Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Zagreb plakat i Europlakat započeli rat za glavni grad

Autor: Ivan Pandžić
02. rujan 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Europlakat ne kani prepustiti 406 konstrukcija na gradskom zemljištu iako je prodaja Zagreb plakatu ugovorena

Prvim danom službenog početka funkcioniranja Zagreb plakata, tvrtke za vanjsko oglašavanje u Zagrebu, kojoj su suvlasnici Zagrebački holding i Agrokor, započeo je i otvoreni sukob s najvećim konkurentom – Europlakatom koji u vlasništvu ima i Metropolis. S ostalim oglašivačima sukob se izgladio i prema informacijama iz PIO-a i Outdoor Akzenta dogovorena je suradnja s prvom hrvatskom tvrtkom u većinskom vlasništvu jedinica lokalne samouprave. Zagreb plakat je putem oglasa objavio da ovog ponedjeljka postaje vlasnik “jumbo” panoa i pozvao poslovne partnere da im se jave ako se žele oglašavati, dok je Europlakat odgovorio oštrim priopćenjem. “Mi nastavljamo raditi i funkcionirati u Zagrebu kako smo i dosad funkcionirali”, samo je za Poslovni dnevnik prokomentirao direktor Europlakata Hrvoje Prkačin.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Ugovori o zakupu
U priopćenju koje je poslao Europlakat navodi se kako su često pokušali postići dogovor sa Zagreb plakatom kako se ne bi narušilo tržište te da Zagreb plakat nije ispoštovao usmeni dogovor da se najam produži do kraja rujna. “Zagreb plakat u nedostatku koncepcije razvoja tržišta, kao ni vizije ponude dodatne vrijednosti klijentima, nastoji zauzeti poziciju na tržištu otimajući kadrove etabliranim tvrtkama za vanjsko oglašavnje te direktno kontaktirajući agencije/klijente da im pošalju rezervacije koje imaju s postojećim tvrtkama za vanjsko oglašavanje”, stoji u priopćenju Europlakata. Osim već stalnom protivljenju osnivanju Zagreb plakata od Europlakata uz argument narušavanja tržišnog natjecanja, novi sukob je nastao oko 406 konstrukcija za veleplakate na gradskom zemljištu. Zagreb plakat je oglašivačima ponudio ugovore o zakupu prostora na veleplakatima i kupnju konstrukcija koje su postavili na gradskom zemljištu. Sa četiri velika oglašivača – Europlakatom, Metropolisom, PIO-om i Outdoorom, sklopljeni su ugovori prema kojima do rujna, odnosno listopada mogu oglašavati na njima, a onda ih preuzima za ugovorenu cijenu Zagreb plakat. “Dva dana prije roka Europlakat jednostrano raskida ugovor i ne želi prepustiti 406 konstrukcija u njihovu i Metropolisovu vlasništvu. Međutim, mi smo već sve konstrukcije rebrendirali i davat ćemo ih dalje u zakup jer se ugovor ne može jednostrano raskinuti i sada je na potezu sud. Istina je da smo pogreškom obojili i neke njihove konstrukcije koje nisu bile obuhvaćene ugovorom i koje su bile na privatnom zemljištu, ali smo se ispričali i njima nećemo upravljati. Na gradskom zemljištu više ne može biti konstrukcija koje nisu Zagreb plakatove i kako je Europlakat iz ugovora ispustio nekoliko važnih lokacija, nego smo obavijestili grad koji će ih vjerojatno ukloniti.

Prvim danom službenog početka funkcioniranja Zagreb plakata, tvrtke za vanjsko oglašavanje u Zagrebu, kojoj su suvlasnici Zagrebački holding i Agrokor, započeo je i otvoreni sukob s najvećim konkurentom – Europlakatom koji u vlasništvu ima i Metropolis. S ostalim oglašivačima sukob se izgladio i prema informacijama iz PIO-a i Outdoor Akzenta dogovorena je suradnja s prvom hrvatskom tvrtkom u većinskom vlasništvu jedinica lokalne samouprave. Zagreb plakat je putem oglasa objavio da ovog ponedjeljka postaje vlasnik “jumbo” panoa i pozvao poslovne partnere da im se jave ako se žele oglašavati, dok je Europlakat odgovorio oštrim priopćenjem. “Mi nastavljamo raditi i funkcionirati u Zagrebu kako smo i dosad funkcionirali”, samo je za Poslovni dnevnik prokomentirao direktor Europlakata Hrvoje Prkačin.

