Prvim danom službenog početka funkcioniranja Zagreb plakata, tvrtke za vanjsko oglašavanje u Zagrebu, kojoj su suvlasnici Zagrebački holding i Agrokor, započeo je i otvoreni sukob s najvećim konkurentom – Europlakatom koji u vlasništvu ima i Metropolis. S ostalim oglašivačima sukob se izgladio i prema informacijama iz PIO-a i Outdoor Akzenta dogovorena je suradnja s prvom hrvatskom tvrtkom u većinskom vlasništvu jedinica lokalne samouprave. Zagreb plakat je putem oglasa objavio da ovog ponedjeljka postaje vlasnik “jumbo” panoa i pozvao poslovne partnere da im se jave ako se žele oglašavati, dok je Europlakat odgovorio oštrim priopćenjem. “Mi nastavljamo raditi i funkcionirati u Zagrebu kako smo i dosad funkcionirali”, samo je za Poslovni dnevnik prokomentirao direktor Europlakata Hrvoje Prkačin.
Ugovori o zakupu
U priopćenju koje je poslao Europlakat navodi se kako su često pokušali postići dogovor sa Zagreb plakatom kako se ne bi narušilo tržište te da Zagreb plakat nije ispoštovao usmeni dogovor da se najam produži do kraja rujna. “Zagreb plakat u nedostatku koncepcije razvoja tržišta, kao ni vizije ponude dodatne vrijednosti klijentima, nastoji zauzeti poziciju na tržištu otimajući kadrove etabliranim tvrtkama za vanjsko oglašavnje te direktno kontaktirajući agencije/klijente da im pošalju rezervacije koje imaju s postojećim tvrtkama za vanjsko oglašavanje”, stoji u priopćenju Europlakata. Osim već stalnom protivljenju osnivanju Zagreb plakata od Europlakata uz argument narušavanja tržišnog natjecanja, novi sukob je nastao oko 406 konstrukcija za veleplakate na gradskom zemljištu. Zagreb plakat je oglašivačima ponudio ugovore o zakupu prostora na veleplakatima i kupnju konstrukcija koje su postavili na gradskom zemljištu. Sa četiri velika oglašivača – Europlakatom, Metropolisom, PIO-om i Outdoorom, sklopljeni su ugovori prema kojima do rujna, odnosno listopada mogu oglašavati na njima, a onda ih preuzima za ugovorenu cijenu Zagreb plakat. “Dva dana prije roka Europlakat jednostrano raskida ugovor i ne želi prepustiti 406 konstrukcija u njihovu i Metropolisovu vlasništvu. Međutim, mi smo već sve konstrukcije rebrendirali i davat ćemo ih dalje u zakup jer se ugovor ne može jednostrano raskinuti i sada je na potezu sud. Istina je da smo pogreškom obojili i neke njihove konstrukcije koje nisu bile obuhvaćene ugovorom i koje su bile na privatnom zemljištu, ali smo se ispričali i njima nećemo upravljati. Na gradskom zemljištu više ne može biti konstrukcija koje nisu Zagreb plakatove i kako je Europlakat iz ugovora ispustio nekoliko važnih lokacija, nego smo obavijestili grad koji će ih vjerojatno ukloniti.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Zanima s pravnog stanovišta kako to nije moguće jednostrano raskinuti ugovor?
Također mi nije jasno ako netko zatraži dozvolu za neku reklamu na gradskom zemljištu hoće li istu dobiti ili će ju dobiti Ćosić, ne smrdi li to onda na monopol?
Uključite se u raspravu