H&M je zaključio 5-postotnim skokom neto dobiti, na 3,33 milijarde švedskih kruna (477,5 milijuna dolara) u odnosu na 3,17 milijardi kruna (455,1 milijun dolara) koliko je bila u istom razdoblju lani, što je najmanji rast od četvrtog tromjesečja 2003. godine. Prihodi kompanije, koju vodi glavni izvršni direktor Rolf Eriksen, istovremeno su uvećani 12 posto, na 20,9 milijardi kruna (3 mlrd. dolara), bez poreza. Švedski je H&M, naime, nauštrb profitabilnosti bio prisiljen pribjeći agresivnijem sniženju cijena odjeće da bi spriječio “slabljenje maloprodajnog poslovanja” na većini svojih tržišta. Problem je u tome što kupci diljem Europe, opterećeni skupim troškovima života, odnosno hrane i energije, slabije troše na odjeću, osobito na vunene kaputiće koji u H&M-u stoje 18 dolara, prenosi Bloomberg. Pad vrijednosti dolara H&M-u je omogućio smanjene troškova za kupnju tkanina u Aziji, od kuda većinom i nabavlja materijale, a kupnja je iskazana u američkoj valuti. H&M je poslovanje za prethodno tromjesečno razdoblje, odnosno fiskalno drugo tromjesečje do 31. svibnja, kako smo pisali, završio najmanjim rastom neto dobiti u posljednje dvije godine što je Uprava također pripisala padu potražnje za modnim artiklima zbog sve skuplje hrane i goriva.

I Zara u padu
Švedska je kompanija ostvarenom dobiti za to razdoblje ipak uspjela premašiti prognoze stručnjaka. Pad prodaje ne opterećuje samo H&M nego i njegova većeg rivala, španjolski Inditex, vlasnika lanca trgovina odjećom Zara i Berschka prisutnih i u Hrvatskoj. Najveći europski modni lanac Inditex u tromjesečnom razdoblju do srpnja zabilježio je pad neto dobiti od 3,1 posto u odnosu na lani, a koja se spustila na 187 milijuna eura. Rekordno nizak rast tromjesečne neto dobiti od 2002. nedavno je objavio i hongkonški trgovac odjećom Esprit Holdings, koji četiri petine prihoda ostvaruje u Europi. Usprkos usporavanju, vodstvo H&M-a do kraja godine najavljuje otvaranje čak 190 novih trgovina, prije svega u Europi i Sjedinjenim Američkim Državama, a za sljedeću godinu i prodor na tržište Rusije, Japana i Saudijske Arabije te bolju ponudu za kupnju putem interneta.




Autor: Ksenija Končevski
02. listopad 2008. u 00:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close