Ugovori o zakupu
U priopćenju koje je poslao Europlakat navodi se kako su često pokušali postići dogovor sa Zagreb plakatom kako se ne bi narušilo tržište te da Zagreb plakat nije ispoštovao usmeni dogovor da se najam produži do kraja rujna. “Zagreb plakat u nedostatku koncepcije razvoja tržišta, kao ni vizije ponude dodatne vrijednosti klijentima, nastoji zauzeti poziciju na tržištu otimajući kadrove etabliranim tvrtkama za vanjsko oglašavnje te direktno kontaktirajući agencije/klijente da im pošalju rezervacije koje imaju s postojećim tvrtkama za vanjsko oglašavanje”, stoji u priopćenju Europlakata. Osim već stalnom protivljenju osnivanju Zagreb plakata od Europlakata uz argument narušavanja tržišnog natjecanja, novi sukob je nastao oko 406 konstrukcija za veleplakate na gradskom zemljištu. Zagreb plakat je oglašivačima ponudio ugovore o zakupu prostora na veleplakatima i kupnju konstrukcija koje su postavili na gradskom zemljištu. Sa četiri velika oglašivača – Europlakatom, Metropolisom, PIO-om i Outdoorom, sklopljeni su ugovori prema kojima do rujna, odnosno listopada mogu oglašavati na njima, a onda ih preuzima za ugovorenu cijenu Zagreb plakat. “Dva dana prije roka Europlakat jednostrano raskida ugovor i ne želi prepustiti 406 konstrukcija u njihovu i Metropolisovu vlasništvu. Međutim, mi smo već sve konstrukcije rebrendirali i davat ćemo ih dalje u zakup jer se ugovor ne može jednostrano raskinuti i sada je na potezu sud. Istina je da smo pogreškom obojili i neke njihove konstrukcije koje nisu bile obuhvaćene ugovorom i koje su bile na privatnom zemljištu, ali smo se ispričali i njima nećemo upravljati. Na gradskom zemljištu više ne može biti konstrukcija koje nisu Zagreb plakatove i kako je Europlakat iz ugovora ispustio nekoliko važnih lokacija, nego smo obavijestili grad koji će ih vjerojatno ukloniti.

Jednaki uvjeti
Nije riječ o nikakvom ratu između nas i dalje smo otvoreni za suradnju kao i s ostalima“, rekao je Ivan Ćosić, jedan od dva direktora Zagreb plakata. Informaciju da su prodali svoje konstrukcije Zagreb plakatu su potvrdili u PIO-u i Outdooru, kao i da su zadovoljni predloženom suradnjom. Ćosić u svom prvom javnom istupu na novoj funkciji ističe kako Zagreb plakat nije monopolist jer u svom vlasništvu ima 498 konstrukcija veleplakata (uključujući 406 spornih), od ukupno 1200 postavljenih u Zagrebu. Ostatak otpada na one koji su na privatnom zemljištu, dok Europlakat dodatno ima do 2010. koncesiju na oko 500 city light vitrina. Kaže i kako su s ostalim tvrtkama lagano postignuli dogovor, kupili konstrukcije i spremni su im osigurati zakup prostora po sličnim cijenama. ”Nikoga nećemo gurati s tržišta. Mi smo u povoljnijem položaju u Zagrebu, ali ne i na nacionalnoj razini, pa smo otvoreni za daljnju suradnju. Svi će pod jednakim uvjetima moći dobiti zakup prostora”, kaže Ćosić. Zagreb plakat je prema direktorovim informacijama dosad uložio 3 milijuna kuna u opremu, a do kraja godine planira se uložiti još sedam milijuna.

EPH izašao iz Zagreb plakata

Prema pouzdanim neslužbenim informacijama, Europa press Holding se povukao prije mjesec dana iz projekta Zagreb plakat nakon što je sudjelovao u kupnji 49-postotnog udjela preko Agrokorove tvrtke Media. Razlozi zasad nisu poznati. U Nadzornom odboru tvrtke je direktoricu marketinga EPH Sanju Mlačak zamijenio Hrvoje Balent iz Agrokora, inače zet Ivice Todorića.

Autor: Ivan Pandžić
02. rujan 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentari (1)
Pogledajte sve

Zanima s pravnog stanovišta kako to nije moguće jednostrano raskinuti ugovor?

Također mi nije jasno ako netko zatraži dozvolu za neku reklamu na gradskom zemljištu hoće li istu dobiti ili će ju dobiti Ćosić, ne smrdi li to onda na monopol?

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close